کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۷۳۸
تاریخ خبر:

خارجی‌های بلاتکلیف استقلال

خارجی‌های بلاتکلیف استقلال

به نظر می‌رسد فهرست بازیکنان خارجی استقلال برای حضور در فصل جدید دستخوش تغییر و تحولات مهمی خواهد شد

هفت صبح| مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بعد از بررسی‌های انجام شده، نسخه دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه را رسماً به باشگاه‌های شرکت‌کننده در لیگ‌برتر ابلاغ کردند که یکی از مهم‌ترین تغییرات اعمال‌شده در این دستورالعمل، بحث کاهش سهمیه بازیکن خارجی بود؛ به‌طوری‌که برخلاف فصل گذشته که سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌ها (1+5) بود، حالا برای حضور در فصل جدید هر تیم (1+4) سهمیه بازیکن خارجی در اختیار دارد.

 

استقلال در فصل گذشته با نظر جواد نکونام، از حضور رافائل سیلوا، کوین یامگا، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو در فهرست خود بهره می‌برد و منتظر محمد هم با وجود آنکه تحت قرارداد آبی‌ها بود، به صورت قرضی راهی مس رفسنجان شده بود. البته که در نیم‌فصل نخست یامگا در فهرست آبی‌پوشان حضور داشت و در نیم‌فصل دوم به دلیل مصدومیت به‌وجود آمده، نام او از فهرست آبی‌ها کنار رفت و رافائل سیلوا و جلال‌الدین ماشاریپوف وارد فهرست آبی‌پوشان پایتخت شدند.

 

ضمن آنکه مهرداد محمدی هم در حالی به عنوان بازیکن لژیونر به استقلال پیوسته بود که طبق قانون فصل گذشته، سهمیه بازیکن خارجی محسوب می‌شد؛ البته که در فصل جدید این بند از دستورالعمل حاکم بر قراردادها حذف شده است. آبی‌پوشان پایتخت در حالی باید برای حضور در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی آماده شوند که نه‌تنها آنها باید در لیگ‌برتر و جام حذفی به مصاف رقبای‌شان بروند، بلکه استقلال یکی از نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا هم محسوب می‌شود.

 

در این میان، هنوز به صورت رسمی وضعیت کادرفنی استقلال مشخص نشده اما باتوجه به کسر سهمیه انجام شده، وضعیت فهرست بازیکنان خارجی استقلال شرایط ویژه‌ای به خود پیدا کرده و به نظر می‌رسد تابستان پرماجرایی در انتظار بازیکنان خارجیِ آبی‌پوش است.

 

تلخ‌ترین خداحافظی با یامگا!

 

کوین یامگا با وجود آنکه در روزهای پایانی فصل اخیر در تمرینات استقلال حضور پیدا می‌کرد اما همچنان یکی از چشم‌های او بینایی قابل‌قبولی ندارد. در شرایطی ستاره فرانسوی آبی‌پوشان مشتاق بازگشت به میادین است که گفته می‌شود با توجه به مشکلات بینایی یامگا، باید کمیته پزشکی فیفا در این زمینه اعمال نظر کند و با توجه به فرآیند درمان ستاره فرانسوی، آخرین پیگیری‌ها حکایت از آن دارد که قرار است نام یامگا حداقل تا پایان نیم‌فصل نخست همچنان از فهرست استقلال دور بماند تا دوری این ستاره محبوب از مستطیل سبز تداوم پیدا کند.

 

نکونام بماند، منتظر و سیلوا رفتنی هستند!

 

جواد نکونام آینده کاری نامشخصی در استقلال دارد و هنوز رسماً ماندن یا نماندن این سرمربی جوان اما باتجربه در استقلال مشخص نشده است. با این وجود گفته می‌شود در حالی نکونام لیست بازیکنان مدنظرش را (در صورت ادامه همکاری با آبی‌پوشان) تنظیم کرده که منتظر محمد و رافائل سیلوا، جایی در تفکرات سرمربی استقلال ندارند و اگر نکونام ماندنی شود، بعید به نظر می‌رسد که این 2 بازیکن در فهرست آبی‌پوشان پایتخت بمانند تا یک سهمیه آسیایی و یک سهمیه خارجی استقلال خالی شود.

   

ماشاریپوف ماندنی است، بلانکو در وضعیت نامشخص!

 

کمیته ورزش هلدینگ خلیج‌فارس بر روند نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها نظارت دارد و یکی از بازیکنانی که در صورت تغییر یا عدم تغییر کادرفنی، ماندن‌اش در استقلال حتمی به نظر می‌آید، جلال‌الدین ماشاریپوف است؛ ستاره ازبکستانی‌ای که عملکرد خوبی در استقلال داشته و با توجه به رضایت باشگاه از او و قرارداد 2 ساله به امضا رسیده، به نظر می‌آید که ماشاریپوف در استقلال ماندنی است و سهمیه آسیایی آبی‌پوشان پایتخت به این ستاره باتجربه ازبکستانی تعلق پیدا می‌کند. 

 

گوستاوو بلانکو برای ادامه حضورش در استقلال چشم‌انتظار تعیین ‌تکلیف کادرفنی آبی‌ها است. در صورتی‌که جواد نکونام ماندنی شود، ادامه همکاری با بلانکو محتمل به نظر می‌آید اما در صورتی‌که نکونام در فصل آتی سرمربی استقلال نباشد، جدایی مهاجم آرژانتینی دور از ذهن نیست. البته که فعلاً با توجه به شرایط به‌وجود آمده، به نظر می‌رسد از (1+4) سهمیه بازیکن خارجی استقلال، فقط یک سهمیه به ماشاریپوف تعلق پیدا می‌کند و در صورت عدم جذب مهاجم، احتمال ماندن بلانکو در استقلال بیش از احتمال جدایی او است.

 

غیرمنتظره‌ترین تصمیم از سوی نکونام!

 

استقلالی‌ها در شرایطی که حسین حسینی و محمدرضا خالدآبادی را برای فصل آتی در اختیار دارند و محمدجواد کیا و سینا سعیدی‎فر هم نام‌شان در فهرست این تیم به چشم می‌خورد، یکی از اولویت‌هایشان براساس خواسته‌های جواد نکونام جذب دروازه‌بان خارجی است! البته که فعلاً موضوع در مرحله معرفی گزینه است و در صورتی مذاکرات رسمیت پیدا می‌کند که ابقای نکونام حتمی شود.

 

با توجه به محدودیت سهمیه بازیکن خارجی و در پیش بودن مسابقات لیگ نخبگان آسیا و حضور ستاره‌های نامدار در خط دروازه استقلال، جذب دروازه‌بان خارجی تصمیم غیرمنتظره نکونام است که باید دید با ابقای او این اتفاق عملیاتی خواهد شد یا پروژه جذب دروازه‌بان خارجی در صورت پایان همکاری نکونام و استقلال منتفی می‌شود.

فعلاً خبری از جذب بازیکن خارجی نیست!

 

آبی‌پوشان پایتخت در این شرایط احتمالاً فقط با حفظ ماشاریپوف و بلانکو پا به بازار نقل‌وانتقالاتی می‌گذارند و 3 سهمیه خارجی‌شان خالی خواهد بود که فعلاً نام بازیکن خارجی‌ای برای پیوستن به استقلال به میان نیامده است. در روزهای اخیر بحث حضور مامه تیام و البته الدر شومودروف مطرح بود که پیگیری‌های بیشتر نشان داد که شایعات مطرح شده صحت ندارد. باید دید بعد از تعیین ‌تکلیف وضعیت کادرفنی و کادر مدیریتی استقلال، آبی‌ها در بازار تابستانه چگونه عمل و از سهمیه (1+4) بازیکن خارجی خود چگونه استفاده می‌کنند.

 

کدخبر: ۵۶۱۷۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر