کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۷۱۳
تاریخ خبر:

درباره باران کوثری که فردا ‌سالروز تولدش است

درباره باران کوثری که فردا ‌سالروز تولدش است

بازیگری که فرزند زوج هنرمند جهانگیر کوثری و رخشان بنی‌اعتماد است و از کودکی با الفبای بازیگری آشنا بوده

هفت صبح| فردا 25 مهر ماه سالروز تولد باران کوثری است؛ بازیگری که فرزند زوج هنرمند جهانگیر کوثری و رخشان بنی‌اعتماد است و از کودکی با الفبای بازیگری آشنا بوده. خودش آنقدر جرات و صداقت دارد که در جایی عنوان کند چه بسا اگر پدر و مادری سینماگر نداشت، مسیرش برای رسیدن به بازیگری توام با دست‌انداز می‌بود. اولین تجربه بازیگری باران با فیلم بهترین بابای دنیا در شش سالگی رقم خورد.

 

او بارها در آثار مادر حضور یافت: روسری ‌آبی، بانوی اردیبهشت، داستان‌های جزیره، زیر پوست شهر، گیلانه، خون‌بازی و قصه‌ها. باران در اولین ساخته سینمایی پدرش یعنی رگ‌های آبی هم نقش مهم فروغ فرخزاد را بازی کرده است که هنوز اکران عمومی نشده.

 

از جمله فیلم‌های شاخص کارنامه او می‌توان به این موارد اشاره کرد: رقص در غبار، خوابگاه دختران، تقاطع، روز سوم، توفیق اجباری، پستچی سه بار در نمی‌زند، من مادر هستم، بغض، عصبانی نیستم، جامه‌دران‌، خانه دختر، کوچه بی‌نام، لانتوری، سد معبر، عرق سرد، جان‌دار، کشتارگاه، بی‌همه‌چیز و... چرا گریه نمی‌کنی با بازی کوثری چندی پیش اکران آنلاین شد و همچنین شهر خاموش را در گروه هنر و تجربه روی پرده دارد. دندون طلا، ملکه گدایان، شبکه مخفی زنان و آفتاب‌پرست آثار خانگی این بازیگر هستند.

 

کامنت‌ها

‌احمد رنجبر: تنوع، مشخصه بارز کارنامه باران کوثری است که در آن نقش‌های جدی، کمدی، شیک، بدقیافه، معتاد و ... دیده می‌شود. او مزدش را هم گرفته و صاحب جوایز از جشنواره‌های مختلف شده. این بازیگر در دو سریال تلویزیونی «بگذار آفتاب برآید» و «صاحبدلان» هم بازی کرده که در دومی تحسین خاص و عام را به خود دید. عملکردش در شبکه خانگی هم قابل قبول است؛ خاصه «دندون طلا» و «شبکه مخفی زنان».

 

‌منیژه خسروی: «شبکه مخفی زنان» اوج موفقیت باران کوثری در سریال‌های خانگی است. او بیش از 10 ‌شخصیت واقعی را بازنمایی کرد و موفق هم بود؛ از پروین اعتصامی و ایران تیمورتاش تا نیمتاج سلماسی و دیگران. کوثری در کمدی «آفتاب‌پرست» نقش یک خبرنگار را برعهده داشت و بخشی از جذابیت سریال حاصل رفتار و گفتار او بود.

 

 

کدخبر: ۵۶۷۷۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر