کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۴۹۱
تاریخ خبر:

اعتراف بایدن ‌‌به ویرانگر بودن حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

اعتراف بایدن ‌‌به ویرانگر بودن حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

طی این عملیات، حدود ۱۲۰ موشک بالستیک، ۳۰ موشک کروز و ۱۷۰ پهپاد به سوی فلسطین اشغالی پرتاب شد

 «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد: ما در راستای کاهش تنش در منطقه حرکت کردیم که به سوی تنش ها پیش می رفت.

رئیس جمهور آمریکا با اذعان به قدرت پهپادی تهران مدعی شد: ۹۹ درصد از پهپادهایی که ایران به سوی (رژیم) اسرائیل فرستاد، به واسطه دفاع ما به اهداف خود نرسید؛ وگرنه این حمله ویرانگر می شد.

«جو بایدن» مدعی شد: ما به هرگونه حمله ای که نیروهای ما را هدف قرار دهد، پاسخ خواهیم داد، همانطور که در اوایل امسال اتفاق افتاد که در آن ۳ نظامی آمریکایی در اردن کشته شدند.... حملات هوایی موفق علیه گروه های مورد حمایت ایران انجام دادیم!

‌ به نقل از الجزیره، گفتنی است که عملیات «وعده صادق» به مثابه نقطه عطفی در مواجهه ایران با رژیم صهیونیستی، منجر به احیای بازدارندگی و تقویت موازنه نیروها به نفع ایران و محور مقاومت شد. حمله تروریستی این رژیم به سفارت ایران در دمشق و شهادت سردار زاهدی و همراهانش، عبور از یک خط قرمز مهم قلمداد می‌شد که سبب شد ایران ضمن بازبینی در محاسبات پیشین، در گذار از نبرد در «ناحیه خاکستری» تصمیم به اقدام مستقیم و آشکار علیه سرزمین‌های اشغالی فلسطین بگیرد.

طی این عملیات، حدود ۱۲۰ موشک بالستیک، ۳۰ موشک کروز و ۱۷۰ پهپاد به سوی فلسطین اشغالی پرتاب شد و به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، حداقل هفت موشک بالستیک به اهداف نظامی از جمله پایگاه هوایی نواتیم اصابت کرد. این اقدام، موجی از نگرانی را در کارشناسان و اندیشکده‌های آمریکایی برانگیخت.

 

منبع: مهر
کدخبر: ۵۵۹۴۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر