کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۵۲۲
تاریخ خبر:

دیدن این فیلم‌ها را امروز و فردا از دست ندهید

دیدن این فیلم‌ها را امروز و فردا از دست ندهید

خلاصه‌ای درباره فیلم امیرکبیر، پیرمرد صد ساله و بلک کلنزمن.

روزنامه هفت صبح|  از فیلم‌های نوستالژیک برای فیلم‌بازهای دهه 60 است که هنوز هم برخی در زمینه روایت‌های تاریی آن را از تجربه‌های موفق سینمای ایران به حساب می‌آورند. فیلمی که از تجربه‌های سعید نیک‌پور در جایگاه کارگردانی محسوب می‌شود.

 

فیلم روایتگر داستان زندگی امیرکبیر، صدراعظم ناصرالدین شاه و تلاش و فعالیت‌های او در راستای اصلاح امور کشور است. در نهایت و به دلیل اینکه اقدامات امیرکبیر به مذاق بسیاری از درباریان و اطرافیان شاه خوش نمی‌آید، با دسیسه‌چینی موفق می‌شوند حکم قتل او را از ناصرالدین شاه گرفته و وی را به شهادت برسانند.

 

امیرکبیر/ جمعه/ یک بامداد/ شبکه نمایش

کارگردان: سعید نیک‌پور
تهیه‌کننده: سعید نیک‌پور
نویسنده: پرویز زاهدی
بازیگران: سعید نیک‌پور، ایرج راد، فخری خوروش 
محصول: ایران/ 1364

 

* پیرمرد صد ساله/ پنجشنبه/ ساعت 15/ شبکه نمایش 
نام اصلی این فیلم که برگرفته از رمانی به همین نام است، آنقدر طولانی بود که در بالای این باکس فقط به بخشی از آن اشاره کردیم! «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد» نامی آشنا برای کتاب‌بازهاست. رمانی به‌شدت خواندنی به قلم یوناس یوناسن سوئدی که این فیلم براساس آن ساخته شده است. داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که پیرمرد صد ساله‌ای در روز تولدش از آسایشگاه سالمندان فرار می‌کند و یک راست به ایستگاه قطار می‌رود تا با اولین قطار از این شهر برود.

 

کارگردان: فلیکس هرنگرن 
تهیه‌کننده: فلیکس هرنگرن 
نویسنده: فلیکس هرنگرن 
بازیگران: رابرت گوستافسون، ایوار ویکلندر و دیوید ویبرگ 
محصول: سوئد/ 2013

 

* بلک کلنزمن/ جمعه/ ساعت 10/ شبکه افق 
اسپایک لی از کارگردانان سیاه‌پوستی است که در سال‌های اخیر آثار پرواکنشی را کارگردانی کرده است که غالبا سوژه‌ای مرتبط با سیاه‌پوستان دارند. یکی از آن‌ها همین فیلم است. ران استالورث سیاه‌پوستی است که در دهه هفتاد به‌عنوان کارآگاه در اداره پلیس شهر کلورادو استخدام می‌شود و در اولین ماموریت به‌عنوان مامور مخفی در جنبش دانشجویان سیاه‌پوست شهر نفوذ می‌کند. ران‌ استالورث گروه کوکلس کلان را که متشکل از سفیدپوستان نژادپرست است، خطر بزرگی برای امنیت کشور می‌داند و با نفوذ به این گروه مانع بمب‌گذاری آنان در مراسم جنبش دانشجویان سیاه‌پوست می‌شود.

 

کارگردان: اسپایک لی 
تهیه‌کننده: جیسون بلوم، اسپایک لی 
فیلمنامه: اسپایک لی 
بازیگران: لورا هریر، جان واشینگتون، آدام درایور 
محصول: آمریکا/ 2018

 

 

کدخبر: ۵۵۲۵۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر