کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۲۸۰
تاریخ خبر:

تقابل با حریف آشنا و ناشناخته

تقابل با حریف آشنا و ناشناخته

سوریه باوجود تقابل‌های زیاد با ایران و به دلیل تغییرات زیاد در ترکیب، هرگز حریفی شناخته شده نیست .

روزنامه هفت صبح| امشب تیم ملی ایران برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها، با سوریه روبرو خواهد شد؛ تیمی که در این سال‌ها زیاد مقابل ما قرار گرفته اما هر بار نسبت به قبل تغییراتی در ترکیبش داشته ‌ و به همین دلیل خیلی نمی‌توانیم روی شناخت قبلی از این تیم حساب کنیم. 


عملکرد سوریه در دور گروهی 
سوریه در هفتمین حضور خود موفق شد برای اولین بار به مرحله دوم راه پیدا کند. آنها جام را با تساوی بدون گل برابر ازبکستان استارت زدند و در سخت‌ترین جدال‌شان با یک گل مغلوب استرالیا شدند. نهایتا پیروزی یک بر صفر مقابل هندِ قعرنشین، حکم به صعود سوریه به عنوان یکی از چهار تیم برتر سوم داد. آنها با یک گل زده، یک گل خورده و 2 کلین‌شیت به استقبال دیدار با ایران می‌آیند.


سبک بازی 
با هدایت هکتور کوپر، سوریه تیمی است که علاقه‌ای به بازی مالکانه ندارد و ترجیح می‌دهد توپ را به حریف بدهد و از اشتباهاتش استفاده کند و موقعیت‌سازی کند. سوری‌ها در مقابل استرالیا 37 درصد و در برابر ازبکستان 34 درصد مالک توپ بودند اما حتی در برابر هند که تیمی ضعیف‌تر از سایر حریفان بود مالکیت توپ سوری‌ها بیشتر از 52 درصد نبود و این آمار در شرایطی به دست آمد که این تیم برای صعود نیاز به گلزنی و پیروزی داشت!

 

تعداد پاس‌های این تیم هم در هیچ‌کدام از بازی‌ها از 350 پاس فراتر نرفته است. سوریه مقابل ازبکستان 7 ضربه به سمت دروازه زد که هیچ کدام در چارچوب دروازه حریف نبود. مقابل استرالیا هم از 8 شوت این تیم فقط یکی در چارچوب بود و فقط در برابر هند بود که از 20 شوت شاگردان کوپر 4 تا در چارچوب بود و یکی از آنها تبدیل به گل شد. 


سیستم بازی، ترکیب فیکس! 
در هر 3 بازی مرحله گروهی، سوریه با سیستم 2-4-4 مقابل حریفان صف‌آرایی کرده است. احمد مدنی دروازه‌بان این تیم است که فقط در برابر استرالیا دروازه‌اش باز شده ‌ و دو بار کلین‌شیت کرده است. ایهام اوسو و طاهر کروما دو مدافع میانی سوریه هستند. عبدالرحمن ویس در دفاع چپ و موید العجان در دفاع راست، 4 مدافع این تیم هستند که در هر 3 بازی فیکس بوده‌اند.


مسعود الاسود و عمار رمضان دو وینگر چپ و راست سوریه هستند و دو هافبک میانی این تیم هم ازکوئل هام و جلیل الیاس هستند. زوج خط حمله را هم ابراهیم حصار و پابلو دباغ تشکیل می‌دهند. نکته جالب درباره ترکیب سوریه این است که هکتور کوپر در هر 3 بازی، تیمش را با همین 11 نفر روانه میدان کرده ‌ و این یعنی او ترکیب اصلی و پایه تیمش را شناخته است. این در حالی است که تیم ما به دلایل مختلف، هر 3 بازی خود را در مرحله گروهی با ترکیب‌های متفاوت آغاز کرده است.


مملو از دوتابعیتی 
از بین 26 بازیکن دعوت ‌شده توسط کوپر، فقط هشت بازیکن در تیم‌های سوری عضویت دارند و الباقی لژیونر هستند. در این تیم شاهد حضور بازیکنانی از کشورهای آرژانتین، پرو، اسلواکی، سوئد، روسیه، جمهوری چک، یونان، کویت، اردن، بحرین، امارات، لبنان، مالزی و عراق هستیم.

 

نام‌هایی چون پابلو صباغ، ماکسیم صراف، ازکیل هام، ایهم اوسو، اِلمار آبراهام، آنتونیو یعقوب و ... نشان می‌دهند با بازیکنانی طرف هستیم که 100 درصد سوریه‌ای نیستند. با این وجود 2 نام مشهور در لیست عقاب‌ها حضور دارند که فوتبال‌دوستان ایرانی با آنها آشنا هستند. اولی عمر خریبین، مهاجم کنونی الوحده امارات (تیم احمد نوراللهی) و اسبق الهلال عربستان است که مقابل نمایندگان ایرانی نمایش خوبی داشته و بارها موفق به گلزنی شده است.

 

او زننده تنها گل سوریه در این جام هم بوده اما در هر 3 بازی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته است. در کنار این بازیکن باید به ابراهیم عالمه هم اشاره کنیم. گلر اسبق سپاهان که فعلا جایی در ترکیب اصلی تیمش ندارد ولی شروع مجددهایش همیشه خاص بوده است.

 

پیش‌بینی ترکیب تیم ملی
با توجه به 3 بازیکنی که امشب غایب هستند، ترکیب تیم ملی باز هم نسبت به بازی‌های قبل دستخوش تغییر خواهد شد. صادق محرمی که کلا ادامه جام را از دست داده است، مجید حسینی مصدوم است و به این بازی نمی‌رسد و محمدحسین کنعانی‌زادگان هم دوکارته است و این بازی را از داده ‌. در غیاب این دو مدافع میانی، امیر قلعه‌نویی دو گزینه پیش رو دارد تا در کنار شجاع خلیل‌زاده در قلب خط دفاع به کار بگیرد.
 

 اولی سامان فلاح است که فعلا در این جام بازی نکرده اما با توجه به کمبود مهره در این پست، امشب نامش حتما در لیست بازی خواهد بود و دومی روزبه چشمی است که تجربه بازی در دفاع میانی را دارد و به احتمال زیاد او در کنار شجاع بازی را آغاز خواهد کرد.


رامین رضائیان هم در دفاع راست و احسان حاج‌صفی در دفاع چپ بازی خواهند کرد. سامان قدوس و سعید عزت‌الهی هافبک‌های میانی ما خواهند بود، علی قلی‌‎زاده و مهدی قایدی وینگرهای تیم خواهند بود و سردار آزمون و مهدی طارمی هم زوج خط حمله را تشکیل خواهند داد. بیرانوند هم مثل همیشه در دروازه خواهد ایستاد.

 

 

کدخبر: ۵۵۳۲۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر