کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۸۱۵
تاریخ خبر:

حزب الله اسرائیل را وادار به اتش بس کرد

حزب الله اسرائیل را وادار به اتش بس کرد

پاسخ موشکی غیر منتظره و سنگین حزب الله به بمباران ها و ترورهای اسرائیل

به نظر می رسد پاسخ موشکی غیر منتظره و سنگین حزب الله به بمباران های دهشتناک  و ترورهای اسرائیل( که در هفته گذشته  به نظر می رسید در حال فروپاشی ساختار حزب الله هستند و تلفات وحشتناکی هم در تمام رده های حزب الله برجای گذاشتند)  موجب شده تا اسرائیل در یک عقب نشینی آشکار حاضر به مذاکره برای  یک آتش بس 21 روزه با حزب الله باشد. حملات موشکی حزب الله که به شهرهای مهم اسرائیل کشیده شد ( با وجود آنکه بیشتر موشک های پرتابی توسط گنبد آهنین اسرائیلی ها مهار شدند) با زهم آن چنان تاثیر گذار بود که تل آویو را پای میز مذاکره بکشاند. بخصوص آنکه سه پهپاد ارسالی از جنوب عراق هم دیشب  در بندر ایلات به اهدافی برخورد کردند و منفجر شدند:

به گزارش مهر از الجزیره، رسانه‌های  «اسرائیل هیوم» و «یدیعوت آحارانوت» به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شدند که تا ساعاتی دیگر توافق آتش‌بس موقت بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی اعلام می‌شود.
 
 
به گفته این مقامات آمریکایی آتش‌بس موقت ۲۱ روزه خواهد بود و قرار است در این مدت طرفین براس دستیابی به توافق نهایی جهت بازگشت ساکنان مناطق مرزی در لبنان و فلسطین اشغالی به خانه‌های خود مذاکرات را ادامه دهند.
 
روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از مسئولان آمریکایی تاکید کرد که آتش‌بس موقت بین حزب الله و رژیم صهیونیستی تا ساعاتی دیگر اجرایی خواهد شد.
هم‌زمان شبکه «سی ان ان» آمریکا هم به نقل از یک منبع آگاه بیان کرد که تلاش برای دستیابی به توافق آتش‌بس در لبنان برای دولت بایدن جدی و مهم است.
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک منبع در دفتر نتانیاهو تاکید کرد که چراغ سبز برای آتش‌بس موقت جهت آغاز مذاکرات نشان داده شده است.
منابع اسرائیلی همچنین مدعی شدند که در این ۲۱ روز مذاکراتی هم برای دستیابی به توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه انجام خواهد شد.
 
 

 

کدخبر: ۵۶۶۸۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر