کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۱۳۴
تاریخ خبر:

روایت آسوشیتدپرس از اولین مناظره نامزدهای انتخابات ایران

روایت آسوشیتدپرس از اولین مناظره نامزدهای انتخابات ایران

آسوشییتدپرس با معرفی نامزدهای انتخاباتی چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، به محورهای اولین مناظره تلویزیونی پرداخت

در پی برگزاری اولین مناظره انتخاباتی ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران در شب گذشته، خبرگزاری آمریکایی در گزارشی به محورهای این مناظره پرداخت و نوشت آن‌ها در یک مناظره چهار ساعته درباره مسائل اقتصادی ایران بحث و گفت‌وگو کردند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره نوشت: دوشنبه شب، ۶ نامزد انتخاباتی ایران پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ ژوئن (هشتم تیر) که در پی درگذشت (شهادت) «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران و هفت نفر از همراهان او در سانحه سقوط بالگرد در ماه گذشته برگزار می‌شود، در یک مناظره چهار ساعته در تلویزیون به بحث درباره مسائل اقتصادی ایران پرداختند.

 

این اولین مناظره از پنج مناظره برنامه‌ریزی‌شده در ۱۰ روز باقی‌مانده تا انتخابات است. نامزدها قرار بود درباره طرح‌ها و برنامه‌هایشان برای اقتصاد ایران که «تحت تحریم‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی است، به بحث بپردازند».

 

آسوشیتدپرس نوشت: آن‌ها، همگی وعده دادند که تلاش خواهند کرد تحریم‌ها را لغو کرده و اصلاحاتی انجام دهند اما هیچ یک به جزئیات اشاره‌ای نکردند. نامزدها همچنین درباره موضوعاتی از جمله «تورم، کسری بودجه، مشکل مسکن و راه‌های مبارزه با فساد» نیز گفت‌وگو کردند.

 

این خبرگزاری نوشت: پنج‌ نفر از نامزدها اصول‌گرا هستند و «مسعود پزشکیان» جراح قلب ۶۹ ساله و نماینده مجلس شورای اسلامی ایران است. «محمد خاتمی» رئیس‌جمهور پیشین ایران و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه پیشین ایران و چهره‌های برجسته اصلاح‌طلبان از پزشکیان حمایت کرده‌اند.

 

در ادامه این گزارش آمده است: برجسته‌ترین نامزد «محمدباقر قالیباف» ۶۲ ساله و شهردار پیشین تهران است. دیگر نامزدها شامل «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» ۵۳‌ساله و از معاونان رئیس‌جمهور ایران، «علیرضا زاکانی» ۵۸ ساله و شهردار فعلی تهران هستند. «سعید جلیلی» ۵۸ ساله از اعضای شورای عالی امنیت ملی و «مصطفی پورمحمدی» ۶۴ ساله، وزیر کشور دولت «محمود احمدی نژاد» و وزیر دادگستری دولت «حسن روحانی» رؤسای جمهور پیشین ایران نیز دیگر نامزدهای انتخابات ۲۸ ژوئن هستند.

 

در ادامه این گزارش با اشاره به وعده‌های اقتصادی نامزدهای انتخاباتی در اولین مناظره آمده است: قالیباق وعده داد که رئیس‌جمهوری «مقتدر» و حامی ضعفا خواهد بود که اقتصاد کشور را بهتر مدیریت و تلاش خواهد کرد از طرق دیپلماتیک، تحریم‌ها را لغو کند.

 

پزشکیان تحریم‌ها را «فاجعه» خوانده و از تلاش برای محدودیت کمتر اینترنت سخن گفت.

 

همه نامزدها وعده دادند که ارزش پول ملی را بالا ببرند.

 

آسوشیتدپرس نوشت آن‌ها به‌رغم پرداختن به موضوعات اقتصادی، از پرداختن به موضوع توافق هسته‌ای خودداری کردند.

 

منبع: ايسنا
کدخبر: ۵۶۱۱۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر