کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۳۴۱
تاریخ خبر:

نیم‌فصل پر فراز ‌و فرود مدعیان

نیم‌فصل پر فراز ‌و فرود مدعیان

در مقایسه با فصل گذشته، استقلال و سپاهان عملکرد‌ بهتری در نیم‌فصل نخست داشتند و پرسپولیسی‌ها نتوانستند رکورد امتیازی خود را تکرار کنند.

روزنامه هفت صبح| بیست‌وسومین دوره لیگ‌برتر فوتبال ایران به پایان کار خود در نیم‌فصل نخست رسیده و با توجه به در پیش بودن مسابقات جام ملت‌های آسیا و البته برگزاری مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، به نظر می‌رسد ‌ در خوشبینانه‌ترین حالت، احتمالاً نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ بیست‌وسوم حدود 40 روز دیگر افتتاح خواهد شد. در روزهای پایانی نیم‌فصل نخست، نتایج غیرمنتظره و جالب‌توجهی به‌ثبت رسید که باعث شد تا تنور رقابت مدعیان داغ‌تر شود.

 

سپاهانی‌ها که در حال گذراندن یک فصل رویایی بودند، از 3 مسابقه پایانی‌شان در نیم‌فصل نخست هیچ امتیازی به‌دست نیاوردند و پذیرش 3 باخت متوالی باعث شد تا شاگردان ژوزه مورایس نتوانند صدرنشین جدول رده‌بندی در پایان نیم‌فصل نخست شوند.

 

آبی‌پوشان پایتخت با وجود گذراندن پیش‌فصلی پرحاشیه، توانستند در نیم‌فصل نخست عملکردی فراتر از حد انتظار داشته باشند و در قامت تیم صدرنشین کار خود را به پایان بردند و روند پرنوسان پرسپولیسی‌ها باعث شد تا آنها در رتبه سوم به کار خود در نیم‌فصل نخست خاتمه بدهند.

 

رشد چشمگیر استقلال و سپاهان 
آبی‌پوشان پایتخت فصل گذشته با هدایت ریکاردو سا‌پینتو در پایان نیم‌فصل نخست توانسته بودند 27 امتیاز به‌دست آورند و نام‌شان در رتبه چهارم جدول به چشم می‌خورد. شرایط در لیگ بیست‌وسوم کاملاً متفاوت برای آبی‌ها پیش رفته و آنها توانسته‌اند با کسب 32 امتیاز در نقش تیم صدرنشین به استقبال تعطیلات زمستانه بروند.

 

جالب آنکه هم از حیث گل زده و هم از حیث گل خورده هم شرایط در فصل جدید برای آبی‌ها بهتر پیش رفته است؛ به‌طوری‌که آنها در فصل گذشته تا پایان نیم‌فصل نخست، 15 بار دروازه رقبا را باز کرده بودند و 10 گل خورده هم در کارنامه استقلالی‌ها به چشم می‌آمد اما در فصل جدید، شاگردان جواد نکونام 23 بار موفق به گلزنی شده‌اند و تنها 9 بار دروازه استقلال باز شده است!

 

طلایی‌پوشان اصفهانی هم در اولین فصل حضور ژوزه مورایس روی نیمکت سپاهان، موفق به کسب 27 امتیاز شدند اما در فصل جاری، عملکرد سپاهانی‌ها بهتر از فصل گذشته بوده است؛ به‌طوری‌که آنها نیم‌فصل نخست را با کسب 31 امتیاز به پایان بردند. شاگردان مورایس که فصل گذشته با 21 گل زده صاحب برترین خط حمله نیم‌فصل نخست بودند، در فصل جاری هم با ثبت 33 گل در نیم‌فصل اول، عنوان بهترین خط حمله نیم‌فصل اول را از آن خود کردند.

 

 افول 2 امتیازی تیمِ یحیی و اوج‌گیری تراکتوری‌ها 
پرسپولیس در فصل گذشته با 32 امتیاز در قامت تیم صدرنشین به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان داد و شاگردان یحیی گل‌محمدی در پایان فصل هم توانستند جشن قهرمانی بگیرند. شرایط در لیگ بیست‌وسوم برای سرخ‌پوشان متفاوت پیش رفته است؛

 

چراکه آنها در پایان نیم‌فصل نخست توانسته‌اند 30 امتیاز به‌دست آورند و نام‌شان در رتبه سوم جدول به چشم می‌آید تا هم از حیث امتیاز، 2 امتیاز نسبت به مدت مشابه در فصل گذشته کمتر به‌دست آورده باشند و هم اینکه 2 پله در جدول در قیاس با فصل گذشته پایین‌تر قرار گرفته باشند.  تراکتور جزو تیم‌هایی است که نسبت به فصل گذشته رشد چشمگیری داشته است.

 

سرخ‌پوشان تبریزی در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم توانستند 22 امتیاز به‌دست آورند و در رتبه ششم جدول به کار خود پایان دادند اما در فصل جاری، تراکتوری‌ها با کسب 28 امتیاز در نیم‌فصل نخست در بین 4 تیم برتر جدول رده‌بندی هستند و فاصله‌شان تا استقلالِ صدرنشین تنها 4 امتیاز است تا رشد چشمگیر سرخ‌پوشان تبریزی با هدایت پاکو خمز در فصل جاری نمایان باشد.

 

پرواز قوی سپید، سقوط آزاد نساجی 
ملوان بندرانزلی در بین تیم‌های لیگ برتری بیشترین تفاوت را نسبت به فصل گذشته رقم زد؛ به‌طوری‌که ملوانی‌ها در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم توانسته بودند تنها 15 امتیاز به‌دست آورند و نام‌شان در رتبه سیزدهم به چشم می‌خورد.

 

اما در فصل جاری، شرایط متفاوت پیش رفته و آنها با کسب 24 امتیاز در رتبه ششم جدول کار خود را در نیم‌فصل اول به پایان بردند. با وجود اوج‌گیری فوق‌العاده ملوان، شرایط برای دیگر تیم شمالی فوتبال ایران خوب پیش نرفته و نساجی در بین تیم‌های لیگ‌برتری بیشترین افول را تجربه کرده است.

 

مازنی‌ها فصل گذشته با کسب 20 امتیاز در رتبه هفتم جدول کار خود را در نیم‌فصل نخست به پایان بردند اما حالا در فصل جدید، نساجی تنها 10 امتیاز از 15 مسابقه ابتدایی خود در لیگ بیست‌وسوم به‌دست آورده تا در موقعیت پانزدهم به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان بدهد!

 

باید دید در نیم‌فصل دوم، روند درخشان ملوانی‌ها حفظ خواهد شد و آنها در بین تیم‌های مدعی باقی می‌مانند یا خیر و اینکه آیا نساجی می‌تواند از روزهای بحرانی‌اش فاصله بگیرد و از منطقه قرمز جدول خارج شود یا بازگشت به لیگ دسته اول فوتبال ایران در انتظار قرمزپوشان قائمشهری است.

 

کدخبر: ۵۵۲۳۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر