کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۶۲۷
تاریخ خبر:

خدا حفظتان کند آقای‌ پزشکیان | نامه‌ای به رئیس‌جمهور

خدا حفظتان کند آقای‌ پزشکیان | نامه‌ای به رئیس‌جمهور

خب می‌دانم دست و بالتان بسته است و سفارشات پیران سیاست بی‌پایان ...

هفت صبح| ‌انتخاب دکتر عارف به عنوان معاون اولی انتخاب قابل انتظاری بود اما هیچ نکته خاصی برای کسانی که فکر می‌کنند شما قرار است منجی کشور باشید و شفا دهنده زخم‌های بزرگ پیکر این جامعه نداشت. البته که دکتر عارف از خوشنام‌ترین سیاستمداران این کشور است و شیرین سخنی پسر بزرگوارشان هم چندان این هاله خوشنامی دکتر را آسیب نزده است. ولی می‌دانید الان هم شما و هم دکتر عارف سن و سالی دارید. شاید ترکیب جوانتری را باید انتخاب می‌کردید که پیام بهتری را به افکار عمومی مخابره می‌کرد. 

 

خب می‌دانم دست و بالتان بسته است و سفارشات پیران سیاست بی‌پایان. شما قرار است زخم‌های ایران را التیام ببخشید. نه زخم‌های گروه‌های خاص سیاسی را. پس ما همه در انتظار پالس مستقل بودن شما هستیم. چرا که چتر حمایتی آن گروه‌ها و پایگاه طرفدارانشان سهم کمی در موفقیت شما در انتخابات داشتند. پس تیم خاص خود را بسازید و با‌آن جلو بروید. تیمی که با آن می‌توانید راحت کار کنید. به سبک خودتان. 

 

‌از آن گروه‌های خاص حامی گفتم پس بگذارید از گروه‌های خاص مخالفتان هم بگویم. کسانی که در انتخابات ناباورانه از شما شکست خوردند. در مورد آن گروه‌های رادیکال و تندرو حرف می‌زنم که با سیطره کامل بر مقدرات کشور قدمی بیشتر فاصله نداشتند. آنچه به عینه دیدم از این رادیکال‌ها خیلی انتظار مرام و جوانمردی و مراعات و ملاحظات و این طور چیزها نداشته باشید. موتور محرکه رادیکال‌های آن جناح، عشق و مهربانی و این طور چیزها نیست. خشم و کینه است که آنها را در کنار هم حفظ می‌کند.

 

اصلا با آن چیزی که طی قرن‌ها شالوده طبقه سنتی و مذهبی ایران را ساخته بود فرق دارند. شاید به خاطر آشنایی و آغشتگی‌شان با فضای مجازی باشد. آن قدر خواسته‌اند در بیشه بی‌رحم فضای مجازی دوام بیاورند که همان طوری شده‌اند. صلب و منجمد و سخت. پس دچار خوش‌باوری نباشید. آنها در کوچک‌ترین اختلاف سلیقه با شما در حالیکه ته قلبشان کوچک‌ترین مشکلی با  به صف کشیدن اتهامات و دستاویز قرار دادن شایعات ندارند‌،‌ شما را خواهند نواخت. 

 

در تریبون‌ها و منابر و خبرگزاری‌ها و کمپین‌های اختراعی و ابداعی‌. این اتفاق دیر یا زود رخ خواهد داد. آتش تهیه‌اش هم کلمه فساد به معنای فساد اجتماعی خواهد بود. پوشش زن و مرد. عکس از فلان تئاتر با 21 تماشاگر روزانه و حرکت موزون خفیف فلان خواننده و موتور سواری دخترکی نوجوان در سواحل جنوب کشور. طی این سال‌ها توجیهات خوبی برای خود ردیف کرده‌اند که در برخورد با این مسائل ابایی از جوسازی و بزرگ نمایی و شانتاژگری ندارند. نیتشان لابد خیر است! 

 

کاش آدم‌های کاری دولت قبل را هم در برنامه‌تان مدنظر قرار می‌دادید. می‌دانم که برای همه آنها انگی دم دست، آماده شده است اما شاید پالس درستی به فضای سیاسی کشور باشد. هنوز هم فکر می‌کنم شعار کلیدی شما برای عبور از صف‌بندی‌ها و خط بازی‌های پرمنفعت و پردردسر، مبارزه با تبعیض باشد. تبعیض در فرصت‌های شغلی، اقتصادی، ‌رسانه‌ای، ‌آقا‌زاده‌ها، ‌دانشجوها، ‌زنان و مردان. این شعار مبارزه با تبعیض کلید ورود به قلوب مردمتان خواهد بود. 

 

  کارتان سخت است آقای پزشکیان اما غیرممکن نیست. شاید آن قدر آدم خوبی باشید که آسمان به کمکتان بیاید. قبلا این اتفاق افتاده و شاید باز هم رخ بدهد. آدم خوب بودن در این کشور کار سختی است. یادمان رفته است. آن قدر ایدئولوژی در وجودمان رخنه کرده که بیسیک اخلاق را فراموش کرده‌ایم. شما دوباره به یادمان بیاورید. آن سنت قدیمی ایرانی را: ‌با صفا بودن. شاید مقدرات آسمان سنگ‌های بزرگ را از جلوی پایتان بردارد. سختکوش که هستید، ‌تحصیلکرده، ‌تجربه مدیریت و وزارت هم داشته‌اید و نمایندگی مجلس. خب قبلی‌ها هم این‌ها را داشتند و خیلی به موفقیت نرسیدند. پس شاید با صفا بودنتان مشکلات را حل کند. 

 

آقای پزشکیان کارتان سخت است اما راستش سرنوشت شما را برای مقدرات کشور انتخاب کرده است. می‌دانم که حمایت شده‌اید و کمکتان کرده‌اند اما آن را هم جزو مقدرات قرار می‌دهم. آسمان مسیر حرکت کشور را تغییر داد. در عجیب‌ترین شرایط سیاسی دنیا. دنیایی  ملتهب که از دریای چین تا غزه و اوکراین و سودان مثل سیر  و سرکه در حال جوشیدن است.

 

خوش آمدید دکتر‌. مواظب خودتان باشید. مواظب ایران باشید.  

 

کدخبر: ۵۶۳۶۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر