کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۸۶۹
تاریخ خبر:

ستاره‌های بداقبال تیم درخشانِ فرهاد

ستاره‌های بداقبال تیم درخشانِ فرهاد

چند بازیکن که با درخشش خود در قهرمانی بدون باخت استقلال با مجیدی موثر بودند، روزهای بدی را می‌گذرانند.

روزنامه هفت صبح| در لیگ بیست و یکم، فصلی که استقلال با فرهاد مجیدی نوار قهرمانی‌های پرسپولیس را قطع کرد و پس از سال‌ها جام قهرمانی لیگ‌برتر را بالای سر برد، چند بازیکن این تیم حسابی برای مجیدی سنگ‌تمام گذاشتند و ستاره‌های تیم او بودند اما حالا پس از گذشت یک سال و نیم، مهم‌ترین ستاره‌های آن تیم، حال و روز خوبی ندارند.

 

‌امیرحسین حسین‌زاده 
 او بهترین بازیکن استقلال در لیگ بیست و یکم بود. به عنوان یک بازیکن جوان از سایپا به استقلال آمد و در حالی که به نظر می‌رسید برای ستاره شدن نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت‌ اما آنقدر درخشید که در پایان فصل لژیونر شد و به لیگ بلژیک رفت.

 

اما مثل خیلی از ستاره‌های فوتبال ایران، در بلژیک دوران خوبی را پشت سر نگذاشت و پس از یک فصل نیمکت‌نشینی، به ایران برگشت و در حالی که در آستانه پیوستن به استقلال بود، به دلیل مسائل مالی با این باشگاه به توافق نرسید و خیلی زود به تراکتور پیوست. در حالی که به نظر می‌رسید تراکتور یک فوق‌ستاره را شکار کرده اما او یک نیم‌فصل افتضاح را در این تیم گذراند.

 

او در بیشتر بازی‌ها نیمکت‌نشین بوده و تا پایان نیم‌فصل فقط 620 دقیقه برای این تیم بازی کرده و فقط یک گل زده و دو پاس گل داده است! با این عملکرد ضعیف، اصلا بعید نیست اگر تیمی جز استقلال یا مدعیان، خواهان جذب او باشد، خمز مخالفتی با جدایی او داشته باشد.

 

سیاوش یزدانی 
در فصلی که استقلال بدون باخت قهرمان لیگ‌برتر شد، یزدانی نمایشی فوق‌العاده داشت. با کمک زوج هماهنگش یعنی محمدحسین مرادمند خط دفاعی مستحکمی را تشکیل داده بود که در هیچ بازی بازنده نشد.

 

با وجود بازی‌های درخشان، توسط دراگان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نشد و همین باعث شد تا فرهاد مجیدی در یکی از نشست‌های خبری‌اش با طعنه به اسکوچیچ مدعی شود که یک انگشت یزدانی بهتر از همه مدافعان تیم ملی است!

 

اما درست در روزهای اوجش، مجبور شد به خدمت سربازی برود و این نقطه شروع سقوط او بود. هیچ انگیزه‌ای برای بازی در ملوان از خود نشان نداد و هرگز به ترکیب اصلی این تیم نرسید. بعد از پایان دوران کوتاه خدمتش به استقلال برگشت اما مدتی بعد با ساپینتو به مشکل خورد

 

و در پایان نیم‌فصل اول لیگ بیست و دوم به سپاهان رفت ولی حتی بازگشت به تیم اسبقش هم کمکی به او نکرد و با چند نمایش ضعیف در تیم مورایس، به نیمکت منتقل شد. حالا هم با نظر مربی پرتغالی نامش در فهرست مازاد سپاهان قرار گرفته است.

 

جعفر سلمانی 
 یکی از ستاره‌های غیرمنتظره استقلال در لیگ بیست و یکم بود. با اینکه حرف و حدیث‌های زیادی درباره پیوستن او به استقلال وجود داشت اما نمایش‌های خوبش باعث شد تا این شائبه‌ها کمرنگ شوند.

 

سلمانی در این فصل 4 گل زد که 3 گل او، گل‌هایی 3 امتیازی بودند، از جمله بازی حساس مقابل سپاهان در تهران. سلمانی دو پاس گل حیاتی هم به همبازیانش داد و در مجموع یکی از موثرترین بازیکنان تیمی بود که بدون باخت قهرمان لیگ‌برتر شد‌ اما در فصل بعد افت کرد. فقط دو گل زد که خیلی هم مهم نبودند اما یک پاس گل در دربی رفت به روزبه چشمی داد.

 

او در حال حاضر سومین فصل حضورش در استقلال را می‌گذراند اما همچنان در حال نزول است. در نیم‌فصل اول فقط 5 بار در ترکیب اصلی قرار گرفته و هیچ گل و پاس گلی هم از او ثبت نشده است. گفته می‌شود نامش در فهرست مازاد جواد نکونام قرار گرفته و اگر استقلال بتواند بازیکنی در پست او جذب کند، باید از این تیم جدا شود. 

 

علیرضا رضایی 
 در لیگ بیست و یکم به عنوان دروازه‌بان دوم به استقلال آمد و از همان ابتدا فرهاد مجیدی حسابی از او تعریف و تمجید می‌کرد. بعد از چند بازی و یک نمایش ضعیف از حسین حسینی، به ترکیب اصلی استقلال وارد شد و تا پایان فصل چند نمایش خوب داشت.

 

در مجموع 7 بار در ترکیب اصلی بود و 5 بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شد. کار به جایی رسید که فرهاد مجیدی در یک مصاحبه مدعی شد او یکی دو سال دیگر، بهترین دروازه‌بان ایران خواهد بود اما فصل بعد و در غیاب مجیدی که به امارات رفته بود، رضایی افت کرد.

 

فقط 4 بار به عنوان دروازه‌بان در ترکیب استقلال قرار گرفت و فقط دو کلین‌شیت داشت و یکی دو گل بد هم خورد که باعث شد تا پایان فصل به نیمکت بچسبد. او در فصل جاری هم عضو استقلال بود اما حتی یک بار هم فرصت بازی پیدا نکرد و همین چند روز پیش به نساجی پیوست تا با توجه به جدایی رشید مظاهری، بتواند در این تیم به روزهای خوبش برگردد.

 

کدخبر: ۵۵۲۸۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر