کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۶۵۴
تاریخ خبر:

شب خاص همایون در سرمای ونکوور

شب خاص همایون در سرمای ونکوور

درباره یک کنسرت، ‌لیز خوردن، یخبندان مسکو و ارزش سکوت.

روزنامه هفت صبح| یک: ‌پریشب همایون شجریان در مونترآل کنسرت داشته و دیشب هم در ونکوور. در شب بسیار سرد این شهر که با یک برف غافلگیر‌کننده هم همراه بوده. به‌هرحال در کنسرت مونترآل همایون قطعاتی را به رهبری انوشیروان روحانی مرد بلند‌آوازه موسیقی ایران اجرا می‌کند که آن‌طور که در اینستاگرام دیدیم دو قطعه‌اش بازخوانی کارهای یک خواننده مرحوم دوران قبل از انقلاب بوده که آهنگ‌هایش را انوشیروان روحانی ساخته بود.

 

یکی «با تیر مژگان می‌زنی» که یک تصنیف قدیمی از ساخته‌های علی‌اکبر شیدا بوده و همین‌طور ترانه «ای یار من ای یار من» که بر مبنای غزلی از مولاناست. خب چالش جالبی بود و نتیجه‌اش بامزه شد اما موفقیت‌آمیز خیلی نبود. همین دیگر. شاید کیفیت صدایی که تماشاگران و حضار با موبایل‌هایشان ضبط کرده‌اند در این احساس ناکامی دخیل بوده و اگر متن پالوده و صاف شده ترانه را می‌شنیدیم عقیده‌مان این نمی‌شد. 

 

دو: راستی برف ونکوور از آنجا‌که این شهر کلا کمتر شاهد ریزش برف است، موجب هرج و مرج عجیبی در شهر شده بود و سرسره شدن اتومبیل‌ها و شکستن پا و دست و لگن. ایرانیان مقیم ونکوور از آماده نبودن شهرداری این شهر شکایت کرده‌اند و این‌که برف چطور ترافیک‌های بسیار سنگین و تصادفات پرشمار را به‌وجود آورده بود.

 

برخی گلایه کرده بودند که دو ساعت در ایستگاه اتوبوس و در دمای منفی 10درجه منتظر اتوبوس بوده‌اند. هموطن دیگری نقل کرده بود که برخی تقاضا کردند که اتومبیل‌هایشان را همان وسط راه و در حیاط خانه او پارک کنند تا فردا بیایند آن را ببرند. خلاصه هرج و مرجی در ونکوور بوده آن‌هم همزمان با کنسرت همایون شجریان. ‌در ادامه علاقه‌ام به دمای هوا در شهرهای مهم، دیروز سرظهر رفتم هوای مسکو را چک کردم نوشته بود 28 درجه زیر صفر که آن را منفی 36 درجه زیر صفر احساس می‌کنی!

 

سه: همانطور که می‌بینید هیچ نکته سیاسی مطرح نمی‌کنم. هیچ. دیگر بامزه‌بازی هم در نمی‌آورم. دوپهلو و با طعنه هم حرف نمی‌زنم. راستش احساس می‌کنم باتوجه به برآیند سخنرانی‌ها و اظهار‌نظرها،‌ شناختم از اهداف حاکمیت و خط سیرش دیگر به شفافیت سابق نیست و ساختار ذهنی و فکری متفاوتی را به خود گرفته که از درک و تحلیل من خارج است و خب این شاید خبر خوبی هم باشد و به نتایج غیرمنتظره مفیدی ختم شود و شاید هم نه.

 

خلاصه ترجیح می‌دهیم در این برهه حساس کنونی سکوت اختیار کنیم. حتی می‌خواهم به یک خبر مثبت هم  اشاره کنم. به یک مناقصه در یک پروژه ملی که طی آن قرار است نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت 4500 مگاوات برق ساخته شود و از قرار فاز اول این قرارداد شروع شده و هزار و پانصد مگاوات برق خورشیدی به‌زودی (یعنی طی چند سال آینده)به چرخه تولید برق کشور اضافه خواهد شد. 

 

کدخبر: ۵۵۲۶۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر