کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۵۲۸
تاریخ خبر:

تصویری عجیب از دربی؛ خدا رحم کرد شر نشد!

تصویری عجیب از دربی؛ خدا رحم کرد شر نشد!

تصویری از دربی 102 دست به‌دست می‌چرخد که ظاهرا داستان عجیبی دارد

اولین تقابل زنان هوادار سرخ‌-آبی در دربی ۱۰۲ توانست تصاویر بسیار جالب توجه‌ای را خلق کند. اینکه بر خلاف جایگاه پسران، زنان هوادار هر دو تیم از یک گیت ورودی و در کنار یکدیگر وارد استادیوم می‌شدند، از نکات قابل توجه و البته مورد بحث بود. اینطور به نظر می‌‌رسید که اساسا مسئولان انتظار ندارند که زنان هوادار به مانند مردان وارد چالش و یا حتی درگیری فیزیکی – لفظی شوند. به همین دلیل هم طرفداران هر دو تیم از همان ابتدا از درب غربی استادیوم آزادی وارد پارکینگ شماره ۲ می‌شدند و سپس با اتوبوس‌هایی که تفکیک نشده بود به سمت گیت ورودی می‌رفتند.

در ادامه وقتی آن‌ها به جایگاه هواداران می‌رسیدند، از آن‌جایی که بلیت زنان تفکیک نشده بود، مامورین حاضر از هوادار زن می‌پرسیدند که استقلالی هستی یا پرسپولیسی و بر این اساس آن‌ها را راهنمایی می‌کردند. حتی در دقایق پایانی وقتی جایگاه هواداران زن پرسپولیس پر شده بود، برخی از پرسپولیسی‌ها به جایگاه زنان استقلالی منتقل می‌شدند که در نوع خود جالب بود!

اوج تقابل بعد از اتمام مسابقه بود. اگرچه این دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسید اما به دلیل جنجال‌های ایجاد شده، فضای متشنج به بخش زنان نیز انتقال پیدا کرده بود و به دلیل مشترک بودن فضای منتهی به بیرون ورزشگاه، لحظات عجیبی رقم می‌خورد. برای مثال مکان تعبیه شده به عنوان صندوق امانات، در محلی بود که موجب ایجاد تجمع هواداران زن دو تیم شد و کری خوانی آن‌ها در دقایقی که منتظر تحویل وسایل‌شان بودند، رو به التهاب می‌رفت. شعارهایی که اغلب آن‌ها قابل پخش نبودند و چه بسا اگر انتظار برای دریافت وسایل بیشتر هم میشد، می‌توانستیم شاهد درگیری باشیم که علت آن، عدم تدبیر لازم برای اولین ورود زنان به استادیوم برای تماشای بازی به این بزرگی بود. قطعا اگر همین رویه در جایگاه مردان در نظر گرفته میشد و آن‌ها هم امکان چنین تجمعی در یک قسمت از ورزشگاه داشتند؛ اتفاقات بسیار بدی رقم می‌خورد اما زنان هوادار در این لحظات به کری‌‌خوانی لفظی با لحن تند بسنده کردند.

منبع: ورزش3
کدخبر: ۵۵۱۵۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر