کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۵۷۰
تاریخ خبر:

در حسرت بردهای از دست رفته

در حسرت بردهای از دست رفته

برای چندمین بار پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی، پیروزی در دربی را از دست داد

روزنامه هفت صبح|  یحیی گل‌محمدی هرگز روی نیمکت پرسپولیس در جریان بازی به استقلال نباخته. اما همین یحیی بارها در دربی‌ها برد را با گل‌های لحظه آخری از دست داده است. درست مثل همین دربی 102. به همین بهانه مهم‌ترین دربی‌هایی که در آنها استقلال با گل‌هایی دیرهنگام، برد را از چنگ شاگردان یحیی درآورده مرور می‌کنیم.

 

استقلال 2-2 پرسپولیس؛ جام حذفی 1399
دو تیم در نیمه‌نهایی جام حذفی به هم رسیدند. استقلال با گل زودهنگام و دیدنی مهدی قایدی از پرسپولیس پیش افتاد و نیمه اول با همان یک گل به سود آبی‌ها به پایان رسید. اما در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم بشار رسن گل مساوی را با شوتی دیدنی به ثمر رساند. در حالی که به نظر می‌رسید بازی به وقت‌های اضافه کشیده خواهد شد، علی علیپور در دقیقه 88 گل دوم پرسپولیس را زد.

 

هواداران پرسپولیس آماده می‌شدند تا جشن پیروزی در دربی و صعود به فینال جام حذفی را برپا کنند که ‌ محمد دانشگر در دقیقه 93 روی یک ارسال و با ضربه سر گل مساوی را زد و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد. در این 30 دقیقه خبری از گل نبود و در نهایت کار به ضربات پنالتی رسید. در پنالتی‌ها، استقلال بهتر عمل کرد و برنده شد‌ و به فینال رسید و پرسپولیسی که فقط چند دقیقه تا پیروزی و فینالیست شدن فاصله داشت، باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

استقلال 2-2 پرسپولیس؛ لیگ‌برتر 1399
4 ماه بعد از تقابل دو تیم در نیمه‌نهایی جام حذفی، بازی رفت لیگ‌برتر از راه رسید. این بار محمود فکری سرمربی استقلال بود و باز هم آبی‌ها بودند که با گلی زودهنگام توسط ارسلان مطهری، از رقیب پیش افتادند. بلافاصله بعد از گل، استقلال عقب کشید و پرسپولیس هجومی شد. شاگردان گل‌محمدی در نیمه اول نتوانستند کاری از پیش ببرند اما از اوایل نیمه دوم کاملا مشخص بود که شیرازه دفاعی استقلال از هم پاشیده است.

 

تا دقیقه 66 پرسپولیس دو گل زد و چند فرصت مسلم گلزنی را هم از دست داد که اگر آنها تبدیل به گل می‌شدند، بعید نبود یک نتیجه شگفت‌انگیز رقم بخورد‌ اما در دقایق پایانی پرسپولیس عقب نشست و همین باعث شد استقلال حمله کند و در نهایت با گل انفرادی مهدی قایدی در دقیقه 93 بازی را به تساوی بکشاند. به این ترتیب بازی‌ای که می‌توانست با یک پیروزی یکطرفه به سود پرسپولیس به پایان برسد، مساوی شد و یک پیروزی آسان و پرگل برای پرسپولیس از دست رفت.

 

استقلال یک-یک پرسپولیس؛ لیگ‌برتر 1400
استقلال با اختلاف نسبتا خوبی صدرنشین بود اما اگر پرسپولیس می‌توانست این تیم را شکست دهد، ممکن بود سرنوشت قهرمانی تغییر کند. در حالی که به نظر می‌رسید استقلال شرایط بهتری دارد، این پرسپولیس بود که در نیمه اول توسط علی نعمتی به گل رسید و با همین یک گل به رختکن رفت. در نیمه دوم استقلال هجومی‌تر بازی کرد اما خبری از گل تساوی نبود.

 

به نظر می‌رسید پرسپولیس برنده این دربی باشد اما تعویض‌های فرهاد مجیدی جواب داد و استقلال در دقیقه 81 توسط رودی ژستد به گل تساوی رسید. این همان گلی بود که باعث اعتراض باورنکردنی گل‌محمدی به داور بازی شد. او معتقد بود تیم داوری اجازه نداده‌اند تعویض پرسپولیس انجام شود و این تیم در حالی که یک یار کمتر داشت، گل مساوی را خورد. با این گل نه‌تنها بازی مساوی تمام شد بلکه حاشیه امن استقلال هم باقی ماند و آبی‌ها یک هفته بعد با پیروزی 2 بر صفر مقابل فولاد، قهرمانی خود را در فاصله 4 هفته تا پایان فصل قطعی کردند.

 

پرسپولیس 2-یک استقلال؛ جام‌حذفی 1402
دو تیم در فینال جام حذفی به هم رسیدند؛ چند روز پس از آنکه پرسپولیس در لیگ برتر به قهرمانی رسیده بود. به نظر می‌رسید انگیزه بازیکنان استقلال برای پیروزی و قهرمانی بیشتر از حریف باشد اما این پرسپولیس بود که زودتر از استقلالی‌ها به گل رسید و این مهدی ترابی بود که در دقیقه 30 پرسپولیس را پیش انداخت. در نیمه دوم استقلال هجومی‌تر بازی کرد اما در دقایق پایانی سرمربی این تیم یعنی ساپینتو اخراج شد و بازی به جنجال کشیده شد.

 

در حالی که 10 دقیقه هم از وقت‌های تلف‌شده می‌گذشت و هواداران پرسپولیس منتظر سوت پایان بودند، استقلال در آخرین ثانیه‌های بازی توسط مرادمند گل مساوی را زد و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد. گل‌محمدی خوش‌شانس بود که استقلالی‌ها در وقت اضافه از نظر بدنی کم آوردند و حتی دقایقی با یک بازیکن کمتر بازی کردند. درنهایت عالیشاه اجازه نداد استقلال کامبک خود را تکمیل کند و در دقیقه 119 گل برتری پرسپولیس را زد و تیمش را از رسیدن بازی به ضربات پنالتی نجات داد.

 

پرسپولیس یک-یک استقلال
و در نهایت دربی 102. پرسپولیس به دلیل نتایج قبلی و شرایط جدول، نیاز بیشتری به پیروزی داشت و پس از یک نیمه اول متعادل، با گل امید عالیشاه تعویضی از استقلال پیش افتاد اما استقلال آنقدر حمله کرد تا در نهایت توانست در وقت‌های تلف شده یک پنالتی از پرسپولیس بگیرد و با ضربه کوین یامگا بازی را به تساوی بکشاند.

 

 

کدخبر: ۵۵۱۵۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر