کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۲۱۰
تاریخ خبر:

شاید کریم باقری بهترین فوتبالیست تاریخ ما باشد !

شاید کریم باقری بهترین فوتبالیست تاریخ ما باشد !

درباره بهترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال ایران

در حالیکه عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران بین نام هایی مثل علی دایی و علی کریمی و پرویز قلیچ خانی جست و جومی شد حرف های خداداد عزیزی در یک برنامه تلویزیونی  که درباره ظرفیت و استعداد کریم باقری روایت های جذابی راارائه داد  و از توانایی های غیر معمول کریم در دوران فوتبالش گفت این جرقه را در ذهن برخی ایجاد کرد  که نکند کریم باقری این هافبک بلندبالای متواضع آذری ، بهترین فوتبالیست تاریخ ما باشد؟‌

کریم باقری به عنوان هافبک دفاعی قابلیت های عجیبی داشت. توانایی در ارسال پاس های بلند و شوت های سنگین (بسیار سنگین ) میزان دوندگی حیرت آور و پرش های بلند و ضربات سر غیرقابل مهار  و قدرت بدنی غیرقابل رقابت.  او طی یک دهه یکی الز سه تفنکدار تیم ملی در کنار دایی و عزیزی بود. گل های سرنوشت ساز فراوانی برای  ایران زد و بسیاری او را عامل اصلی قهرمانی ایران در بازی های اسیایی بانکوک می دانند (اخرین دوره ای که تیم های آسیایی با ترکیب اصلی و قدرتمند خود ظاهر شدند) از شوت های از راه دور او می توان کلیپ های تماشایی کم نظیری درست کرد . هرچه هست کریر باشگاهی اروپایی او خیلی قدرتمند نیست. بازی در آرمینیا بیلفلد و آلمان و چارلتون انگلیس خیلی پرثمر نبودند. با این حال او در قامت هافبک پرسپولیس و همین طور در دوران حضورش در تیم ملی خارق العاده ظاهر شد و اندازه های یک بازیکن بین المللی را داشت.

 

 

b2mCIBqPCl02

 

اما خب این ادعا را باید محک زد. برای مورخان فوتبال،  وسوسه انتخاب بهترین بازیکن تاریخ فوتبال همیشه برقرار بوده. مواضع متفاوت سیاسی دایی و کریمی و قلیچ خانی کمی داستان را سخت کرده است و به آنها یک برتری غیر فنی بر مثلا علی پروین و حسن روشن بخشیده است با این حال فهرست بهترین فوتبالیست های تاریخ ایران خیلی بلند بالا نخواهد بود. علی پروین و قلیچ خانی و حسن روشن و همایون بهزادی وعلی جباری و ناصر حجازی از قبل از انقلاب(با احترام ویژه به حسین کلانیو ابراهیم آشتیانیو غلامحسین مظلومی )  و  علی دایی و علی کریمی و کریم باقری و احمدرضا عابدزاده و مهدی مهدوی کیا و ناصر محمدخانی و فرشاد پیوس وخداداد عزیزی و سیروس قایقران و اشکان دژآگه و مهدی طارمی و سردارآزمون  در سال های پس از انقلاب (با حفظ حق و حقوق علیدوستی و نامجو مطلق و پنجعلی )  از میان این فهرست 20 نفره می توان بهترین ها را انتخاب کرد. نظر شما چیست‌؟‌ایا به نظرتان کریم باقری می تواند به مثلث سخت همیشگی شامل علی دایی و پرویز قلیچ خانی و علی کریمی نفوذ کند ؟‌برای  ما بنویسید .

 

104504

 

کدخبر: ۵۶۶۲۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر