کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۶۵۸
تاریخ خبر:

آنالیز | درگذشت مرتضی تبریزی

آنالیز | درگذشت مرتضی تبریزی

درباره مرتضی تبریزی گوینده طناز «جمعه ایرانی»

روزنامه هفت صبح| مرتضی تبریزی گوینده طناز «جمعه ایرانی» و سریال‌های تلویزیونی طنز بر اثر سکته مغزی درگذشت.

منظر اول| کارنامه

مرتضی تبریزی کمدین و بازیگر ایرانی ۴۰سال در رادیو فعالیت داشت. این هنرمند ایرانی در تبریز متولد شد و بازیگر، کمدین تئاتر و تلویزیون و گوینده باسابقه رادیو در برنامه پرمخاطب «صبح جمعه با شما» بود. مرحوم تبریزی در فیلم «مینی‌بوس» نیز به ایفای نقش پرداخته است. برنامه «جدی نگیرید» هم در سال‌۷۴ تولید شد و این هنرمند یکی از بازیگران این مجموعه بود.

 

او سال‌های‌سال تئاتر کار می‌کرد و آخرین کارش به ۶‌ماه گذشته در رادیو و برنامه صبح جمعه با شما برمی‌گردد. تبریزی همچنین در برنامه «جمعه ایرانی» و «صبح جمعه با شما» در چند دوره به عنوان کمدین و بازیگر طناز در رادیو حضور داشت. صدای مرحوم مرتضی تبریزی در نقش‌های مختلف کمدی برای بسیاری از شنوندگان رادیو یادآور خاطرات گذشته است. به گزارش تسنیم مرتضی تبریزی طناز در روزهای کرونایی به بیماری مبتلا شد و از همان روزها بود که دیگر وضعیت جسمانی این هنرمند به حالت قبل برنگشت.


منظر دوم| روایت

ساجد قدوسیان، تهیه‌کننده برنامه «صبح جمعه با شما» با بیان اینکه زنده‌یاد مرتضی تبریزی فردی بسیار شوخ‌طبع و بامعرفت بود، به ایسنا گفت: هرچه از مهربانی و دست و دلباز بودن این هنرمند بگویم کم است. او صبح‌هایی که برای برنامه «صبح جمعه با شما» ضبط داشتیم نان بربری به همراه قالب بزرگ پنیر می‌خرید و سر ضبط می‌آورد. با اینکه همیشه سر ضبط صبحانه داشتیم اما دلش می‌خواست خودش برای گروه صبحانه بیاورد.


او ادامه داد: همیشه بدون حاشیه کار می‌کرد و به‌موقع سر ضبط حاضر می‌شد، حتی اگر زمان ضبط طولانی می‌شد خم به ابرو نمی‌آورد و گله‌ای نمی‌کرد. با همکارانش بسیار مهربان رفتار می‌کرد. زنده‌یاد مرتضی تبریزی شاخصه‌های زیادی در کار داشت و می‌توان گفت توانایی تقلید صدایش بی‌نظیر بود و می‌توانست نقش بزرگان رادیو را بازی کند، حتی من با حضور او توانستم نقش دست‌و‌دلباز را که زنده‌یاد منوچهر نوذری بازی کرده بود، یک‌بار دیگر احیا کنم.

 

کدخبر: ۵۵۴۶۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر