کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۵۷۸
تاریخ خبر:

تکمیلی | اخبار رسمی درباره انفجارهای تبریز و اصفهان

تکمیلی | اخبار رسمی درباره انفجارهای تبریز و اصفهان

ادعای نقش نفوذی‌ها در انفجارهای امروز و گزارش آزانس بین‌المللی درباره خسارت دیدن تاسیسات هسته‌ای ایران

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی درباره انفجارهای شنیده شده در تبریز گفت: هیچ اقدام مشکوکی در سطح استان و کشور صورت نگرفته است. به‌گفته تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، شهر تبریز همانند سایر روزها در شرایط کاملا عادی و آرامش به سر می‌برد.

او در خصوص صدای شنیده شده در سطح کلانشهر تبریز، افزود: این صدا مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است و هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده است.

فرمانده کل ارتش، سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان گفت: با توجه به هوشیاری ما، چند شیء پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع ایرانی نوشت: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است و رسانه‌های آمریکایی یک جنگ نیابتی اطلاعات نادرست را از طرف رژیم صهیونیستی اجرا می‌کنند. یک مقام ایرانی هم به رویترز گفته حمله موشکی به ایران انجام نشده و صداهای انفجار در اصفهان ناشی از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی بوده است.

فاکس نیوز خبر داد آمریکا در حوادث امروز نقشی نداشت: تا این لحظه هیچگونه انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است. همچنین بر اساس این گزارش، برخلاف آنچه که برخی از منابع خبری خارجی اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است. منابع خبری موثق اعلام کردند گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هرگونه خسارت به تاسیسات هسته‌ای ایران را تکذیب کرد: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

 ادعایی مبنی بر کشف ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز اصفهان و تبریز مطرح شده: کارشناس شبکه خبر در برنامه صدا و سیما گفت ریزپرنده ها توسط «عوامل نفوذی» از «داخل کشور» پرواز داده شده است.

خبرهای مربوط به نفوذ ریزپرنده‌ها به آسمان ایران با واکنش‌های مختلف بین‌المللی مواجه شد:

- خبرگزاری رسمی عمان این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

- معاون وزیر خارجه فرانسه از همه طرف‌های در منطقه خواست تا تنش‌زدایی کنند.

- یک مقام‌های دولت انگلیس گفت: امیدواریم هر اتفاقی که در ایران افتاده است، ماهیتی داشته باشد که تنش‌زدایی هنوز ممکن باشد.

- وزارت خارجه ایتالیا خواستار کاهش تنش در منطقه شده است.

- وزیرخارجه کانادا اعلام کرد امروز در نشست وزرای خارجه گروه ۷ درباره این حادثه گفتگو خواهد کرد

- شرکت امنیتی انگلیسی امبری گفت به کشتی‌های تجاری در خلیج فارس و اقیانوس هند غربی توصیه می‌کند هوشیار باشند.

- وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد با هرگونه برخوردی که ممکن است باعث افزایش تنش در خاورمیانه شود، مخالف است و به نقش سازنده خود برای تقویت آرامش در خاورمیانه ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه هلند نیز اعلام کرد: ما از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم. تحولات اخیر خاورمیانه نگرانی زیادی ایجاد می‌کند.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز گفت: ما باید تمام تلاش خود را به کارگیریم تا تمام طرف‌ها را از تشدید تنش در خاورمیانه بازداریم. لازم است منطقه در ثبات باشد.

کدخبر: ۵۵۶۵۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر