کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۷۶۷
تاریخ خبر:

روایت‌هایی از هلاکت پیشرو دیزایی و کرم میخائیل در حمله سپاه

روایت‌هایی از هلاکت پیشرو دیزایی و کرم میخائیل در حمله سپاه

حمله موشکی سپاه به هلاکت دو عنصر مهم مرتبط با سازمان‌های جاسوسی اسراییل منجر شد؛ منابع خبری این دو نفر را پیشرو دیزایی و کرم میخائیل معرفی کرده‌اند

پیشوا دیزایی، مالک گروه فالکون و شخصیت نزدیک به خانواده بارزانی است که سپاه او را شریک تجاری اسرائیل معرفی کرده است. برخی منابع از او به‌عنوان «پیشرو دیزایی» نام برده‌‌اند.

ایرنا به نقل از خبرگزاری المطلع عراق نوشت: پیشرو دیزایی، تاجر بزرگ کُرد، در ظاهر رییس شرکت حفاظت و امنیت «فالکون» بوده ولی این عنوان  در واقع نوعی پوشش برای همکاری با موساد در محافظت از عناصر صهیونیستی در اربیل می‌دانند. دیزایی همچنین مسئول حمایت‌های لجستیکی اسراییل بوده است.

به نوشته المطلع، منابع خبری اعلام کردند که مقر رسمی شرکت فالکون در مصر است و این شرکت، شریک شرکت‌های دیگر برای مشخص کردن اهداف و محل‌ها از طریق شماره‌های خودرو و فناوری‌های دیگر است. یکی دیگر از مهم‌ترین این شرکت‌ها، شرکت «EIA» است که یک آژانس اصلی وابسته به سیستم آمار فدرال آمریکا به شمار می‌رود و مسئول جمع‌آوری، تحلیل و نشر اطلاعات است. این شرکت، شریک اساسی شرکت فالکون است که رئیس آن در حمله موشکی به اربیل کشته شد.

در حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در اربیل یک نفر دیپر هم کشته شده است. شبکه رووداو که می‌گوید ایران ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب گذشته با ۱۰ فروند موشک مقر تروریست‌ها در اربیل را هدف قرار داده ادعا دارد علاوه بر «پیشرو دزایی» جاسوس موساد، همکارش به نام کرم میخائیل هم کشته شده است.

برخی منابع خبری اعلام کردند که کرم میخائیل تابعیت انگلیسی نیز داشته و روابط قوی با موساد دارد.

 

 

 

 

کدخبر: ۵۵۲۷۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر