کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۴۸۲
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| واقعا هم نیاز به دیپلماسی داشت!

نکته‌بازی| واقعا هم نیاز به دیپلماسی داشت!

‌ ادعای تاج در ماجرای سردار آزمون و آ‌اس رم و باز هم خداداد عزیزی!

روزنامه هفت صبح| مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال چند روز پیش درباره ماجرای سردار آزمون و آ‌اس رم و تیم ملی گفته بود: «در مذاکرات صورت گرفته، مشکل آزمون حل شد. فدراسیون فوتبال در بحث مذاکره و دیپلماسی وضعیت بدی ندارد!» حتما می‌توانید چهره جناب تاج را ‌ هنگام گفتن این جمله تصور کنید. چهره‌ای که در آن غرور، رضایتمندی و حس فتح و پیروزی موج می‌زند.

 

اما قبل از اینکه جناب تاج پز مهارت خودشان را در دیپلماسی بدهند، باید از ایشان بپرسیم اصلا چرا باید مشکلی وجود داشته باشد؟ وقتی لیورپول درست در همین روزهای سخت لیگ جزیره، بهترین بازیکنش یعنی محمد صلاح را به تیم ملی مصر می‌دهد، وقتی سون هیونگ مین به راحتی از اردوی تاتنهام جدا می‌شود تا به تیم ملی کره‌جنوبی ملحق شود

 

وقتی تومیاسو لندن را بدون هیچ دیپلماسی و مذاکره‌ای ترک می‌کند تا به اردوی تیم ملی ژاپن اضافه شود، چرا رئیس فدراسیون فوتبال ایران باید رو به مذاکره و دیپلماسی بیاورد تا گزینه چهارم خط حمله آ‌اس رم به اردوی تیم ملی بیاید و پزش را هم به ما بدهد و منتش را سر ما بگذارد؟

 

تازه با این همه مذاکره و دیپلماسی و ادا، سردار قرار است یک شب قبل از بازی با تیم ملی فلسطین در جام ملت‌ها به قطر برسد‌ اما صلاح و سون و تومیاسو و همه لژیونرهای بزرگ ژاپن و کره، بیش از یک هفته است که در اردوی تیم‌های ملی کشورشان حضور دارند، آن هم بدون دیپلماسی و مذاکره و منت و پز دادن!

 

فهمیدی تو را برای چه می‌خواستند؟ 
4 روز دیگر اولین بازی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا مقابل فلسطین برگزار می‌شود و هنوز هم که هنوز است، کسی درباره ماجرای جدایی خداداد عزیزی از کادر فنی تیم ملی چیزی نمی‌داند. بیشتر از یک ماه پیش بود که خداداد عزیزی به دلایلی نامشخص و مبهم از کادرفنی تیم ملی جدا شد و تا امروز هیچ واکنشی از سوی امیر قلعه‌نویی درباره این جدایی دیده نشده است.

 

چند روز پیش بود که خداداد از بی‌تفاوتی قلعه‌نویی در قبال جدایی‌اش از تیم ملی گلایه هم کرد و گفت: «بعد از استعفایم خیلی از بازیکنان و مربیان تیم ملی تماس گرفتند تا دلیل آن را بدانند ولی برایم جالب بود که قلعه‌نویی اصلا نپرسید که چرا رفتی؟ چی شد؟ من که خودم به تیم ملی نیامده بودم. اگر نمی‌توانستم کمک کنم، چرا زنگ زدید که بیایم؟

 

من در تمام زندگی‌ام آویزان و مجیزگوی کسی نبوده‌ام؛ به کسی هم نیاز ندارم.» اما حتی این گلایه‌ها هم باعث نشد که سرمربی تیم ملی واکنشی نشان بدهد. البته یکی دو دستیار او مثل حمید مطهری و هومن افاضلی مصاحبه‌هایی کردند و دوستانه و به شکل غیررسمی از خداداد خواستند که به تیم ملی برگردد اما موضع‌گیری قلعه‌نویی سکوت بود و سکوت!

 

مصاحبه و توضیح و تشکر هیچ! حتی یک تماس هم با خداداد گرفته نشده است! خداداد که بعد از پیوستن به کادر فنی تیم ملی از سعید الهویی هم تمجید کرده بود، حالا شاید فهمیده باشد که جایگاه واقعی‌اش در کادر فنی ژنرال چه بوده و اصلا چرا به عضویت کادرفنی تیم ملی درآمده بود!

 

کدخبر: ۵۵۲۴۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر