کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۶۶۷
تاریخ خبر:

چند مهمان خارجی در مراسم تحلیف پزشکیان حضور دارند؟

چند مهمان خارجی در مراسم تحلیف پزشکیان حضور دارند؟

مسئولان کدام کشورها برای مراسم تحلیف وارد کشور شده‌اند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که در مراسم تحلیف رئیس جمهور، ۱۱ رئیس مجلس شورای اسلامی، چهار نایب رئیس، ۶ نخست وزیر، ۲ رئیس جمهور و تعداد زیادی از وزرای کشورهای خارجی حضور دارند.

به گزارش ایسنا؛ علاء‌الدین بروجردی با اشاره به ورود مهمان‌های خارجی به ایران برای حضور در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: حضور مهمان‌های خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور یک عرفی است که از کشورهای دوست در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به شهادت شهید رئیسی و سفر رئیس جمهور شهید به خیلی از کشورها آنها برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کردند که از حدود ۸۰ کشور در مراسم تحلیف حضور دارند.

وی ادامه داد: در مراسم تحلیف رئیس جمهور ۱۱ رئیس مجلس شورای اسلامی، چهار نایب رئیس، ۶ نخست وزیر، دو رئیس جمهور و تعداد زیادی از وزرا حضور پیدا می‌کنند که حضور مهمان‌های خارجی در این سطح بسیار قابل توجه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهمان‌های خارجی از فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد با استقبال وارد کشورمان شدند تا در مراسم تحلیف شرکت کنند. در مدت باقی‌مانده تا مراسم تحلیف هم دیدارهایی برگزار خواهد شد بعد از آن هم مراسم بدرقه و تشکر از حضور هیات‌های اعزامی است.

همچنین به گزارش ایرنا؛ وزیر کشور آفریقایی نیجر، فرستاده ویژه مغولستان، فرستاده ویژه مالت، نخست وزیر کوبا، نخست وزیر میانمار، فرستاده ویژه اکوادور، فرستاده ویژه دومینیکن، فرستاده ویژه کلمبیا، وزیر خارجه گامبیا، وزیر گردشگری ماداگاسکار، وزیر خارجه سودان، نایب رییس مجلس غنا و سرپرست وزرات امورخارجه لیبی، رئیس مجلس مالزی، معاون رییس جمهور کشور مالدیو، رئیس مجلس سریلانکا، رئیس مجلس ملی ماداگاسکار، رئیس مجلس کومور، وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی، معاون وزیر هیات حاکمه سرپرستی افغانستان از جمله مهمان خارجی هستند که تا این زمان برای حضور در مراسم تحلیف نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران وارد تهران شدند.

برخی از مقامات کشورهای دعوت شده به مراسم تحلیف دکتر پزشکیان در جایگاه رییس جمهور، نخست وزیر، وزیر امورخارجه نیز طی امروز و فردا به تهران خواهند آمد.

 مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران فردا سه‌شنبه ۹ مردادماه در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

 

کدخبر: ۵۶۳۶۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر