کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۱۳۱
تاریخ خبر:

میدان برای کنسرت و آلبوم باز می‌شود؟

میدان برای کنسرت و آلبوم  باز می‌شود؟

سکان‌دار موسیقی در وزارت ارشاد عوض شد.

روزنامه هفت صبح،‌ نگین باقری| از این به بعد این چهره قرار است برای مجوزهای موسیقی، کنسرت‌ها و همه حواشی‌های این حوزه تصمیم‌گیری کند: امیرحسین سمیعی. نام او نه خیلی زیاد اما چندین بار در آهنگسازی آثار مذهبی، مقاومتی، جشن فجر و از همه مهم‌تر شهرداری شنیده‌اید. از این آقای سمیعی که دو سه روز پیش حکم خود را به عنوان مدیر کل دفتر موسیقی دریافت کرد این اطلاعات را در دست داریم:

 

‌ سمیعی سال 1362 به دنیا آمده. در نوجوانی وارد هنرستان موسیقی و از این مجموعه فارغ‌التحصیل شد. بعد در رشته سینما وارد دانشگاه هنر معماری تهران می‌شود. اینطور به نظر می‌رسد که یک مدرک دیگر هم در رشته آواز کلاسیک دانشگاه کومیتاس در ارمنستان دارد.

 

‌موسیقی را با تار زدن یادگرفته اما بعدا سازهای خود را تغییر داده. دهه هشتاد عمدتا مشغول تدریس آواز کلاسیک، هارمونی و موسیقی فیلم بوده. از همان موقع به عضویت شورای تخصصی موسیقی، سرود سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و کارشناس موسیقی صدا و سیما در مراکز استان‌ها هم در می‌آید.

 

سال قبل او در جشنواره موسیقی فجر شرکت داشت. جایزه خود را هم دریافت کرد که برای گرفتن آن به همراه فرزندش روی صحنه گرفت.

 

دو سه سال قبل‌تر از این حرف‌ها  گفته می‌شد که گزینه اصلی مدیر کلی موسیقی وزارت ارشاد است اما سال 1400به جای وزارت ارشاد، به عنوان مدیر موسیقی سازمان فرهنگ شهرداری تهران منصوب شد. دو سه ماه از انتصاب او می‌گذشت که به عنوان یکی از چهره‌های برگزیده هنر انقلاب در حوزه موسیقی و شعر در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

 

اسم او در یکی از ویدئوهای علیرضا افتخاری بالا آمد. ماجرا این بود که علیرضا افتخاری، خواننده، با انتشار ویدئویی گفت: «حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی یک ترانه از او را «بدون اجازه» در آلبوم «قاسم هنوز زنده است» منتشر کرده است.» این آلبوم حوزه هنری چندین آهنگساز داشت که یکی از آنها سمیعی بود.

 

ترانه‌ای که از افتخاری در این آلبوم گذاشته شده بود شعر مولانا با عنوان مرد میدان سال 1398 بعد از یک بی‌خبری طولانی منتشر شد ولی تهیه کننده آن همین حوزه هنری بود. منتها به گفته اختیاری به صورت مستقل در اختیار این حوزه قرار گرفته بود.

 

از آن طرف آلبوم «قاسم هنوز زنده است» آذر امسال در دسترس قرار گرفت و اول در تلویزیون به انتشار درآمد. افتخاری گفت از طریق وکلایش قصد پیگیری و شکایت از حوزه هنری را دارد. 

 

 او آهنگساز عمده آثار انقلابی یا حوزه مقاومت بوده است. معروف‌ترین خواننده‌ای که به آهنگسازی سمیعی اثری را منتشر کرده باشد محمد معتمدی بوده که از سوی مرکز موسیقی صداوسیما ترانه‌ای ویژه محرم سال 1398 به بازار داد.

 قبل از او محمد الهیاری فومنی دانش آموخته دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در جایگاه مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد قرار است که با این جابه‌جایی او برای ریاست، به دفتر بنیاد رودکی منتقل شد.

 

کدخبر: ۵۵۲۱۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر