کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۷۲۸
تاریخ خبر:

ماجرای کانسپت دزدی

ماجرای کانسپت دزدی

آخرین اخبار موسیقی؛ درباره کمی حاشیه و کمی کنسرت

روزنامه هفت صبح|  در هفته‌ای که گذشت موزیک پاپ ایران درگیر حواشی زیادی شد که باید بگذارید از ابتدا برایتان تعریف کنم. همه چیز از گرشا رضایی شروع شد که در جدیدترین کنسرت تهران خود صراحتا از روی استیج نسبت به سرقت هنری قطعه «عکس تو» و آن کانسپت، توسط علیرضا طلیسچی و قطعه «پاقدم» سخنان تندی را بر زبان آورده است. این ادعا در شرایطی از سوی گرشا رضایی مطرح شده که این خواننده پیش‌تر در صفحات شخصی خود نیز به این موضوع پرداخته بود و این بار به‌صورت علنی از این موضوع پرده‌برداری کرد.

 

او روی استیج گفت کانسپت آثارش سرقت شده. منظور از کانسپت گرشا رضایی در این سخنان اصلا مشخص نیست اما اگر بخواهیم کانسپت را موسیقی ارکسترال بدانیم که اساسا کانسپتش متعلق به شخص خاصی نیست. اگر بخواهیم منظور از کانسپت را استایل دهه پنجاهی و دهه شصتی بدانیم که اساسا اصالتش به هنرمندان همان دوره برمی‌گردد.

 

اما حاشیه‌ها به این جا ختم نشد و گرشا رضایی چند روز پیش در جشن حافظ هم هنگام دریافت جایزه‌اش حرف‌های عجیب دیگری زد. او با کنایه از واقعی نبودن خواننده‌ها و اتوتیون و ملوداین و اصطلاحات فنی موسیقی صحبت کرد و بعد هم گفت موسیقی کامپیوتری به درد نمی‌خورد و چرا جشن حافظ و داورانش به موسیقی ارکسترال بها نمی‌دهند.

 

 این حرف‌ها واکنش دیگر موزیسین‌ها و خواننده‌ها را در جشن حافظ در پی داشت. حامد برادران روی سن رفت و به صورت ضمنی گفت موزیک هنر است و کامپیوتری و غیر کامپیوتری‌اش فقط به سلیقه مخاطب برمی‌گردد. بعد هم بابک جهانبخش روی استیج رفت و گفت هرکسی نان قلبش را می‌خورد و به این چیزها نیست. 

 

خود طلیسچی هم روی استیج آمد و با کنایه گفت به سلیقه هنرمندان و مخاطبان احترام بگذاریم. البته این صحبت‌ها در شب جشن حافظ کامل‌تر و جامع‌تر از این‌هایی بود که در مطلب می‌خوانید اما به دلیل کمبود جا مجبور شدیم خلاصه و ضمنی توضیح بدهیم که در آن شب چه شد. جرقه‌ای که توسط گرشا رضایی زده شد و باقی اهالی موسیقی هم نسبت به آن هرکدام به فراخور خود واکنش نشان دادند. و شاید جالب‌ترین واکنش را بهنام بانی نشان داد که وقتی دعوتش کردند روی سن گفت من اصلا این‌جا چه می‌کنم؟!

 

از این‌ها که بگذریم باید از وضعیت کنسرت‌ها در روزهای گذشته و روزهای آینده هم خبر داد. روزهای پر اجرای آخر سال و استقبال مخاطبان از خواننده‌ها باعث شده این چند وقت حاشیه‌های کنسرت‌ها هم زیاد شود. سیروان خسروی که همیشه از اجرای صحنه‌ای کنسرت‌هایش به‌طور ویژه‌ای یاد می‌شود، ۱۹ اسفندماه در سالن میلاد نمایشگاه میزبان هوادارانش شد. روزبه بمانی که قطعاتش همیشه مورد تحسین مخاطبینش بوده، ۲۰ اسفندماه آثارش را در سالن نمایشگاه با مردم همخوانی کرد. 

 

محسن یگانه در ادامه کنسرت‌هایش در تهران ۲۰ و ۲۱ اسفندماه در سالن اسپیناس پالاس به دیدار هوادارانش  رفت. تمامی بلیت‌های چهارسانس اجرای او به سرعت به پایان رسید.آرمان گرشاسبی خواننده محبوب این روزهای موسیقی ایران، ۲۰ اسفندماه در برج میلاد اجرا داشت و او هم جزو سولد اوتی‌ها بود.

 

آصف آریا که به تازگی قطعه «گل قرمز» را پخش کرده ۲۱ اسفندماه در برج میلاد، موزیک‌هایش را برای علاقه‌مندانش خواند.آرمین زارعی که دوران اوجش ادامه دارد ۲۲ اسفندماه در سالن میلاد نمایشگاه کنسرت خواهد داشت. هنر تیکت مسئول بلیت فروشی کنسرت این خواننده است و تمامی بلیت‌ها به اتمام رسیده است. 

 

علیرضا قربانی پس از اجراهای پرحاشیه اصفهانش و در شروع دوباره تور کنسرت‌هایش در ایران ۲۲ تا ۲۹ اسفندماه با مردم در سالن اسپیناس پالاس دیدار خواهد کرد. تمامی بلیت‌های هر چهار روز اجرا در کمتر از سه ساعت در هنر تیکت به پایان رسیده است. امید حاجیلی ۲۳ اسفندماه در سالن میلاد نمایشگاه به اجرای کنسرت می‌پردازد و بلیت فروشی‌اش در ایران کنسرت ادامه دارد .اشوان هم ۲۴ اسفندماه در سالن میلاد نمایشگاه کنسرت خواهد داشت. بلیت فروشی اجرای او هم بر عهده ایران کنسرت است.

 

کدخبر: ۵۵۴۷۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر