کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۰۸۸
تاریخ خبر:

امید به دوبی‌نشین‌ها و بیرو| قایدی و آزمون مهیای مصاف با تیم ملی امارات

امید به دوبی‌نشین‌ها و بیرو| قایدی و آزمون مهیای مصاف با تیم ملی امارات

در بین بازیکنان تیم امیر قلعه‌نویی، چهره‌هایی هستند که مقابل میزبان، شبی ویژه را پشت سر خواهند گذاشت

هفت صبح| تیم ملی فوتبال ایران باید دومین دیدار خود در دور سوم انتخابی جام‌جهانی 2026 را امشب برابر میزبان خود امارات به انجام برساند. هر 2 تیم در هفته نخست موفق به کسب سه امتیاز شدند و حالا پس از جام ملت‌های آسیا، پائولو بنتو و امیر قلعه‌نویی به پست یکدیگر خوردند. 

 

 علیرضا بیرانوند

کسی انتظار نداشت اما علیرضا بیرانوند، در جدال با قرقیزستان به جای اینکه بیکارترین فرد میدان باشد، تبدیل به بهترین بازیکن زمین شد. گلر باتجربه این فصل تراکتور که در لیگ هم 2 کلین‌شیت به ثبت رسانده، دو سه بار با واکنش‌های خوب مانع از گلزنی حریف شد و حالا باید مهیای آزمونی دشوارتر باشد.

 

 امارات، مقابل قطر عملکرد تحسین‌برانگیزی داشت و قهرمان آسیا را در خانه‌اش سه‌گله کرد. فارغ از آن، تیم تحت هدایت پائولو بنتو برای جبران باخت در جام ملت‌ها و همچنین شکست‌های اخیرش برابر ایران به دنبال متوقف کردن بیرانوند و دوستانش خواهد بود. بیرو در مصاف قبلی و در دور گروهی جام ملت‌ها موفق به مهار پنالتی یحیی الغسانی شد و بدون شک ستاره امارات که در همان بازی توانست تک گل پسران زاید را به‌ثمر برساند، می‌خواهد در دوئل با علیرضا دستِ بالا را داشته باشد.

 

شجاع خلیل‌زاده

حدود سه سال قبل تیم‌های ملی امارات و ایران در چارچوب انتخابی جام جهانی 2022 در ورزشگاه زعبیل به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان دراگان اسکوچیچ با تک گل مهدی طارمی در دقیقه 70 به برتری دست یافتند. در آن مسابقه که آخرین رویارویی 2 تیم در خاک امارات هم بود، شجاع خلیل‌زاده شب پراسترسی را پشت سر گذاشت. در دقیقه 59 و زمانی که بازی با نتیجه صفر-صفر دنبال می‌شد، علی مبخوت در قلب خط دفاعی ایران صاحب توپ شد و در آستانه ورود به محوطه و تک‌به‌تک شدن با بیرانوند قرار گرفت که شجاع او را از پشت نگه داشت و متوقف کرد.

 

تصمیم داور استرالیایی، اخراج شماره چهار ایران بود اما دقایقی بعد (VAR) به کمک تیم قرمزپوش زمین آمد و اعلام کرد ‌ پیش از این اتفاقات، دیگر مهاجم امارات در موقعیت آفساید به توپ رسیده است. این تصمیم باعث شد تا شجاع از زمین خارج نشود و ایران با 11 بازیکن، چند دقیقه بعد به گل برتری دست پیدا کند. 

 

مهدی قایدی

یکی از بهترین بازیکنان فصل قبل لیگ امارات موسوم به «اَدنوک»، احتمالا یکی از نفرات اصلی ایران در بازی امشب خواهد بود. مهدی قایدی با اتحاد کلبا نمایش شگفت‌انگیزی در فصل پیش و حتی آغاز این فصل داشته و نشان داده حداقل در تیم خودش بهترین بازیکن است. او و خط دفاعی امارات شناخت خوبی از یکدیگر دارند و همین ماجرا تقابل‌شان را جذاب‌تر خواهد کرد. قایدی در جدال با قرقیزستان یکی از کم‌فروغ‌های تیم بود و بازی در جایی که با آن آشنایی دارد، می‌تواند بهترین بهانه برای جبران مافات باشد. 

 

سردار آزمون

مهاجم جدید تیم شباب‌الاهلی شروع فوق‌العاده‌ای در این تیم داشته و موفق شده در 5 بازی رسمی، 5 گل به‌ثمر برساند و حسابی پائولو سوسا را شگفت‌زده و در عین حال مسرور کرده است. آزمون حالا با ذهنی آماده‌تر از قبل مهیای مصاف با تیم ملی امارات می‌شود و مدافعان حریف نیز بیش از پیش نسبت به توانایی‌هایش آگاه هستند.

 

 شماره 20 تیم ملی با وجود اثرگذاری فراوان، هنوز نتوانسته دروازه تیم ملی امارات را باز کند و برای شکستن این طلسم و همچنین ماندن در رده دوم بهترین گلزنان تیم ملی و عدم اجازه به مهدی طارمی برای سبقت گرفتن از او، نیاز به باز کردن دروازه خالد عیسی خواهد داشت. آزمون روی نیمکت، شهریار مغانلو را هم می‌بیند؛ دیگر مهاجمی که در حال حاضر در فوتبال امارات مشغول به بازی است.

 

مهدی طارمی

طی سه بازی اخیر ایران و امارات، ملی‌پوشان در 100 درصد مسابقات به برتری رسیده‌اند و تمام این گل‌ها به وسیله مهدی طارمی زده شده است. مهاجم کنونی اینتر بهترین گلزن تقابل‌های 2 تیم در طول تاریخ است و می‌خواهد به روند فوق‌العاده‌اش برابر پسران زاید ادامه دهد. کاپیتان تیم ملی ایران در جدال با قرقیزستان به واسطه صحبت‌هایی که انجام داد، روزهای پرفشاری را پشت سر گذاشته و باید دید با چه فرمی مقابل امارات وارد زمین خواهد شد. 

 

کدخبر: ۵۶۶۰۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر