حرفهای داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون
![حرفهای داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون](https://cdn.7sobh.com/thumbnail/4guV8GxlQcF7/mplrKFaRlbMrw__LR0BO23SAIhAOCfR1Ma8tLslqfPKrv7ztChWQFCyFd47s988b/%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%B2+%D8%B3%D8%B9%DB%8C%D8%AF%DB%8C.jpg)
گفتههای مریلا زارعی درباره فیلم «موسی کلیمالله»، ساناز سعیدی درباره فیلم «پیشمرگ» و...
هفت صبح| هر هفته در هفت صبح برخی گفتههای اهالی سینما و تلویزیون که بازتاب زیادی در جامعه و فضای مجازی داشتهاند را مرور میکنیم.
مریلا زارعی
حس ما در نقشمان و روی پرده دیده میشود و اگر شما به عنوان تماشاگر حس خوبی از فیلم «موسی کلیمالله» دریافت کردید، بنابراین ما هم حس خوبی داریم. وظیفه سنگینی بر دوش داشتم و همه تلاشم را کردم که بهترین بازی را داشته باشم که امیدوارم موفق بوده باشم. افتخار میکنم که توانستم نقش یک مادر دیگر را بازی کنم و لباس مادری بر تن کنم. اینکه شما بتوانید نقش زنان تأثیرگذار را چه مثبت و چه منفی، پیدا و خودتان را در آن وقف کنید، بسیار کم پیش میآید. خدا را شکر میکنم که این توفیق را به من داد و این نقش نصیب من شد. تسنیم/ 19 بهمن
نوید پورفرج
«گوزنهای اتوبان» تجربهای چالشبرانگیز و ارزشمند محسوب میشد. در روند آمادهسازی برای این نقش، تحقیقات میدانی گستردهای انجام دادم. مدتی در کنار پیکهای موتوری زندگی کردم و تقریباً در تمام این مدت سوار موتور بودم. این تجربه چنان در من تأثیر گذاشت که حتی در خیابانها دیگر صدای ماشینها را نمیشنیدم و تنها صدای موتور در گوشم میپیچید. علاوه بر این، روی فیزیک بدنم نیز کار کردم تا بتوانم هرچه بهتر در قالب شخصیت فرو بروم. صحنههای بسیاری از موتورسواری ضبط شد که برخی از آنها در نسخه نهایی مورد استفاده قرار نگرفتند. حتی در یکی از صحنهها، در سرعت بالا موتور سر خورد اما خوشبختانه آسیب جدی ندیدم. جشنواره فجر/ 21 بهمن
مینا وحید
اینکه بگوییم سینما در پرداختن به مسائل زنان بهطور کامل موفق بوده، جای بحث دارد. فیلمهای جدید بیشتر به مسائل مربوط به حقوق زنان پرداختهاند اما در نهایت سینما تا جایی میتواند درباره این موضوعات صحبت کند که محدودیتها و ممیزیها اجازه بدهند. خیلی از دغدغههای زنان، به قوانینی مربوط میشود که برای ما وضع شدهاند؛ مسائلی مانند طلاق، حضانت فرزند و.... اینها موضوعاتی هستند که باید دربارهشان در سینما صحبت شود اما اگر این صحبتها بهنوعی به قوانین شرعی و دینی مرتبط شوند، پرداختن به آنها با محدودیتهایی همراه خواهد بود. به همین دلیل، پرداختن به حقوق زنان در سینما تنها تا حد مشخصی ممکن است. جشنواره فجر/ 21 بهمن
ساناز سعیدی
نقش فرحناز رسولی در فیلم «پیشمرگ» که بهعنوان همسر شهید قهاری به تصویر کشیده شد، از جنبههای دراماتیک و عاطفی بسیار حائز اهمیت بود. زندگی این شخصیت، همراه با مقاطع سخت و چالشهای متعددی که با آنها روبهرو بوده، بهخوبی میتوانست در قالب داستانی عمیقتر روایت شود.
اگر به این نقش بیشتر پرداخته میشد، میتوانست اثری ماندگارتر و بهیادماندنیتر خلق شود. این کمبود از همان روزهای نخست مطالعه فیلمنامه مشهود بود. البته، در روند تولید یک فیلم، تصمیمگیریهای گروهی و دیدگاههای کارگردان و نویسنده تأثیر بسزایی دارند. هرچند این موضوع باعث دلخوری نیست اما میتوان گفت نقش همسران شهدا همچنان جای کار بیشتری در سینمای ایران دارد. جشنواره فجر/ 20 بهمن
کریستف رضاعی
آهنگسازی «زیبا صدایم کن» چالشبرانگیز بود، چون رسول صدرعاملی بسیار روی موسیقی فیلم حساس است. تا بتوانم تم را پیدا کنم زمانی طول کشید. به نظرم آنقدر داستان قوی است که غرق آن میشویم و این موضوع کار مرا راحتتر کرد. از ابتدا میدانستم باید به سمت موسیقی ظریف از منظر سازی بروم. جوانان در زمینه موسیقی فیلم بسیار با استعدادند. در زمینه موسیقی متن، مشکلات فنی زیادی داریم. در جهان معمولا موسیقی با دیالوگ و افکتها هماهنگ است، اما در ایران هنوز مشکلاتی در میکس موسیقی داریم و این ممکن است باعث شود که موسیقی در فیلم کمتر شنیده شود. موسیقی «زیبا صدایم کن» نیز میتوانست بهتر باشد. جشنواره فجر/ 19 بهمن