کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۹۱۹
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| بالاخره فرار کنیم یا بجنگیم؟

نکته‌بازی| بالاخره فرار کنیم یا بجنگیم؟

درباره حرف‌ها و انتقادهای عجیب خداداد عزیزی از عملکرد کادر تیم ملی و ‌یک اتفاق خوب در فضای هواداری فوتبال.

روزنامه هفت صبح| بی‌شک سلطان یک بام و دو هوا و تغییر موضع کسی نیست جز خداداد عزیزی! او تا قبل از اینکه به عضویت کادر فنی تیم ملی دربیاید، از دستیاران امیر قلعه‌نویی انتقاد می‌کرد. مخصوصا از سعید الهویی که دستیار اول قلعه‌نویی در گل‌گهر هم بود و بعد از جدایی ژنرال از این تیم جانشین او شد اما نتایج خوبی نگرفت و خداداد به واسطه همین نتایج بود که الهویی را زیر سوال می‌برد.

 

اما بعد از اینکه به عنوان مشاور قلعه‌نویی انتخاب شد، نظرش درباره الهویی عوض شد و گفت: «سعید الهویی در طراحی تمرینات و کادرفنی و آنالیز بسیار انسان کاربلدی است و بسیار کارش را بلد است. این را در این چند روز که کنار تیم ملی بودم، به خوبی متوجه شدم. درباره او زود قضاوت کردم.»

 

حالا اما بعد از بازی ضعیف تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ، دوباره خداداد تبدیل به منتقد اصلی کادر فنی و از آنالیز نشدن حریف و ضعف‌های فنی و تاکتیکی تیم ملی حرف زد. او بعد از همین بازی، حرف‌های ضد و ‌ نقیضی هم درباره احتمال برخورد تیم ملی با ژاپن در مراحل بعد زد. ابتدا مدعی شد که از الان نباید از ژاپن بترسیم و می‌توانیم این تیم را شکست بدهیم و باید مثل عراق شجاع باشیم.

 

اما چند دقیقه بعد در همین مصاحبه اعلام کرد اگر سرمربی تیم ملی بود، به امارات می‌باخت تا تیم ملی به سمت دیگر جدول برود و با حریفان ضعیف‌تری روبه‌رو شود. آقای عزیزی! بالاخره الهویی خوب است یا نه؟ از ژاپن بترسیم و فرار کنیم یا شجاع باشیم؟ تکلیف ما را روشن کن استاد!

 

مثل یامگا باشید؛ احترام بگذارید و احترام ببینید 
مصدومیت عجیب و نگران‌کننده کوین یامگا اگرچه ممکن است به دوری طولانی‌مدت و حتی خداحافظی او از فوتبال منجر شود‌ اما باعث شد بعد از مدت‌ها شاهد یک اتفاق خوب در فضای هواداری فوتبال ایران هم باشیم.

 

از وقتی مشخص شده که مصدومیت یامگا از ناحیه صورت و چشم خطرناک است، هواداران پرسپولیس با مراجعه به صفحه او در اینستاگرام برایش حسابی سنگ‌تمام گذاشته‌اند و پیام‌هایی مثبت برایش نوشته‌اند و آرزو کرده‌اند که هر چه زودتر سلامتی‌اش را به دست بیاورد و به میادین بازگردد. حتی یک پیام هم به یکی از هواداران پرسپولیس منتسب شده که در آن نوشته:

 

«تو فقط برگرد و به پرسپولیس هم گل بزن. اما فقط برگرد و بازی کن. فوتبال ارزش این چیزها را ندارد.» دیدن چنین پیام‌هایی می‌تواند ما را به آینده فضای هواداری امیدوار کند. مدت‌ها بود که در این فضا چیزی جز نفر‌ت‌پراکنی و توهین دیده نمی‌شد. در ماه‌های اخیر، حتی یک داور در فضای مجازی به قتل خودش و بچه‌اش تهدید شده بود، آن هم فقط به علت یک اشتباه در داوری!

 

اما یک نکته نباید مغفول بماند. اینکه هواداران پرسپولیس چنین رابطه خوبی با یامگا دارند، به دلیل بی‌حاشیه بودن او و احترامی است که بازیکن خارجی استقلال همواره به رقبا و هواداران‌شان گذاشته است.

 

مطمئنا اگر خدای نکرده چنین اتفاقی برای یکی مثل هاشمی‌نسب رخ می‌داد، فضای هواداری این قدر خوب و مثبت نبود. کاش سایر بازیکنان هم احترام گذاشتن را یاد بگیرند. تاثیر احترام گذاشتن آنها بر فضای هواداری از هر پیام اخلاقی و جمله قصار و هر چیز دیگری بیشتر است.

 

کدخبر: ۵۵۲۹۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر