کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۷۷۴
تاریخ خبر:

برگشتیم به لیگ‌برتر

برگشتیم به لیگ‌برتر

تب و تاب جام ملت‌ها خوابید؛ امروز در لیگ‌برتر پرسپولیس بازی دارد و فردا استقلال

روزنامه هفت صبح| نیم‌فصل دوم لیگ بیست و سوم از دیروز آغاز شد و بازی‌های هفته شانزدهم امروز و فردا پیگیری می‌شود. در مهم‌ترین بازی امروز، پرسپولیس در اراک مقابل آلومینیوم قرار می‌گیرد و در آخرین بازی هفته، فردا استقلال میزبان صنعت‌نفت آبادان خواهد بود. 

 

‌آلومینیوم-پرسپولیس: اولین امتحان اوسمار 
این اولین بازی رسمی پرسپولیس با هدایت اوسمار است که جانشین یحیی گل‌محمدی شده ‌. او در بازی‌های تدارکاتی نتایجی نگران‌کننده گرفته و هواداران پرسپولیس با دیده تردید به او نگاه می‌کنند. اوسمار برای ادامه کار در پرسپولیس نیاز به پیروزی در بازی امروز دارد و اگر این اتفاق نیفتد، او در همین ابتدای کار با نارضایتی هواداران مواجه خواهد شد. مشکلات پرسپولیس اما فقط این نیست. 

 

پنجره سرخ‌ها معطل رضایت رادوشوویچ و رضا اسدی است و اگر این پنجره تا قبل از بازی باز نشود، پرسپولیس نمی‌تواند از بازیکنان جدید خود استفاده کند. به احتمال زیاد هم این اتفاق نخواهد افتاد و عبدالکریم حسن، ابوالفضل بابایی، عیسی آل‌کثیر و اوستون رستم اورونوف دیدار نخست تیم‌شان را از دست خواهند داد. ضمن اینکه امید عالیشاه هم محروم است و در بازی امروز نمی‌تواند حضور داشته باشد. به این ترتیب ترکیب پرسپولیس در بازی امروز تا حدود زیادی شبیه ترکیب این تیم در نیم‌فصل اول خواهد بود.

 

 علیرضا بیرانوند پس از بازگشت از قطر با تیم ملی، با کمترین تمرین در دروازه پرسپولیس خواهد ایستاد. محمدحسین کنعانی‌زادگان و گئورگی گولسیانی دو مدافع میانی خواهند بود و علی نعمتی و دانیال اسماعیلی‌فر هم در سمت چپ و راست خط دفاع بازی خواهند کرد. در غیاب میلاد سرلک که به ملوان پیوسته، سینا اسدبیگی هافبک دفاعی خواهد بود، سروش رفیعی جلوتر از او بازی خواهد کرد

 

و وحید امیری و سعید صادقی هم در کناره‌ها به میدان خواهند رفت. مهدی ترابی و نبیل باهویی هم احتمالا زوج خط حمله پرسپولیس خواهند بود. البته ممکن است انتقال شهاب زاهدی منتفی شود و او به جای نبیل باهویی در ترکیب اصلی قرار بگیرد.حریف پرسپولیس با وجود بازیکنان جوان و تحت هدایت مجتبی حسینی، نتایج نسبتا خوبی گرفته و در نیمه بالای جدول قرار دارد.

 

 این تیم در نیم‌فصل اول، هم پرسپولیس و هم استقلال را آزار داد و با یک گل مغلوب این دو تیم شد. شاگردان حسینی جوان و جسور هستند و البته انگیزه بازی مقابل ستاره‌های پرسپولیس و پخش مستقیم و سراسری بازی می‌تواند این انگیزه‌ها را بیشتر هم بکند. در این تیم احمد گوهری که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد، سرشناس‌ترین بازیکن است اما ستاره تیم اراکی که در نیم‌فصل اول درخشید، مهدی لیموچی است که یک بازیکن تکنیکی است و می‌تواند هر خط دفاعی را به هم بریزد. 

 

استقلال-صنعت‌نفت: در اوج اختلاف 
شاید فقط در فوتبال ایران می‌توانید ببینید که هم تیم صدرنشین و هم تیم پایین جدولی درگیر بحران و اختلافات درونی هستند. از چند روز پیش با مصاحبه جواد نکونام علیه خطیر، آرامش در اردوی این باشگاه از دست رفته و در سوی مقابل، استقبال خوبی از سرمربیگری سهراب بختیاری‌زاده در صنعت‌نفت نشده است. قطعا باخت در این بازی برای هر دو طرف بحران‌ها را تشدید خواهد کرد.
 

استقلال صدرنشین لیگ‌برتر برای ماندن در صدر چاره‌ای جز پیروزی بر میهمان خود ندارد. شاگردان نکونام البته تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌اند اما مشکلاتی مثل جدا نشدن مازادها و مصدومیت کوین یامگا باعث شده تا آنها نتوانند با تمام توان نیم‌فصل دوم را آغاز کنند.


از فهرست این تیم نام یامگا، مهری و رضایی کنار گذاشته شده و سیلوا و ماشاریپوف اضافه شده‌اند. نیک‌نفس و مطهری هم به دلیل حضور در لیست مازاد نمی‌توانند بازی کنند و به همین دلیل دست جواد نکونام برای بازی فردا شب خیلی باز نیست.
 

 پیش‌بینی ترکیب استقلال خیلی هم سخت نیست. سیدحسین حسینی در بازگشت از جام ملت‌ها دروازه‌بان استقلال در برابر صنعت‌نفت خواهد بود. سیلوا و مرادمند زوج خط میانی این تیم خواهند بود و ابوالفضل جلالی و صالح حردانی هم در چپ و راست خط دفاعی به میدان خواهند رفت.


روزبه چشمی پس از چند بازی حضور در خط دفاع، به خط هافبک بازمی‌گردد و آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور در کنار او قرار خواهند گرفت. مهرداد محمدی و جعفر سلمانی وینگرهای استقلال خواهند بود و بلانکو تک‌مهاجم این تیم در برابر صنعت نفت است. البته ممکن است آرمان رمضانی به جای مهاجم آرژانتینی در ترکیب اصلی قرار بگیرد. 
 

صنعت‌نفت آبادان علاوه بر تغییر سرمربی، چند نقل و انتقال هم داشته است. شریعت‌زاده و فهد طالب جدا شده‌اند و چند بازیکن با سابقه لیگ‌برتری به این تیم پیوسته‌اند. شاید اگر ساسان حسینی، صادق بارانی و فرشاد محمدی‌مهر آماده باشند، می‌توانیم به بهتر شدن شرایط تیم آبادانی امیدوار باشیم.

 

 در این تیم همچنان طالب ریکانی یک بازیکن تعیین‌کننده است که سابقه نمایش‌های خوب و گلزنی به استقلال در ورزشگاه آزادی را دارد. خوش‌شانسی بزرگ بختیاری‌زاده و شاگردانش این است که بازی فردا به دلیل محرومیت استقلال، در غیاب هواداران برگزار خواهد شد و این می‌تواند بازی در ورزشگاه آزادی را برای آنها ساده‌تر کند.

 

 

کدخبر: ۵۵۳۷۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر