کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۹۰۰
تاریخ خبر:

جای بیرو خالی نمی‌ماند| جانشینان احتمالی بیرانوند در پرسپولیس

جای بیرو خالی نمی‌ماند| جانشینان احتمالی بیرانوند در پرسپولیس

چند دروازه‌بان مهم و بزرگ می‌توانند جای خالی بیرانوند را در پرسپولیس پر کنند

هفت صبح| با اینکه باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که علیرضا بیرانوند با این باشگاه قرارداد دارد و باید برگردد‌ اما به نظر می‌رسد با جوی که علیه او در میان هواداران و پیشکسوتان به وجود آمده، باید منتظر جدایی قطعی او از پرسپولیس باشیم. با جدایی او، پرسپولیس نیاز به یک دروازه‌بان بزرگ خواهد داشت و گزینه‌هایی هم برای جانشینی بیرانوند وجود دارند.

 

امیر عابدزاده

 

احمدرضا عابدزاده سال‌ها در پرسپولیس حضور داشت و هواداران این تیم علاقه زیادی به او دارند. فرزند احمدرضا یعنی امیر هم یک پرسپولیسی محسوب می‌شود که لژیونر شدن را به حضور در لیگ ایران ترجیح داده است. امیر عابدزاده در زمان دراگان اسکوچیچ دروازه‌بان اصلی تیم ملی بود اما رفته‌رفته از ترکیب اصلی فاصله گرفت و با بازگشت کارلوس کی‌روش دیگر نام او در لیست تیم ملی به چشم نمی‌خورد.

 

عابدزاده در خارج از کشور اوضاع خوبی ندارد و بین دسته‌های پایین فوتبال اروپا رفت‌وآمد می‌کند. اکنون علیرضا بیرانوند دیگر در پرسپولیس حضور ندارد و مدیران این باشگاه با امیر عابدزاده مذاکراتی داشته‌اند. ممکن است عابدزاده تصمیم بگیرد راهی لیگ ایران شود و مانند پدر، پسر هم پیراهن پرسپولیس را به تن کند. حالا باید منتظر ماند و دید امیر چه تصمیمی برای آینده خود می‌گیرد و آیا مدیران پرسپولیس برای جذب او مصمم هستند یا خیر.

 

حسین پورحمیدی

 

حسین پورحمیدی بعد از حضور چندباره در کورس مدعیان رسیدن به دستکش طلایی لیگ برتر فوتبال ایران، در لیگ بیست‌وسوم هم‌تراز با حسین حسینی موفق شد 18 کلین‌شیت کند و دستکش طلایی فصل اخیر لیگ‌برتر را به‌دست آورد. پورحمیدی با وجود این درخشش، حالا یک رقیب جدی را در خط دروازه تراکتور می‌بیند و در صورت نهایی ‌شدن قرارداد علیرضا بیرانوند که اتفاق قریب‌الوقوعی است، شرایط برای ادامه همکاری او با سرخ‌پوشان تبریزی پیچیده می‌شود.

 

گفته می‌شود ‌ حسین پورحمیدی در صورت نهایی ‌شدن قرارداد بیرانوند، تمایلی به ماندن در تراکتور و نیمکت‌نشینی ندارد و در سودای آن است تا بتواند در تیمی دیگر به عنوان دروازه‌بان شماره یک کارش را پیش ببرد. گفته می‌شود مدیران تراکتور هم از این ایده استقبال کرده‌اند و حتی پیشنهاد معاوضه را هم به پرسپولیس داده‌اند و اصلا بعید نیست که در نهایت این غائله با جابه‌جایی پورحمیدی و بیرانوند تمام شود.

 

محمدرضا اخباری

 

دروازه‌بان سال‌های گذشته تراکتور که فصل گذشته را در گل‌گهر سیرجان گذراند، یکی از بهترین و آماده‌ترین دروازه‌بان‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران است. او در تبریز محبوبیت ویژه‌ای داشت و هواداران به او لقب «قارتال» به معنای عقاب داده بودند. اما با صحبت‌های تند و انتقادی اخیر محمدرضا زنوزی درباره او، به نظر می‌رسد فعلا بازگشت او به این تیم منتفی باشد.

 

ضمن اینکه گزینه اول تراکتور بیرانوند است و آنها عملا به اخباری بی‌اعتنایی کرده‌اند. حالا یکی از بهترین فرصت‌ها برای حضور اخباری در یکی از دو تیم بزرگ پایتخت فراهم شده و اگر پیشنهادی در کار باشد، این انتقال می‌تواند به پرسپولیس رخ بدهد. اخباری از نظر فنی در حد و اندازه‌های فیکس بودن در پرسپولیس هست و می‌تواند تا چند سال دروازه این تیم را بیمه کند و البته به بازگشت به تیم ملی هم فکر کند.

 

حامد لک

 

گزینه بعدی هم یک پرسپولیسی است که سابقه و خاطرات خوبی با این تیم دارد. او حدود 4 سال پیش در تیمی که سرمربی‌اش یحیی گل‌محمدی بود، تا فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. لک در آن مقطع فوق‌العاده ظاهر شد و در چند بازی پایانی لیگ قهرمانان حتی یک بار هم در جریان بازی گل نخورد. در بازی نیمه نهایی یک پنالتی در جریان بازی خورد اما در ضربات پنالتی پایان بازی خوب عمل کرد و تیم را تا فینال بالا برد. در فینال هم دو گل خورد که هر دو پنالتی بودند. 

لک بعد از مدتی در پرسپولیس با یحیی به مشکل خورد و در چند بازی نیمکت‌نشین شد و در نهایت با بازگشت بیرانوند، از این تیم جدا شد. او فصل پیش در مس رفسنجان بازی کرد و حالا می‌تواند به عنوان یک گلر اول آماده و باتجربه دوباره به پرسپولیس برگردد.

 

امیررضا رفیعی

 

در نهایت می‌رسیم به گزینه‌ای که همین حالا عضو پرسپولیس است. امیررضا رفیعی فصل گذشته در دو مقطع در ترکیب فیکس پرسپولیس قرار گرفت و نمایش‌های خوبی ارائه داد. در 4 بازی نسبتا دشوار کلین‌شیت کرد و چند واکنش خوب هم داشت و نشان داد که از اعتماد به نفس بالا و قدرت تصمیم‌گیری خوبی برخوردار است.

 

او فقط در بازی جام حذفی مقابل آلومینیوم اراک گل خورد و انصافا روی هیچ کدام از 4 گل هم نمی‌شد او را مقصر دانست. البته گل خوردن روی تمام ضربات پنالتی آلومینیوم این شائبه را درمورد او ایجاد کرد که احتمالا دروازه‌بان پنالتی‌گیری نیست. رفیعی در مجموع به لحاظ تجربه و سن و سال، از گزینه‌های دیگر امتیازات کمتری دارد اما جوان بودنش می‌تواند او را به یک سرمایه بزرگ برای پرسپولیس و تیم ملی تبدیل کند و البته از او یک لژیونر درآمدزا برای سرخ‌ها بسازد.

 

 

کدخبر: ۵۶۱۹۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر