کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۷۳۹
تاریخ خبر:

نطق طوفانی نماینده بوکان علیه وزرای پیشنهادی پزشکیان

نطق طوفانی نماینده بوکان علیه وزرای پیشنهادی پزشکیان

آبروی ما بخاطر حمایت از شما دارد درحال لگدمال شدن است

نماینده بوکان و اهل سنت در مجلس دوازدهم خطاب به پزشکیان گفت: ترکیب کابینه شما نشان دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست. وفاق ملی با جمع احزاب محقق نمی‌شود. دولت اشتراکی ایجاد کردند و دولت اشتراکی موفق نخواهد شد.

در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه مسعود پزشکیان، محمدقسیم عثمانی،  نماینده بوکان و اهل سنت در مجلس دوازدهم، در مخالفت با کابینه پیشنهادی گفت: ابتدا انتخاب شایسته دکتر پزشکیان را به ایشان تبریک می‌گویم و برای دولت ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم. 

وی با اشاره به فضای صحن علنی مجلس گفت: اجازه بدهید آقای رئیس جمهور حرف‌های من را بشنوند. 

اهم اظهارات قسیم عثنمانی را در ادامه می خوانید؛

* شما گفتمانی را در انتخابات ریاست جمهوری عرضه فرمودید که مورد اقبال اکثریت رای دهندگان و کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، قرار گرفت. 

* با گفتمان خود اعتماد عمومی را احیا کردید و یک سرمایه عظیم اجتماعی برای خود به وجود آوردید. شما بخش قابل توجهی از مردم را با حاکمیت آشتی دادید و دست مریزاد دارید. مردم به تغییر و جریان عقلانی اصلاح طلبی روی آوردند اما ترکیب کابینه شما نشان دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست.

* وفاق ملی با جمع اضداد حاصل نمی شود، دولت اشتراکی ناهماهنگی به دنبال دارد و باید مرتب گزینه ها را تغییر داد و این موضوع باعث تعطیلی و ایجاد مشکلات در امور کشور می شود، شما از تبعیض سخن گفتید و قرار بود صدای بی صدایان باشید و ناامیدان و بی صدایان را امیدوار و از روش غلط گذشته انتقاد کردید و آمدید منشأ اصلاح باشید و از جوان گرایی و جفا در حق جامعه اهل سنت سخن گفتید.

* شما از نادیده گرفتن حقوق زنان سخن گفتید اما آیا به گفته های خود عمل کردید؛ در کل جامعه زنان تنها به یک شیرزن اعتماد کردید اما در کابینه خود از اهل سنت استفاده نکردید، شما برای تغییر آمدید و هیچ کس در طول تاریخ باعث دلگرمی بانوان و اهل سنت نشده بود اما هیچ کس هم به اندازه شما باعث دلسردی آن ها نشده است.

* ما به شما امید داشتیم و باور داشتیم طلسم عدم اعتماد به جامعه اهل سنت را خواهید شکست؛ رهبر معظم انقلاب یکی از مهم ترین پست ها را به یک کرد اهل سنت سپرد اما شما به این منوال عمل نکردید.

* ما شما را قلبا دوست داریم و برای موفقیت شما دعا می کنیم، شما دنبال وفاق ملی بودید اما با نادیده گرفتن جمعیت ۱۵ میلیونی اهل سنت و حذف آن ها از کابینه می توانید شعار وفاق ملی را عملیاتی کنید. وفاق ملی منهای کردها، اهل سنت و ترکمن مگر می شود.

* شما به اهل سنت حتی یک چهارپایه در حد معاونت هم نسپردید، مردم ما شرایط را درک کرده و با آن کنار آمدند اما شما از انتظار فروخورده ما پرده برداشتید و انتظارات اهل سنت را به عرش رساندید اما قول خود را فراموش کردید.

* خودتان گفتید اگر کسی لایق و توانا باشد چه بلوچ، کرد و اهل سنت باشد باید به آن ها توجه شود، نباید بگویید اجازه ندادند از آن ها در کابینه استفاده کنیم. این میدان را مردم ما برایتان فراهم کردند، ضروری است اهل سنت و بانوان را به حساب بیاورید نه فقط یک فرد توانمند را، مردم ما امروز می گویند در انتخابات سر ما کلاه گذاشتید، تصور کردیم همدردید اما بعد از انتخابات همه دردهای ما را فراموش کردید.

* قرار بود دولت شما، دولت همه مردم ایران باشد اما حتی حاضر نبودید به یک نفر از اهل سنت اعتماد کنید. چرا به هیچ کدام از نخبگان اهل سنت میدان ندادید؟ اگر به وعده هایتان در مورد اهل سنت عمل نکنید سرمایه اجتماعی خود را از دست می دهید و مردم شما را در بحران ها همراه نخواهند کرد. آقای پزشکیان، شما حتی حاضر نشدید به ما توضیح بدهید چرا در بین نخبگان اهل سنت به هیچ کدام میدان ندادید. در جواب من گفتید در کردستان که رای ندادند.

* شما ناچارید جراحی اقتصادی انجام دهید و به همکاری مردم نیازمندید اما باعث ناامیدی مردم شدید، این جمله را از ما به یادگار داشته باشید و برای جلوگیری از این خسارت بزرگ و پاسخ به اعتماد مردم همچنان به شما و نه اطرافیانتان اعتماد و انتظار داریم جواب نخبگان اهل سنت را بدهید تا ترمیمی بر این زخم ها باشد.

* آیا بی توجهی به جامعه اهل سنت به این معنا نیست که حتی یک نفر در حد کابینه شما نبوده است، شما برای وفای به عهدتان علی وار گردنتان را گرو گذاشتید و در کرمانشاه به شرفتان قسم خوردید اما من و حسین زاده ها آبرویمان را گرو گذاشتیم و اکنون هیچ کس دستش به شما نمی رسد اما آبروی ما همچون توپ فوتبال در فضای مجازی لگدمال می شود اما شما توجهی نمی کنید.

همچنین، پس از بیان اظهارات قسیم عثمانی، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دو هفته قبل من در همین تریبون نطق پیش از دستور داشتم و یکی از موضوعاتی که اشاره کردم بحث مربوط به مذاهب، قومیت‌ها، سلایق سیاسی، طوایف، اقشار و بخش‌های مختلف بود و در آنجا با صراحت گفتم که اگر ما در کنار هم قرار بگیریم و دنبال کنیم، ایران قوی خواهیم داشت و این باور همه ماست؛ بعضی اوقات با برخی صحبت‌ها از این تریبون ملی که بلندترین منبر جمهوری اسلامی است، حرف‌هایی به دفاع از قومیت‌ها و مذاهب می‌زنیم که عملاً با دو قطبی‌های جعلی باعث مشکلات بیشتری می‌شویم؛ من وظیفه خود دانستم که این موضوع را اصلاح کنم.

 

 

منبع: خبرآنلاین
کدخبر: ۵۶۴۷۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر