کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۵۶۸
تاریخ خبر:

کاش در زمین هم همینقدر پر کار بودید

کاش در زمین هم همینقدر پر کار بودید

از سوت پایان دربی به بعد، ساعتی نیست که خبر شکایت یکی از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از عوامل باشگاه رقیب منتشر نشود.

روزنامه هفت صبح| از سوت پایان دربی به بعد، ساعتی نیست که خبر شکایت یکی از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از عوامل باشگاه رقیب منتشر نشود. در خانه نشسته‌ایم و می‌رویم برای خودمان چای بریزیم. وقتی برمی‌گردیم، می‌بینیم خبر یک شکایت جدید روی خروجی سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست.

 

تا لحظه تنظیم این مطلب، پرسپولیس از باشگاه استقلال، خداداد افشاریان، کمیته داوران، موعود بنیادی‌فر، جواد نکونام، علی سامره، محمد نوازی، ماساژور باشگاه استقلال، مدیر رسانه‌ای استقلال، سیدحسین حسینی، ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی به دلایل مختلف شکایت کرده است.

 

استقلال هم از باشگاه پرسپولیس، خداداد افشاریان، یحیی گل‌محمدی، افشین پیروانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید عالیشاه، گئورگی گولسیانی، شهاب زاهدی، علی نعمتی، سعید صادقی و ... شکایت کرده است. کار به جایی رسیده که دوستان در دو باشگاه به هم طعنه هم می‌زنند.

 

مثلا عکاس باشگاه استقلال روز شنبه در یک استوری نوشت: «اگر پرسپولیس شکایت نمی‌کند، چند تا عکس از تمرین امروز تیم بگیریم!» راستش ما فکر می‌کنیم اگر این دو باشگاه، به همین اندازه که در شکایت کردن خوب و سریع عمل می‌کنند، در زمین انرژی و مایه می‌گذاشتند، حداقل بازی بهتری می‌دیدیم.

 

ما الان واقعا برای معاونان حقوقی دو باشگاه، کمیته و مشاوران حقوقی آنها نگرانیم. بندگان خدا سه شبانه‌روز است که خواب ندارند. در این دو سه روز به اندازه تمام سال کار کرده‌اند. امیدواریم مدیران این دو باشگاه، آپشن‌هایی مثل شکایت‌های بعد از دربی و سختیِ کار دربی و اضافه‌کاری را در قراردادهای این بندگانم خدا لحاظ کرده باشند. فقط مواظب باشید سقف را رد نکنید.

 

ما از شما به کجا شکایت کنیم؟
در مطلب قبلی درباره شکایت‌های پرتعداد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نوشتیم. شکایت‌هایی که هیچ دستاوردی برای هیچ کدام از دو باشگاه نخواهد داشت و فقط کارکرد رسانه‌ای و هواداری دارد. شکایت‌هایی که ممکن است برای هیچ کدام از دو باشگاه آب نداشته باشد اما برای کمیته انضباطی و کمیته اخلاق و کلا فدراسیون حسابی نان دارد.

 

اصلا دربی برای کمیته انضباطی، حکم شب عید برای کاسبان بازار را دارد و بهترین فرصت برای درآمدزایی است! اما باید بگوییم این دو باشگاه یک شاکی مشترک و بزرگ دارند که این یکی ربطی به کمیته انضباطی ندارد. این شاکی بزرگ و مشترک، فوتبال ایران و هوادارانش است.

 

علاقه‌مندان به فوتبال ایران، فارغ از هر رنگی، حق دارند که بابت نمایش زشت و رفتارهای کودکانه یک عده آدم مثلا حرفه‌ای شاکی باشند. آنها منتظر بودند که از باشگاه‌هایی که ادعای‌شان در حد رئال و بایرن و منچستر است، نمایشی در حد و اندازه فوتبال ایران ببینید اما چیزی که دیدند، در حد مهدکودک و مدارس فوتبال کودکان 10 ساله هم نبود.

 

آقایان پرسپولیس و استقلال! هواداران حق دارند اگر مدعی شوند که کوچک‌ترین احترامی از طرف شما ندیدند. آنها حق دارند اگر همین حالا از شما شکایت کنند بابت اینکه بیشتر از 90 دقیقه وقت آنها را تلف کردید و کلاه آنها را برداشتید. از خودتان بپرسید و با وجدان‌تان پاسخ بدهید: آیا حق هواداری که ساعت‌ها وقت می‌گذارد و از دورترین شهرها خودش را به ورزشگاه آزادی می‌رساند، این است که این نمایش زشت و شرم‌آور را ببیند؟

 

کدخبر: ۵۵۱۵۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر