کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۱۳۲
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| اگر این دیگ برای شما نجوشد چه؟

نکته‌بازی| اگر این دیگ برای شما نجوشد چه؟

غائله مجوز واردات خودروی لوکس خارجی به کشتی کشیده می‌شود؟!

روزنامه هفت صبح| مدت‌هاست سر و صدای غائله مجوز واردات خودروی لوکس خارجی به فوتبالیست‌ها خوابیده و کسی نمی‌داند سرنوشت خودروهای وارداتی ملی‌پوشان فوتبال چه خواهد شد. در مقطعی صدای اعتراض ورزشکاران چند رشته دیگر هم بلند شد که حتی منجر به درگیری لفظی و انتشار پست‌های جنجالی اینستاگرامی و بی‎احترامی‌هایی هم شد.

 

تا چند روز پیش این ماجرا فراموش شده بود اما دوباره علیرضا دبیر مصاحبه‌ای کرد و گفت: «سر مجوز خودرو برای فوتبال من هنوز هم دفاع می‌کنم چون فوتبالیست‌ها هم زحمت می‌کشند و زندگی خود را گذاشتند. ما نمی‌گوییم چرا آنها می‌گیرند، نوش جان‌شان، کم دادند باید ۱۰ تا مجوز بدهند. ما هم دنبال کردیم تا بتوانیم این مجوز را بگیریم.

 

رشته‌های دیگر هم دنبال کنند و بگیرند.» ما که مثل خیلی از رسانه‌های دیگر و مردم، مخالف اعطای این مجوز به فوتبالیست‌ها بودیم و هنوز هم هستیم اما آقای دبیر! می‌دانید چرا از خودرو گرفتن فوتبالیست‌ها دفاع می کنید و می‌گویید نوش جان شان؟

 

چون شما به دنبال این هستید که از این نمد کلاهی هم برای کشتی ببافید. شما خودتان هم دنبال گرفتن این مجوز هستید، چون اگر بگیرید، دیگر کسی نمی‌تواند بگوید چرا به کشتی‌گیران مجوز دادند، چون قبل از آنها به فوتبالیست‌ها هم داده‌اند.

 

اما محض امتحان! از دوستان مسئول و دست‌اندرکار خواهش می‌کنیم، این مجوز را به جناب دبیر و کشتی‌گیران ندهند، تا ببینیم باز هم ایشان پشت فوتبالیست‌ها در می‌آیند و می‌گویند نوش جان‌شان یا نه! لطفا بگذارید این دیگ مجوز واردات خودرو فقط برای فوتبال بجوشد تا ببینیم باز هم آقای دبیر دفاع می‌کنند یا نظرشان عوض می‌شود.


چقدر اخلاق‌مدارانه بود پروفسور! 
عمان با یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ خود، از جام ملت‌های آسیا حذف شد و قرارداد برانکو ایوانکوویچ هم تمدید نشد تا او حالا به دنبال تیمی جدید باشد. برانکو البته در روزهای گذشته مدعی شده بود که به پرسپولیس نخواهد آمد و با تیمی دیگر پیش قرارداد امضا کرده است.


اما پس از حذف عمان، ادبیاتش کاملا تغییر کرد و در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضورش در پرسپولیس گفت: «نمی‌دانم. شاید ...» شاید هم الان که این مطلب را می‌خوانید، او رسما سرمربی پرسپولیس شده باشد اما کلا این پروسه بازگشت او به پرسپولیس خیلی اخلاقی نبود و بیشتر شبیه نمایشی دروغین از اخلاق بود.


برخی از رسانه‌ها که علاقه خاصی هم به برانکو دارند مدعی شده‌اند که قبول نکردن پیشنهاد پرسپولیس در کوران جام ملت‌ها، به معنای حرفه‌ای‌گری و اخلاق‌مدار بودن برانکو بود اما این که وسط جام ملت‌ها مذاکره کند، کلی شرط و شروط بگذارد، در ادامه مالیاتش توسط باشگاه پرداخت شود، بعد جواب منفی بدهد و به هواداران پیام هم بدهد و عکسی از مذاکرات هم منتشر شود و مدعی شود که با مدیرعامل پرسپولیس فقط قهوه خورده است.

 

اما بعد از حذف تیمش بگوید شاید، درست نیست! مذاکره کردن و سنجیدن شرایط و پاسخ منفی دادن، نشانه اخلاق‌گرایی و حرفه‌ای‌گری نیست. اگر قرار به رعایت اخلاق بود، ایشان کلا نباید مذاکره می‌کرد که تمرکزش به هم نخورد و با این نتایج افتضاح، کار در عمان را تمام نکند. بعضی دوستان شاید بخواهند برانکو را تطهیر کنند و او را یک مربی اخلاق‌مدار معرفی کنند، اما واقعیت این است که همه چیز هم این قدر تمیز نیست.

 

 

کدخبر: ۵۵۳۱۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر