کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۵۶۹
تاریخ خبر:

بسته‌‌ ‌پیشنهادی به سلیقه مژده ‌

بسته‌‌ ‌پیشنهادی به سلیقه مژده ‌

‌درباره سری جدید «بسته پیشنهادی» ‌و ‌اجرای مژده لواسانی ‌

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | دور تازه مدیریت صدا و سیما با تغییرات اساسی کلید خورد که یکی از مهم‌ترین آنها، حذف برنامه‌های موفق بود؛ نمونه‌اش «بسته پیشنهادی». این برنامه به دلیل جنس متفاوتی که داشت خیلی زود جای خود را باز کرد و طرفداران زیادی به دست آورد.

 

حالا و پس از مدت‌ها شبکه دو به این نتیجه رسیده ‌ که به جای علم کردن محصولی جدید، بار دیگر سراغ آن برود. گزارش امروز به بررسی «بسته پیشنهادی» و عملکرد مژده لواسانی مجری این برنامه، اختصاص دارد. قبل از آن یادآوری کنیم که برنامه به تهیه‌کنندگی الهه بهبودی و سردبیری محمد جباری ساعت 22:15 دقیقه پنجشنبه و جمعه هر هفته روی آنتن شبکه دو می‌رود.


مورد اول| فضای کلی 
همراهان برنامه اطلاع دارند که ماموریت اصلی «بسته پیشنهادی»، معرفی محصولات مختلف فرهنگی و هنری است. سازندگان برای این منظور، علاوه بر ارائه پیشنهادات گوناگون، میزبان کارشناسان و چهره‌های مختلف می‌شوند. هدف این است تا در کنار معرفی فیلم، کتاب، سریال، کنسرت، تئاتر و ... فرصتی برای حرف هنرمندان هم فراهم شود.

در «بسته پیشنهادی» آیتم‌های متنوعی پخش می‌شود و مخاطب از ویژگی‌های محصولات جدید هنری-فرهنگی اطلاع می‌یابد. مثلا در بخش موسیقی، یک کارشناس مقابل مجری می‌ایستد و ضمن معرفی تِرک‌ها و آلبوم‌ها، بخشی از قطعات نیز پخش می‌شود.


در جای دیگر مردم عادی پیشنهادات خود را مطرح می‌کنند که این اتفاقی تازه است. بخش مهم دیگر «بسته پیشنهادی»، گفت‌و‌گوی مجری با مهمانان است که ضمن برخورداری از ویژگی اصلی برنامه، محل درد و دل، چالش، تکریم  هنرمندان و ... هم هست.


مورد دوم| اتفاق ویژه 
آغاز سری جدید «بسته پیشنهادی» با حادثه ترور کرمان همزمان شد و به همین خاطر برنامه رنگ و بوی جدی گرفت. در آخر هفته گذشته اما شاهد یک برنامه شاداب بودیم که ریتم بالا دیگر ویژگی آن محسوب می‌شود.


اتفاق ویژه پنجشنبه شب رخ داد که «بسته پیشنهادی» میزبان سه هنرمند از نوازندگان ارکستر موسیقی ملی ایران بود که در اجرای اخیر مجید انتظامی، او را همراهی کردند. شهرام رکوعی، روشنک نوشی و آرین قیطاسی در گفت‌و‌گو با مژده لواسانی درباره نوازندگی موسیقی فیلم و سریال‌ها حرف زدند. مجری حواسش بود که بحث تخصصی نشود و در عین حال، نکاتی آموزنده برای مخاطب هم داشته باشد.


گفتیم اتفاق ویژه؛ به این دلیل که اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران یکی از مهم‌ترین رویدادهای اخیر محسوب می‌شود. از آن طرف، «بسته پیشنهادی» آیتمی داشت که به دور از حساسیت‌های عجیب و غریب تلویزیون، بخشی از اجرای انتظامی و گروه او را پخش کرد. تماشای قطعات ماندگار انتظامی با همراهی سازهای متنوع، لطفی دو‌چندان داشت.


امیدواریم این دست اتفاقات در تلویزیون دامنه‌دار باشد. طبق اطلاع‌رسانی، قرار بود این برنامه پذیرای برخی عوامل سریال «مستوران 2» باشد: آزاده مویدی‌فرد، یدالله شادمانی بازیگران و سید‌علی هاشمی. این یعنی «بسته پیشنهادی» تنوع را حفظ می‌کند و اصلا برای پویا ماندن نیاز به این کار دارد.


مورد سوم| عملکرد مجری 
مژده لواسانی مثل سری قبل، با انرژی مقابل دوربین حاضر می‌شود. او آنقدر تجربه دارد که ریتم برنامه را بالا ببرد و از مطول‌گویی فاصله بگیرد. در فصل مصاحبه با مهمان‌ها نیز از بحث‌های خسته‌کننده پرهیز می‌کند و مثلا وقتی فضا بیش از حد جدی است، با یک پرسش «فان» آن را تغییر می‌دهد. اینکه لواسانی با مخاطب راحت و روراست است، امتیاز مهم دیگری محسوب می‌شود.


مثلا پنجشنبه شب وقتی آیتم ارکستر موسیقی ملی ایران به مشکل خورد، توضیح داد مسئله فنی است و فکر بد نکنید! او بعد از پایان هر قسمت هم از طریق لایو اینستاگرام با مخاطبان گفت‌و‌گو می‌کند و نظرات‌شان را جویا می‌شود. این اقدام، نه‌تنها احترام مضاعف به بیننده است که مجری و سازندگان، داغ‌داغ از  نظرات مردم نسبت به هر قسمت اطلاع می‌یابند.


مورد چهارم|بازگشت برای تحول 
هفته پیش نوشتیم که مدیریت کنونی تلویزیون بعد از چندین آزمون و خطا، به این نتیجه رسیده است که برای «تحول» لاجرم باید دست همکاری به سمت با سابقه‌ها دراز کند. پیرو همین نگرش، چهره‌ها در حال بازگشت به تلویزیون هستند و مژده لواسانی یکی از آنهاست.


او سابقه‌ای طولانی در رادیو و تلویزیون دارد و به امضای خاص خود در اجرا رسیده. لواسانی همچنین اهل نوشتن و سرودن است و این اندوخته هم به بیان او کمک کرده و هم اشرافش به حوزه فرهنگ و هنر، «بسته پیشنهادی» که بر همین رسالت بنا شده را پربارتر کرده است.

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۲۵۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر