کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۹۵۲
تاریخ خبر:

آقا جواد خیلی بلا است!

آقا جواد خیلی بلا است!

درباره سلسله رفتارهای اخیر جواد خیابانی که تعارض مواضعش، واکنش‌هایی به همراه داشته است.

هفت صبح| جواد خیابانی به تناوب سهمی از خبرهای رسمی و غیر‌رسمی دارد. این هفته ابتدا تکذیب صحبت‌های خود مبنی بر بازنشستگی نام او را سر زبان‌ها انداخت.

پخش قسمت دوم از فینال فصل دوم «شب‌های مافیا؛ زودیاک» هم عامل دیگری برای واکنش به این گزارشگر بود. اصل و فرع ماجرا را در گزارش امروز بخوانید؛ با این توضیح که تیتر عاریت از جمله محمد بحرانی، گرداننده مسابقه «شب‌های مافیا؛ زودیاک» است. او در بخش ابتدایی قسمت اخیر که اختصاص به بازخوانی اتفاقات قسمت قبل داشت، از جواد خیابانی تعریف کرد. اشاره بحرانی به بازی خوب او در نقش زودیاک است که تا لحظه آخر توانست خود را در مسابقه نگه دارد.

 

 

مورد اول| عقب‌نشینی در مافیا

 

پیگیران مسابقه «شب‌های مافیا؛ زودیاک» اطلاع دارند که ابتدای هر قسمت اختصاص به گپ‌و‌گفت و مرور ماجراهای مسابقه قبل دارد. بعد از آن، نوبت به اتهام زدن می‌رسد که حکم دست‌گرمی دارد. جواد خیابانی بلند شد اما صحبتش ربطی به مسابقه پیش رو نداشت. او از اینکه در قسمت قبل، خانم‌ها را فتنه‌گر دانسته، عذرخواهی کرد. این را باید شهامت خیابانی دانست؛ شیوه‌ای که پیش گرفت اما از نظر ساختاری قابل نقد است. چون ریتم مسابقه را انداخت و کارگردان هم چاره‌ای برای آن نیندیشید.

  

مورد دوم| لطمه به مافیا

 

نزدیک به هفت دقیقه از «شب‌های مافیا؛ زودیاک» با صحبت‌های جواد خیابانی گذشت. برای یک مسابقه که همین جوری احتمال کش آمدن آن زیاد است، اختصاص این میزان زمان به یک شرکت‌کننده، اصولی نیست.

 

او اینطور شروع کرد: «چهار دقیقه حرف می‌زنم؛ می‌خواهید حذف کنید هم حذف کنید. من حرفم را می‌زنم. به زنگ هم توجه نمی‌کنم. اصلا الان کاری به بازی ندارم. جملاتی را طی 35 سال کارم گفته‌ام که به قول آقای بحرانی عزیز خیلی از آنها وایرال شده‌اند. خیلی از این جملات را من نگفته‌ام، ساخته‌اند و جوک است.»

 

کارگردان بعد از این مقدمه، ویدئویی از جملات سابق خیابانی و شوخی تصویری با آن را استفاده کرد. او حرفش را اینطور پی‌گرفت:«حرفم را می‌زنم، جوکش کنید؛ ایراد ندارد. بارها گفته‌ام اگر جمله من باعث خنده و شادی مردمی می‌شود که بسیاری از آنها در فقر می‌سوزند، هیچ عیبی ندارد. من خوشحالم از اینکه مردم کشورم با جمله من می‌خندند.» و سپس از بانوان مسابقه عذرخواهی کرد؛ اما جمله‌اش پایان نیافت.

 

او بار دیگر از درگذشت مادر و خواهر خود گفت و ادامه داد: «مادرها هیچ وقت نمی‌میرند؛ چون مادر مخلوق نیست که بمیرد بلکه خالق است؛ خالق عشق مهربانی عطوفت.» خیابانی پس از تشویق ایستاده مادران توسط شرکت‌کنندگان و خواندن شعری از شهریار، از فضای حاکم بر مسابقه «شب‌های مافیا؛ زودیاک» تعریف کرد؛ از این گفت که مسابقه جدی است اما حمله و واکنش‌ها همه بازی است و رفاقت موج می‌زند و ... خلاصه اینکه یک عذرخواهی ساده، بیش از حد طول کشید و عجیب آنکه کارگردان همه را در تدوین نهایی قرار داد.

 

«شب‌های مافیا» مسابقه‌ای جذاب است اما مواردی این چنین، ضرباهنگ را پایین می‌آورد و مخاطب را خسته می‌کند. سازندگان باید بیش از پیش مراقب این نکته باشند که خیلی وقت‌ها نیستند.

   

مورد سوم |تکذیبیه پرحاشیه

 

اینکه جواد خیابانی حرف خود درباره خانم‌ها را پس گرفت، اتفاق مثبتی است. هرچند توضیحاتش طولانی بود و به گفته برخی کاربران می‌توانست آنها را در قالب یک ویدئوی مجزا منتشر کند. حلقه محاصره برای خیابانی وقتی تنگ شد که در یک مصاحبه تصویری گفت: « من اصلا نرفتم که برگردم. من گفتم که در حال فکر کردن به بازنشستگی هستم! بازنشستگی حق هر کارمندی است و همه می‌خواهند بازنشسته شوند. به‌هرحال حرف‌ها و گلایه‌هایی وجود داشت که بیان کردم.» این تکذیبیه در حالی اتفاق افتاده است که خیابانی اواخر سال پیش روی آنتن زنده به صراحت گفته بود که قصد بازنشستگی دارد. حتی همکارش پیمان یوسفی در شبکه ورزش خواست که در این تصمیم بازنگری کند. ریشه این رفتار جناب خیابانی کجاست؟ محبوبیت بیشتر؟ حضور در رسانه و فضای مجازی؟ نمی‌دانیم!

  

مورد چهارم| بازخوانی یک ماجرا

 

«اگر چوب کبریت روی نیمکت تیم ملی به جای کی‌روش بود، ایران، آمریکا را شکست می‌داد.» این جمله جنجالی خیابانی است که اتفاقا برخی کارشناسان آن را درست دانستند. او اما حتی از این موضع که خالی از توهین است نیز کوتاه آمد و عذرخواهی کرد: « همچنان که داور و بازیکن و مربی اشتباه می‌کنند ما هم خسته می‌شویم و اشتباه می‌کنیم.» این یک مثال دیگر بود که البته کمک چندانی به شناخت رفتار جواد خیابانی در رسانه نمی‌کند!

 

 

 

کدخبر: ۵۵۶۹۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر