کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۷۱۳
تاریخ خبر:

مرد مشهدی که ریاست جمهوری پزشکیان را به آیت‌الله علم‌الهدی تبریک گفته بود کیست؟

مرد مشهدی که ریاست جمهوری پزشکیان را به آیت‌الله علم‌الهدی تبریک گفته بود کیست؟

درباره آقای حبیب‌رضا غفاریان شیرازی و همه پیغام و پسغام‌هایش‌

هفت صبح| روز گذشته یک آگهی در روزنامه خراسان منتشر شده بود که در آن فردی انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور را به آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد تبریک گفته بود. این موضوع در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرد. بررسی بیشتر نام فردی که این آگهی را به روزنامه خراسان فرستاده بود به ما اطلاعات بیشتری درباره او و همه فعالیت‌هایی که با عنوان «شهروند نمونه مشهدی» داشته، می‌دهد.

آیت الله علم الهدی

حبیب‌رضا غفاریان شیرازی بارها نامزد انتخابات مجلس و شورای شهر شده و پیش از این چند آگهی دیگر هم در روزنامه خراسان و قدس منتشر کرده است. به نظر می‌آید آقای غفاریان شیرازی اولین بار سال 1394 تصمیم داشته که با رای مردم شهر خود وارد پارلمان شود. از بین 443 نفری که آن سال از مشهد کاندیدا شده بودند، او تایید صلاحیت هم می‌شود اما در انتخابات 590 رای می‌آورد و از ورود به مجلس باز می‌ماند.

 

او چهار سال بعد دوباره شانس خود را برای رسیدن به پارلمان می‌آزماید. بهمن ماه سال 1398 آقای  حبیب‌رضا  غفاریان شیرازی فرزند حسین باز هم تایید صلاحیت شده اما سرنوشت انتخابات قبل برای او تکرار می‌شود. او دو سال بعد آگهی در روزنامه قدس منتشر و در آن با عنوان کاندیدای مجلس تهران، از انتخاب مرحوم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ابراز شادی کرده و در همین رابطه شعری سروده است:«با رئیسی می‌رسد اینک بهار انتخاب/ دست بر دست می‌دهند مردم برای انتخاب/ از خدا خواهیم که لطفش را به ما افزون کند/ مصلحی گردد فقط یکه سوار انتخاب» غفاریان سال 1396 خودش را آماده ورود به شورای شهر مشهد می‌کند که این بار هم رای کافی را به دست نمی‌آورد. دور بعد نیز برای ورود به شورا نامزد می‌شود و باز از ورود به شورا هم بازمی‌ماند.

 

همه آگهی‌های شهروند نمونه

اطلاعات دیگری که می‌توانیم از او پیدا کنیم این است که تا امروز با عنوان «شهروند نمونه مشهد» آگهی‌های دیگری هم منتشر کرده. برای مثال قبل از آگهی روز گذشته در روزنامه خراسان، انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور را در روزنامه قدس تبریک گفته بوده. قدیمی‌ترین آگهی که از او می‌توان پیدا کرد، تبریکی است که سال 1394 انتخاب آیت‌الله علم‌الهدی را به عنوان نماینده ولی فقیه شهر مشهد در روزنامه قدس تبریک گفته.

 

یک سال بعد آگهی دیگری داشته که در آن به خاطر محکومیت برگزاری کنسرت در شهر قم از آیت‌الله صافی گلپایگانی تشکر کرده. آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، مهر ماه سال 1395 خواستار برخورد جدی مسئولان با برگزارکنندگان کنسرت در شهر قم شده بود. متن آگهی غفاریان  این است:« حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی؛ از بیانات صریح جنابعالی مبنی بر محکومیت شدید حرمت شکنی و برگزاری کنسرت موسیقی در شهر مقدس قم که مانند شمشیر ذوالفقار بر سر منافقین و فتنه گران فرود آمد بسیار تشکر می‌کنیم.»

 

همین موضوع احتمالا نشان می‌دهد که او در آگهی روز گذشته برای تبریک پیروزی پزشکیان به امام جمعه شهر خود نیت منفی نداشته و احتمالا از نظر مشی سیاسی فاصله زیادی با ایشان ندارد. او سال 1395 همچنین در روزنامه جوان از آیت‌الله علم‌الهدی بابت نطقی که در نماز جمعه داشته تشکر کرده است. 

 

مقالات آقای غفاریان

به نظر می‌رسد که او دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دانشگاه بجنورد در خراسان شمالی بوده و تا امروز مقالات متعددی با طیف وسیعی از موضوعات در مجلات مختلف به چاپ رسانده. برخی از آنها مقالاتی در حوزه کشاورزی است. یک مقاله درباره گردشگری دارد، مقاله دیگری درباره اصلاح الگوی مصرف نوشته و بقیه مقالات هم در همان حوزه رشته او، یعنی مدیریت آموزشی است. همه 10 مقاله‌ای که به نام او منتشر شده، سال 1392 در سه کنفرانس مختلف ارائه شده؛ این یعنی در این کنفرانس‌ها و به تبع مجلاتشان بیشتر از یک مقاله داشته. 

 

اشعار شهروند مشهدی

او بعد از این در سال 1398 چند آگهی دیگر «خطاب به سران فتنه» داشته. این آگهی‌ها تا امروز چند بار در روزنامه‌ها بازنشر شده. متن  یکی از آنها شعری است که خود او سروده: «حیف از تو که رهبرم علی را نشناسی/ ما یار تو بودیم و تو ما را نشناسی/فریاد حسین کردی و سینه را کبود/ افسوس که نه حسین و نه خدا را نشناسی». شعر او البته شباهت زیادی به متن یکی از ترانه‌های نصرالله معین نجف آبادی (معروف به معین) دارد که سال 2000 به بازار آمده.

 

متن این آهنگ این بوده:« حیف است که ارباب وفا را نشناسی/ ما یار تو باشیم و تو ما را نشناسی حیف است» کاربری به نام نیلوفر آبی در کامنت‌های 10 وبسایت مختلف این شعر آقای غفاریان را سال 1398 منتشر کرده.  غفاریان آگهی دیگری هم با محتوای مشابهی همان سال منتشر کرده که باز به شکل شعر و خطاب به اصطلاحا «سران فتنه» است. حالا همه این آگهی‌ها را از کجا می‌شود پیدا کرد؟  وبلاگی با نویسنده‌ای به نام مریم3000 از سال 1395 تا امروز همه این آگهی‌ها را منتشر کرده که به جز این، محتوای دیگری در وبلاگ او نوشته نشده. غفاریان شیرازی یک بار هم یکی از اشعار خود را به عنوان کامنت در وبسایت آیت‌الله علم‌الهدی منتشر کرده است.

 

کدخبر: ۵۶۳۷۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر