کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۸۰۳
تاریخ خبر:

جوجه عقاب‌های آینده‌دار

جوجه عقاب‌های آینده‌دار

بررسی وضعیت گلرهای جوان لیگ‌برتر‌ به بهانه درخشش رفیعی در پرسپولیس

هفت صبح| پرسپولیس یکشنبه شب با یک گل میزبانش گل‌گهر سیرجان را شکست داد و نمایش خوب و مطمئن امیررضا رفیعی جوان در این بازی باعث شد تا وضعیت دروازه‌بان‌های جوان فوتبال ایران را مرور کنیم.

  

امیررضا رفیعی 21 ساله (پرسپولیس)

 

روزی که علیرضا بیرانوند با دریافت کارت زرد از داوری بازی پرسپولیس و تراکتور، محروم شد و بازی با ذوب‌آهن را از دست داد، ‌بر‌سر او فریاد زد و گفت: «تیمو بدبخت کردی» او معتقد بود که در غیاب او پرسپولیس بدبخت خواهد شد اما تا اینجای فصل امیررضا رفیعی، در دو بازی جانشین بیرانوند شده و در هر دو بازی کلین‌شیت کرده است. این اتفاق مثبت برای او و پرسپولیس، در دو بازی خارج از خانه و نسبتا سخت رخ داده است. رفیعی اولین بار در بازی مقابل ذوب‌آهن در دروازه پرسپولیس ایستاد و با چند واکنش خوب، خودی نشان داد و سپس در بازی مقابل گل‌گهر سیرجان، یک واکنش عالی داشت و دروازه تیمش را از فروپاشی نجات داد. او با وجود سن و سال کمش در این دو بازی کاملا پخته، آماده و با اعتماد به نفس نشان داده و خیلی زود خیال کادر فنی و هواداران پرسپولیس را بابت غیبت‌های کوتاه مدت و بلندمدت بیرانوند راحت کرده است. خیلی‌ها در ابتدای فصل معتقد بودند که پرسپولیس باید یک گلر دوم خوب و مطمئن جذب کند اما حالا دیگر چنین نیازی در تیم احساس نمی‌شود.

  

علیرضا رضایی 24 ساله (نساجی)

 

او دو فصل پیش و با انتقال از پیکان به استقلال، در فوتبال ایران شناخته شد. در آن مقطع فرهاد مجیدی بود که با اصرار زیاد خواهان جذب او شده بود و گفته می‌شد باشگاه هزینه چند میلیاردی بابت این انتقال پرداخت کرده است. مجیدی یک بار در مصاحبه‌ای گفت: «علیرضا رضایی دروازه‌بان اول 10 سال آینده تیم ملی است.» او در چند بازی هم به این گلر جوان میدان داد و انصافا او هم جواب این اعتماد را خوب داد اما رضایی خیلی زود دوباره به نیمکت برگشت. رضایی فصل گذشته یک گل عجیب از سپاهان در اصفهان خورد و امسال به نساجی رفت و همین چند هفته پیش با گلی که در وقت‌های تلف شده خورد، حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آورد. با وجود پتانسیل بالا، تا اینجا پیش‌بینی فرهاد مجیدی درباره او به حقیقت نپیوسته است. در این مدت مربیان استقلال آنقدر که باید، به او میدان ندادند و او از سطح اول فوتبال ایران دور شد و اشتباه مرگبارش مقابل صنعت‌نفت احتمالا جایگاه او را پایین‌تر هم برده است. با این حال به نظر می‌رسد او با تلاش بیشتر می‌تواند به روزهای خوبش برگردد.

  

علیرضا جعفرپور 23 ساله (شمس‌آذر قزوین)

 

او ناشناخته‌ترین فرد این فهرست است اما پیش‌بینی می‌شود به زودی از خیلی از گلرهای میانسال و مدعی فوتبال ایران مثل اخباری، فرعباسی، لک، حقیقی و ... پیشی بگیرد و او را در یکی از تیم‌های مدعی ببینیم. جعفرپور فصل گذشته هم یکی از عوامل اصلی صعود شمس‎آذر قزوین به لیگ برتر بود و با وجود او، سعید دقیقی نیازی به جذب یک دروازه‌بان باتجربه لیگ برتری برای تیمش ندید. او اصلا قد و قامت و اندام بزرگ و بلندی ندارد اما با همین جثه معمولی به خوبی توانسته نظرها را به خودش جلب کند. او در بازی دور رفت لیگ‌برتر مقابل سپاهان یک نمایش حیرت‌انگیز داشت و توانست موقعیت‌های زیادی را از مهاجمان خطرناک و گلزن این تیم بگیرد. البته فقط این بازی نبود و او در بازی‌های مهم مثل تقابل با استقلال و پرسپولیس هم نمایش‌های خوبی داشت و توجهات را به خود جلب کرد. جعفرپور با اینکه تیمش در میانه‌های جدول قرار دارد اما با 7 کلین‌شیت آمار خوبی را ثبت کرده است. او در این فصل فقط یک بازی تیمش را از دست داده و در سایر بازی‌ها مرد اول تیمش در دروازه بوده است.

  

محمدرضا خالدآبادی 22 ساله (استقلال)

 

او فصل گذشته بازیکن تیم هوادار بود و از اواخر نیم‌فصل اول جایگزین میلاد فراهانی کهنه‌کار شد و به خوبی توانست خودش را اثبات کند. در 16 بازی 6 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت و آنقدر خوب کار کرد که تبدیل به دروازه‌بان اول تیم امید شد. در بازی نیمه‌نهایی غرب آسیا هم با مهار دو پنالتی تیم امید را به فینال این بازی‌ها را رساند و بیشتر به چشم آمد. در پایان فصل، استقلال و پرسپولیس خواهان او بودند اما او در یک پروسه طولانی سرانجام به استقلال پیوست. البته با قراردادی بحث‌برانگیز و نسبتا گران‌قیمت. با این حال تا هفته بیست و دوم، جواد نکونام حتی یک دقیقه هم به او میدان نداده است. حتی در بازی جام حذفی هم که معمولا تیم‌ها در دروازه‌بان‌های دوم خود استفاده می‌کنند، خبری از بازی کردن خالدآبادی نبود. او به امید پیشرفت به استقلال آمد اما فعلا از کانون توجهات خارج شده. با این اوصاف به نظر می‌رسد او در پایان فصل از استقلال جدا شود و در تیم دیگری فرصت بازی کردن پیدا کند. با نمایش‌هایی که از او دیده‌ایم، پتانسیل پیشرفت و رسیدن به دروازه تیم ملی بزرگسالان را دارد.

 

کدخبر: ۵۵۵۸۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر