کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۶۶۲
تاریخ خبر:

پرسپولیس در یک بحران واقعی

پرسپولیس در یک بحران واقعی

در روزی که سپاهان و استقلال حریفان‌شان را گلباران کردند، پرسپولیس باز هم امتیاز از دست داد

روزنامه هفت صبح| دیروز همه چیز علیه پرسپولیس پیش رفت. این تیم در اهواز مقابل تیم قعرنشین جدول با تساوی 2-2 متوقف شد و شاهد پیروزی‌های پرگل سپاهان و استقلال هم بود. حالا برخلاف این دو تیم، به نظر می‌رسد وضعیت در پرسپولیس غیرعادی است.

 

استقلال خوزستان 2-2 پرسپولیس؛ وضعیت عادی نیست
طولانی‌ترین روند بازی‌های بدون برد پرسپولیس با توقف مقابل تیم قعرنشین استقلال خوزستان تمدید شد و به 7 بازی متوالی رسید!  تساوی خارج از خانه مقابل استقلال خوزستان نشان داد اوضاع پرسپولیس هنوز روبه‌راه نشده است.

 

پیش از بازی به نظر می‌رسید شاگردان یحیی گل‌محمدی بهترین فرصت برای فرار از بحران را  به دست آورده‌ا‌ند اما یک نمایش ضعیف و ناامیدکننده از پرسپولیس با خوردن دو گل از تیمی که در هیچ کدام از بازی‌های این فصلش بیشتر از یک گل نزده بود و از دست رفتن دو امتیاز مهم، هواداران پرسپولیس را احتمالا عصبانی‌تر از همیشه خواهد کرد.

 

این اتفاق درست در زمانی رخ داد که ساعتی قبل‌تر، سپاهان در تهران با 5 گل هوادار را مغلوب کرده بود و حالا اختلاف پرسپولیس با سپاهان در جدول به 5 امتیاز رسیده ‌ و این یعنی سرخپوشان شانس چندانی برای قهرمانی نیم‌فصل نخواهند داشت.

 

حالا تراکتور و ملوان هم با پیروزی‌هایی که در این هفته به دست آوردند، در جدول بالاتر از شاگردان گل‌محمدی قرار گرفته‌اند و این هم نشانه‌ای از عادی نبودن وضعیت پرسپولیس است. اگر می‌خواهید بیشتر در جریان حال و روز پرسپولیس قرار بگیرید این را بدانید که این تیم در 9 بازی آخر خود فقط یک بار برنده از زمین خارج شده که البته تک‌گل پیروزی‌بخش آن بازی هم در شرایط آفساید به ثمر رسیده است!

 

یکی دیگر از نشانه‌های عمیق‌تر شدن بحران در پرسپولیس دریافت دو گل از تیم قعرنشین جدول است. روی گل اول استقلال خوزستان، علیرضا بیرانوند توپ را اشتباه دفع کرد. در ادامه به نظر می‌رسید علی نعمتی می‌توانست توپ را از روی خط برگرداند اما هیچ تلاشی نکرد و دروازه پرسپولیس باز شد.

 

روی گل دوم هم سهل‌انگاری تک‌تک مدافعان پرسپولیس مشهود بود. بازیکنان استقلال خوزستان در پشت محوطه جریمه با وجود اینکه تعدادشان کمتر از پرسپولیسی‌ها بود اما موفق به طراحی حمله و ایجاد موقعیت شدند و در نهایت جواد آقایی‌پور زودتر از صادقی و بیرانوند به توپ رسید و برای دومین بار دروازه پرسپولیس را باز کرد.

 

حالا پرسپولیس از 12 بازی خود 22 امتیاز به دست آورده است. میانگین کمتر از دو امتیاز از هر بازی، هرگز در دوران حضور یحیی گل‌محمدی در این تیم ثبت نشده بود و این وضعیتی است که اگر تغییر نکند، ممکن است منجر به تغییراتی بزرگ‌تر در پرسپولیس شود.

 

استقلال 4- صفر نساجی؛ ازگشت سریع به صدر 
برخلاف پرسپولیس، استقلال از فرصت بازی با تیم پایین جدولی نساجی استفاده کرد و با یک پیروزی پرگل خیلی زود به صدر جدولی برگشت که سپاهان با پیروزی بر هوادار، چند ساعتی تصاحبش کرده بود. بازی در نیمه اول، به جز همان صحنه گل، اتفاق مهمی نداشت و یکی از کسل‌کننده‌ترین بازی‌های این فصل بود که به جز گل آرمین سهرابیان روی ارسال خوب ابوالفضل جلالی، موقعیت گلی برای هیچ یک از دو تیم دربر نداشت.

 

اما اتفاق مهم این نیمه که تاثیرش را روی نیمه دوم و نتیجه نهایی هم گذاشت، مصدومیت وحید محمدزاده در اواخر نیمه اول بود. در نیمه دوم امیرمهدی جانملکی جایگزین محمدزاده شد اما تعویض‌های استقلال بهتر بود و سرنوشت بازی را رقم زد. مهرداد محمدی که جانشین بلانکو شده بود، با شوتی که به جان‌ملکی برخورد کرد برای دومین بار دروازه رشید مظاهری را باز کرد.

 

محمدی چند دقیقه بعد، با یک فرار و یک پاس تودر خوب، آرمان رمضانی را صاحب موقعیت کرد و او گل سوم استقلال را زد و چند دقیقه بعد، وقتی هنوز زمان بازی به دقیقه 70 نرسیده بود، ابوالفضل جلالی با شوتی محکم که به یک بازیکن نساجی هم برخورد کرد، چهارمین گل استقلال را به ثمر رساند.

 

در این دقایق شیرازه نساجی از هم پاشیده بود و معمولی‌ترین حملات استقلال یا به گل تبدیل می‌شد یا یک موقعیت خطرناک گلزنی را ایجاد می‌کرد. اما بعد از گل چهارم، عطش استقلال فروکش کرد، هرچند همچنان معدود حملات این تیم بوی گل می‌داد. در نهایت اما بازی با همان نتیجه 4 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

 

این پیروزی، به روند نه‌چندان خوب استقلال در هفته‌های اخیر پایان داد. شاگردان نکونام دیروز پس از 3 تساوی متوالی طعم پیروزی را چشیدند و یک برد روحیه‌بخش را به دست آوردند. استقلال با این پیروزی 28 امتیازی شد و با یک امتیاز بیشتر و یک بازی بیشتر از سپاهان به صدر جدول برگشت.

 

حالا اختلاف امتیاز استقلال با پرسپولیس به 6 امتیاز رسیده است، البته آبی‌ها یک بازی بیشتر از رقیب سنتی خود دارند اما حتی در صورت پیروزی پرسپولیس در بازی معوقه، همچنان با 3 امتیاز بیشتر، در جدول بالاتر از این تیم قرار خواهد داشت. نتایج بازی‌های دیروز نشان داد، استقلال توانسته از دربی عبور کند اما پرسپولیس همچنان درگیر اتفاقات آن بازی و البته نتایج ضعیف بازی‌های قبل است.

 

کدخبر: ۵۵۱۶۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر