کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۴۳۷
تاریخ خبر:

احسان شاد و خندان آمد / بررسی رئالیتی شو جوکر ۲

احسان شاد و خندان آمد / بررسی رئالیتی شو جوکر ۲

قسمت اول رئالیتی‌شو «جوکر‌2 طبقه بیست و یک» با اجرا و کارگردانی احسان علیخانی شروعی طوفانی داشت؛ تا جایی که با عبور از ۴۰ میلیون دقیقه تماشا رکورد قبلی خود را شکست

هفت صبح| صبح روز چهارشنبه (16‌خرداد) پخش رئالیتی‌‌شو «جوکر ‌2 طبقه بیست و یک» با اجرا و کارگردانی احسان علیخانی در پلتفرم فیلیمو شروع شد. علیخانی پس از پایان «جوکر 1» به طور رسمی فعالیتی نداشت و در این مدت هواداران، بی‌صبرانه منتظرش بودند. خودش هم در ابتدای برنامه ابراز خوشحالی کرد و سپس شرحی مفصل از تغییرات «جوکر 2» به زبان آورد. او در فصل قبل کارگردان بود و اجرای مسابقه را سیامک انصاری برعهده داشت.

 

 

مورد اول| ساختار

 

اولین ویژگی خاص «جوکر 2» دکور چشم‌نواز آن است. مهم‌تر از زیبایی اما‌ امکاناتی است که برای میز مجری تعبیه شده. قبلا فقط تلفن به همراه میکروفن و دو زنگ هشدار سبز و قرمز روی میز بود و حالا ابزار مجری تکمیل‌تر شده است. علیخانی می‌تواند به شکل تصویری با شرکت‌کنندگان ارتباط بگیرد، اتفاقات خاص را بازبینی کند، با یک دوربین سراغ هر شرکت‌کننده برود و ... دکور «جوکر 2» ۳۶۰ درجه است و با بیش از ۵۰ دوربین همه حرکت‌های مهمانان برنامه را رصد می‌‌کند. آیتم‌های مسابقه هم تغییر کرده‌اند.

  

مورد دوم| محتوا

 

مبنای مسابقه همچنان بر خنداندن و نخندیدن است؛ اما مجری تنفس دسته‌جمعی ‌ یا تکی به شرکت‌کنندگان می‌دهد تا از فرصت یک دقیقه‌ای برای خندیدن، پس از رسیدن به مرحله انفجار، بهره ببرند. این دست قوانین جدید، «جوکر» را جذاب‌تر کرده است. در این فصل، زامبی هم حضور دارد که نقش او را در قسمت یک غلامرضا نیکخواه بازی کرد. نیکخواه همان کسی است که در «جوکر 1» تبدیل به پدیده شد و سهم‌ فراوانی از ایجاد خنده را برعهده داشت. او در شمایل زامبی موفق بود اما انتظارات صد در‌صدی را فراهم نکرد. نیکخواه موقع اجرای نمایش کمدی، دچار فراموشی و خطای رفتاری شد که علیخانی هم به آن اشاره داشت.

  

مورد سوم| اجرا

 

احسان علیخانی حتی با وجود اجرای «عصر جدید» و ویژه‌‌برنامه‌های شاد یلدا و نوروز تلویزیون، معروف است به آقای گریه! می‌‌دانیم که بخشی از این صفت، شکل شوخی گرفته اما نمی‌‌توان تاثیر اجراهای احساسی او در «ماه عسل» را از یاد برد. علیخانی در «جوکر» مدلی متفاوت از اجرا را پیش گرفته و دنبال ثبت امضایی دیگر از خود است.

 

او می‌‌خندد اما قهقهه نمی‌زند؛ درست برعکس سیامک انصاری. او آداب شوخی را می‌‌داند و در چند بخش از برنامه، تماس تلفنی‌‌اش با شرکت‌کنندگان، چالشی جدی برای‌‌شان ایجاد کرد. با این همه، همچنان جا دارد که علیخانی کمتر صحبت کند و بر اجرای مسابقه متمرکز باشد. مثلا بعد از توضیحات مفصل درباره قوانین و آیتم‌های جدید، همان را در حضور شرکت‌کنندگان تکرار کرد... . پیش‌بینی می‌شود علیخانی آرام‌آرام مسلط‌تر خواهد شد و از زیر سایه مجری قبلی یعنی سیامک انصاری بیرون خواهد آمد.

 

کار خوب علیخانی در قسمت یک این بود که انصاری را به برنامه آورد و او درباره رئالیتی‌شو جدیدش یعنی «جیغ» توضیح داد. در چالش مسابقه هم شرکت کرد که زود به خنده افتاد. نتیجه این بخش هم با وجود اینکه کمی کش آمد، جذاب بود و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

   

مورد چهارم| شرکت‌کنندگان

 

هادی کاظمی، نیما شعبان‌‌نژاد، جواد رضویان، نصرالله رادش، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، محمدرضا علیمردانی و مجید مظفری شرکت‌‌کنندگان سری جدید «جوکر 2» هستند.

 

همه خوب بودند اما بهترین عملکرد را مجید مظفری داشت. این بازیگر با یک نمایش جالب وارد صحنه شد و همزمان با شروع رقابت، نکته‌ای گفت که نزدیک بود دیگران ریسه بروند. همراهی نصرالله رادش با او، رفتارهای هادی کاظمی و حاضر جوابی‌های نیما شعبان‌نژاد و بهرنگ علوی هم جذاب بودند. امیرحسین رستمی خیلی تلاش کرد نخندد اما ....

  

مورد پنجم| رکوردشکنی

 

یک روز پس از انتشار «جوکر۲؛ طبقه بیست و یک» روابط عمومی فیلیمو خبری جالب منتشر کرد و خبر داد قسمت اول، بیش از ۲ برابر از  قسمت اول سری قبل تماشا شده:«قسمت اول «جوکر۲» توانست در روز نخست، رکورد تماشا را در ۱۶ ساعت اول‌ انتشار با ۴۰ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۷۱۷ دقیقه تماشا به نام خود ثبت کند.»

 

این یعنی احسان علیخانی در تولید مسابقه‌ای جدید موفق بوده. «جوکر 2» خالی از ایراد نیست اما همین که می‌تواند بخنداند و مخاطبان را سرخوش کند، امتیاز بزرگی برایش محسوب می‌شود. تعداد کامنت‌های تحسین‌آمیز کاربران فضای مجاز این نکته را تایید می‌کند.

 

کدخبر: ۵۶۰۴۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر