کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۳۷۴
تاریخ خبر:

روز شلوغ رئیس‌جمهوری؛ اخبار داغ از کابینه مسعود پزشکیان

روز شلوغ رئیس‌جمهوری؛ اخبار داغ از کابینه مسعود پزشکیان

شمارش معکوس برای معرفی کابینه مسعود پزشکیان شروع شده. امروز رئیس‌جمهوری چند حکم به نام افراد مختلف نوشت

حکم اول برای سعید اوحدی امضا شد؛ او در دولت دوم روحانی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران را بر عهده داشت و حالا باید همان نفش را در دولت چهاردهم ایفا کند. اوحدی جای سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را می‌گیرد.

سعید اوحدی  سال ۱۳۳۶ در بروجرد متولد شد. او از دانشگاه تهران در رشته مهندسی عمران فارغ التحصیل و در سال ۱۳۵۴ در رشته مهندسی شیمی عالی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شده است. اوحدی در سال ۱۳۵۵ در آزمون اعزام به خارج با رتبه عالی از پنج دانشگاه معتبر آمریکا پذیرش گرفت  و برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی راه و ساختمان به دانشگاه ایالتی کالیفرنیا رفت.

سعید اوحی بعد از پیروزی انقلاب همراه تعدادی از دانشجویان ایرانی پیرو خط امام راهی ایران شد و مشغول به انجام  فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود گردید. سعید اوحدی تا شهریور ماه سال ۱۳۵۸ در ایران ماند و پس از آن برای پایان دادن به تحصیلات نیمه تمام خود به آمریکا رفت. با شروع جنگ تحمیلی علی رغم آنکه مدت زیادی به پایان تحصیلاتش نمانده بود به ایران بازگشت و به جبهه رفت. او پس از دو سال حضور مستمر در جبهه سرانجام در ۱۸ بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی اسیر شد، و بعد از حدود هشت سال اسارت آزاد شد.

سعید اوحدی سال ۱۳۹۹، حسن روحانی رئیس دولت دوازدهم او را به عنوان رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران منصوب کرده بود، در سازمان بنیاد مستضعفان و کانون جهانگردی و اتومبیل رانی نیز، مسؤولیت داشته است. در سابقه کاری اوحدی، ریاست سازمان حج و زیارت نیز به چشم می خورد.

 

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری، همچنین صبح امروز با صدور حکمی، حسین افشین به عنوان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور منصوب کرد. 

حسین افشین که از استادان دانشگاه صنعتی شریف است، ریاست  پژوهشکده علوم و فناوری های انرژی، آب و محیط زیست را برعهده داشته و همچنین عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک است. او همچنین تخصص خود را در رشته مهندسی مکانیک - تبدیل انرژی اخذ کرده است.  او سابقه حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس را دارد.

 

رئیس جمهور با صدور حکمی محمد اسلامی را با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی به سمت «معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی» منصوب کرد.

محمد اسلامی متولد ۱۳۳۵ در شهر اصفهان و فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان است که ریاست سازمان انرژی اتمی در دولت سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم، استانداری مازندران، معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و مدیرعاملی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را در سوابق اجرایی خود دارد. 

 

خبرگزاری فارس هم گزارش داده، مسعود پزشکیان در حکمی، زهرا بهروز آذر را به سمت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد. زهرا بهروزآذر زمان مدیریت پیروز حناچی بر شهرداری تهران، سرپرست اداره کل امور زنان شهرداری تهران و پیش از آن، رئیس مرکز آمار و رصد شهری تهران بود.

 

پزشکیان احتمالا فردا، فهرست کابینه خود را برای بررسی و دریافت رای اعتماد به مجلس معرفی خواهد کرد. شنیده شده علاوه بر محمد اسلامی، نام اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات دولت ابراهیم رئیسی هم در کابینه چهاردهم حضور دارد.

 

حسین علائی گزینه پیشنهادی وزارت کشور دولت چهاردهم، است. همچنین برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، علی‌اکبر صالحی در لیست قرار دارد. 

 

عبدالناصر همتی گزینه تصدی وزارت اقتصاد و دارائی است. سیدعباس صالحی احتمالا همزمان هم نمایندگی ولایت فقیه در روزنامه اطلاعات و هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم را در اختیار داشته باشد. 

 

محسن حاجی میرزایی الان رئیس دفتر ریاست جمهوری است ولی می‌گویند شاید به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شود.

 

احتمال حضور محمدجواد آذری جهرمی به عنوان رئیس دفتر مسعود پزشکیان قوت گرفته است. از فرزانه صادق مالواجرد به عنوان وزیر زن پیشنهادی دولت پزشکیان در وزارت راه و شهرسازی نام می‌برند و  جدی‌ترین گزینه برای وزارت نفت دولت چهاردهم تا این لحظه، سیدعماد حسینی است.

 

ستار هاشمی و محمدرضا پاکروان توسط برخی منابع به‌عنوان گزینه‌های نهایی تصدی وزارت ارتباطات معرفی ‌شده‌اند.

 

غلامرضا نوری قزلجه و احمد دنیامالی هم از جمله نماینده‌هایی هستند که احتمال حضورشان در کابینه وجود دارد. هرچند چیزی قطعی نشده و هنوز باید صبر کرد.

کدخبر: ۵۶۴۳۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر