کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۶۹۴
تاریخ خبر:

کادوی مرموز پاریسی‌ها به مدال‌آوران المپیک + عکس

کادوی مرموز پاریسی‌ها به مدال‌آوران المپیک + عکس

در المپیک پاریس، مدال‌آوران هر رشته غیر از مدال، جایزه دیگری را نیز دریافت می‌کنند

المپیک ۲۰۲۴ پاریس از روز جمعه به طور رسمی آغاز شد و تکلیف مدال‌های تعدادی از رشته‌های ورزشی مشخص شده است. سازمان‌دهندگان این دوره از بازی‌ها در اقدامی متفاوت جایزه‌ای را برای مدال‌آوران هر رشته در نظر گرفته‌اند که پای سکو به آنها اهدا می‌شود؛ یک جعبه مقوایی مرموز زرد رنگ! برخی با دیدن اهدای این جعبه‌های باریک به المپین‌ها دچار سردرگمی شده‌اند. از دیگر مشخصات ظاهری این جعبه می‌توان به نواری کاغذی که از بخشی از دهانه آن قابل رویت است، اشاره کرد!

 

اما ماجرا چیست؟ این بسته حاوی یک پوستر با طرح شهر پاریس است که به طور خاص برای المپیک امسال طراحی شده و اوگو گاتونی، هنرمند فرانسوی این پوستر را طراحی کرده که به عنوان قدردانی ویژه از مدال‌آوران به آنها اهدا می‌شود. پوستر مذکور نسخه‌ای کارتونی از پاریس را به تصویر می‌کشد که برج ایفل به رنگ قرمز روشن و همچنین رودخانه «سن» در آن به چشم می‌خورد ورزش‌های مختلف در مرکز شهر جریان دارد و تماشاگران روی سکوها در ورزشگاهی بزرگ، رقابت‌ها را به نظاره نشسته‌اند.

1

روبه‌روی برج ایفل عبارت «XXXIII Olympiade» دیده می‌شود و بیانگر سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک است. گفته می‌شود گاتونی برای خلق این اثر هنری پرظرافت، ۶ ماه وقت صرف کرده است.

2

باتوجه به اینکه حدود یک هزار مدال در المپیک پاریس توزیع می‌شود، هنوز خیلی‌ از ورزشکاران برتر در انتظار پوسترشان هستند.

 

 

منبع: ایرنا
کدخبر: ۵۶۳۶۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر