کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۴۹۶
تاریخ خبر:

سروش در مافیا گل کاشت

سروش در مافیا گل کاشت

درباره عملکرد خوب سروش رفیعی در مسابقه «شب‌های مافیا؛ زودیاک»‌

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون|  پیش از خواندن گزارش، لازم است این نکته را یادآور شویم که اگر هنوز قسمت چهارم از فصل دوم «شب‌‌های مافیا؛ زودیاک» در پلتفرم فیلیمو را تماشا نکرده‌اید، این مطلب حاوی اشاراتی است که لاجرم نتیجه بازی را لو می‌دهد. روی اصلی گزارش سروش رفیعی، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس است که به همراه هم باشگاهی خود یعنی علیرضا بیرانوند در «شب‌های مافیا؛ زودیاک» حضور دارد.  


مورد اول| یک یادآوری

 مسابقه مافیا، پای ثابت پلتفرم‌‌ها در چند سال اخیر است و معمولا کمتر پیش می‌‌آید که هر قسمت از آن، نکته، حاشیه و مسائلی از این دست نداشته باشد. بالاخره حرف از رقابت است و پیگیران با ریزبینی مسابقات را می‌‌بینند. عده‌‌ای هم از اساس با خود مافیا مشکل دارند و برخی می‌‌گویند به جای صرف سه ساعت وقت برای دیدن این مسابقه، کاری بهتر انجام می‌‌دهند.

 

نظر مخالف یا موافق درباره مافیا قابل احترام است اما این را می‌دانیم که بازی مافیا برای خیلی‌ها واجد جذابیت و هیجان است و خیلی جدی آن را پی می‌گیرند. از این روست که سازندگان فصل دوم «شب‌های مافیا؛ زودیاک» در چینش شرکت کنندگان، سراغ تنوع رفته‌اند. برخی تغییرات مسابقه و تغییر شیوه گرداننده (محمد بحرانی) هم در این راستا تعبیر می‌شود.


مورد دوم| درخشش سروش

آصف آریا، علیرضا بیرانوند، امید حاجیلی، ابوطالب حسینی، شیدا خلیق، جواد خیابانی، اشکان دلاوری، سروش رفیعی، شهرام قائدی، فاطمه مسعودی‌فر، مونا کرمی و حدیث میرامینی بخش اول شرکت کنندگان فصل دوم «شب‌های مافیا؛ زودیاک» را تشکیل می‌دهند. در قسمت قبل، عملکرد علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی فراتر از انتظار بود و اگر این دو فوتبالیست کم شانسی نمی‌آوردند، در گروه برنده قرار می‌گرفتند. در قسمت اخیر، سروش رفیعی به همراه شیدا خلیق و آصف آریا در ساید مافیا قرار داشتند.

 

آصف آریا زود لو رفت و نسبت به خلیق، ظن ایجاد شد و اگر باهوش‌ترها در بازی حضور می‌داشتند، وضعیت به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد. رفیعی اما اعتماد شهروندان را به ‌دست آورد و همین عامل اصلی برد گروه مافیا بود. موفقیت او صرفا به دلیل زبان آوری و قیافه حق به جانب! نبود؛ بلکه در تصمیمی هوشمندانه بود که روی یار خود (آصف آریا ) تفنگ کشید و خود را برای شهر سفید کرد. استدلال‌هایش هم طوری بود که کسی نمی‌توانست به مافیا بودن او شک کند. توی پرانتز و به مزاح می‌گوییم؛ سروش رفیعی و علیرضا بیرانوند وسط سرشلوغی فوتبال کی توانستند مافیا را به این خوبی یاد بگیرند؟!


 مورد سوم| رفتار اخلاقی سروش

عملکرد ویژه سروش رفیعی باعث شد، گروه مافیا برنده شود. این اتفاق در میان بهت مونا کرمی، حدیث میرامینی و امید حاجیلی رخ داد که هم شوکه بودند و هم چهره‌‌ای غمبار داشتند. رفتار سروش رفیعی چه بود؟ او خوشحالی نکرد و از شهروندان به دلیل فریب‌‌شان، پوزش خواست. این قسمت، جزو معدود دفعاتی است که تیم برنده، «شادی» نداشت؛ تا جایی که شیدا خلیق رو به سروش دو جمله کلیدی به زبان آورد: «شما زیادی خوبی برای مافیا بودن» و «تو خیلی آدم حسابی هستی». 


 مورد چهارم |واکنش‌ها

روز یکشنبه و پس از پخش قسمت جدید «شب‌های مافیا؛ زودیاک»، خیلی زود فضای مجازی پر شد از نظرات درباره خوب یا بد بودن بازیکن‌ها. وجه مشترک اما تمجید از بازی و رفتار سروش رفیعی بود. چند رسانه هم این نکته را از یاد نبردند و موضع سروش را مورد تمجید قرار دادند. مثلا صفحه اینستاگرامی «فیلمتو» نوشت: «سروش رفیعی در فوتبال نیز به مرام اخلاقی پایبند است؛ جایی که رقابت در آن مثل مافیا، صرفا ایجاد سرگرمی نیست و پای احساس میلیون‌ها هوادار، مسائل اقتصادی و ... در میان است.

بله؛ مسابقه مافیا را می‌توان جدی نگرفت؛ اصلا می‌‌توان آن را ندید اما یک‌شری رفتارها «مهم» است و از قضا زندگی واقعی ما بیش از پیش به مرام‌هایی از جنس سروش نیاز دارد.» در میان کامنت‌ها، هم به این دست نکات اشاره شده. مسابقات مختلف پلتفرم‌ها جدا از سرگرم کردن مخاطب، این ویژگی را هم دارند که زمینه محبوبیت و شهرت بیشتر برخی را فراهم می‌کنند. نمونه تازه‌اش سروش رفیعی. در مقابل، درست یا غلط جبهه‌ای علیه برخی شکل می‌گیرد که مثال‌ها در همین بازی مافیا زیاد است و خود بهتر می‌دانید منظور چه کسانی هستند!

 

کدخبر: ۵۵۴۴۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر