کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۳۲۶
تاریخ خبر:

مورد عجیب فرانسه؛ بدون گل زده در جریان بازی تا نیمه‌نهایی!

مورد عجیب فرانسه؛ بدون گل زده در جریان بازی تا نیمه‌نهایی!

بازیکنان فرانسه بدون زدن حتی یک گل در جریان مسابقه، خود را در نیمه نهایی یورو می‌بینند

پس از یک دیدار نفس گیر و مهیج و تساوی بدون گل در پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم، تیم ملی فرانسه موفق شد با پیروزی در ضربات پنالتی، راهی دیدار نیمه نهایی شود و حالا خروس‌ها باید در دور بعدی این پیکارها، به مصاف اسپانیا بروند.

 

فرانسوی ها در شرایطی باید در بازی ما قبل فینال با لاروخا دیدار کنند که خط حمله این تیم، عملکرد فاجعه باری داشته و فقط یک بازیکن تیم ملی این کشور توانسته است پس از 450 دقیقه وقت های عادی و 30 دقیقه از وقت های اضافه، برای تیم ملی کشورش گلزنی کند که آن یک گل نیز از روی نقطه پنالتی به دست آمده است.

 

در واقع تیم ملی فرانسه در مرحله گروهی با یک پیروزی یک بر صفر و دو نتیجه تساوی بدون گل و یک بر یک راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. آنها در بازی نخست در شرایطی موفق شدند از سد اتریش عبور کنند که ماکسیمیلیان ووبر، بازیکن حریف به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

 

فرانسه در بازی دوم برابر هلند به تساوی صفر بر صفر دست یافت و در جدال سوم نیز مقابل لهستان با نتیجه یک بر یک متوقف شد. تک گل تیم دشان را کیلین امباپه از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کرد. شاید باورنکردنی باشد ولی این تنها گل یک بازیکن تیم ملی فرانسه در رقابت‌های یورو بوده است!

 

خروس‌ها در مرحله یک هشتم نهایی نیز در شرایطی به مصاف بلژیک رفتند که به لطف گل بخودی دقیقه 85 یان فرتونگن موفق شدند از سد شیاطین سرخ اروپا عبور کنند. آنها امشب نیز پس از 120 دقیقه تلاش، در باز کردن دروازه پرتغال عاجز بودند و به لطف ضربات پنالتی راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

حالا فرانسه با سه گل زده در پنج مسابقه، در شرایطی راهی بازی نیمه نهایی شده که 2 مورد از این گلها روی اشتباه مدافعان حریف به ثمر رسیده و آن یک گل نیز به لطف پنالتی امباپه وارد دروازه لهستان شده تا تیم دشان با لشکری از ستاره‌های نامدار و گران قیمت فوتبال اروپا، در امر گلزنی این عملکرد فاجعه بار را از خود به جا گذاشته باشد.

 

آمار عجیب و باورنکردنی فرانسه در شرایطی رقم خورده که این تیم با حضور ستاره هایی مانند کیلین امباپه، مارکوس تورام، عثمان دمبله، آنتوان گریزمان، کینگزلی کومان، اولیویه ژیرو و... تاکنون هرگز در جریان مسابقه و توسط بازیکنان خودی، نتوانسته دروازه حریفان را باز کند.

 

این در شرایطی است که رقیب آنها در بازی نیمه نهایی، یعنی تیم ملی اسپانیا، تاکنون یازده بار در این رقابت‌ها گلزنی کرده که فقط یک مورد آن گل بخودی بوده و این تیم تاکنون هیچ ضربه پنالتی نیز به دست نیاورده است.

 

حتی تیم ملی سوئیس که امشب در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف انگلیس برود، آمار بسیار بهتری نسبت به فرانسه دارد. آنها هفت گل به ثمر رسانده‌اند که هیچ کدام گل بخودی یا پنالتی نبوده است. هلند و ترکیه، دیگر تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی نیز هر کدام هفت گل به ثمر رسانده‌اند که آنها نیز سهمی در پنالتی یا گل بخودی نداشته‌اند. تنها انگلیس با چهار گل زده آمار ضعیفی دارد که البته تمامی گل‌های این تیم در جریان بازی و توسط بازیکنان تیم ملی این کشور به ثمر رسیده‌اند.

 

منبع: ورزش3
کدخبر: ۵۶۲۳۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر