کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۵۷۱
تاریخ خبر:

آغاز مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان از سوی رهبر انقلاب

آغاز مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان از سوی رهبر انقلاب

۲۵۰۰ مهمان در حسینیه امام خمینی حضور دارند

مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری منتخب چهاردهم در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

 مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری منتخب، از سوی حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز یکشنبه ۷ مردادماه، در حسینیه‌ امام خمینی(ره) به طور رسمی آغاز شد.

این مراسم با حضور بیش از ۲۵۰۰ نفر از مقامات کشوری و لشکری، رؤسا و اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان اصناف مختلف، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و سفرای کشورهای خارجی مقیم در تهران در حال برگزاری است.

براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، «امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم»، از جمله «وظایف و اختیارات رهبری است و طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری «دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران چهار سال است و از تاریخ تنفیذِ اعتبارنامه به وسیله مقام رهبری آغاز می‌گردد.»
مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهوری منتخب است که امروز با تنفیذ حکم ریاست جمهوری اش از سوی رهبر انقلاب، دوره ۴ ساله خود را آغاز می کند.

پس از انقلاب احکام انتصاب افراد منتخب در انتخابات، یا با تنفیذ حضرت امام خمینی(ره)، (سید ابوالحسن بنی‌صدر، محمدعلی رجایی، حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای)، یا با تنفیذ حضرت آیت الله خامنه‌ای، (اکبر هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، محمود احمدی نژاد، حسن روحانی و سید ابراهیم رئیسی) به عنوان رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران به آنان اعطا شده است.

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری به‌صورت زنده و مستقیم از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی و بین‌المللی در حال پخش است.

 

منبع: خبرآنلاین
کدخبر: ۵۶۳۵۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر