کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۹۳۴
تاریخ خبر:

جزییاتی از شهادت سردار سپاه در سوریه

جزییاتی از شهادت سردار سپاه در سوریه

در جریان حمله ساعاتی قبل رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سردار سید رضی موسوی از فرماندهان ارشد سپاه در سوریه به شهادت رسید.

سیدرضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود. از تعداد شهدا و زخمی های احتمالی دیگر این حمله خبری منتشر نشده است.فوری/ شهادت یکی از سرداران سپاه در سوریه در پی حمله اسرائیل+ عکس

ساعتی بعد از اعلام خبر این حمله  روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سید رضی موسوی از مستشاران نظامی قدیمی سپاه در سوریه خبر داد. در اطلاعیه سپاه پاسداران آمده بی تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.

عکسی دیده نشده از سردار سید رضی موسوی در کنار شهید سپهبد سلیمانی

حسین اکبری سفیر ایران در سوریه گفت: امروز ساعت ۲ایشان در سفارت بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر به محل اقامت و منزلشان در محله زینبیه رفتند. با توجه به اینکه همسر این شهید معلم هستند در آن ساعت در منزل حضور نداشتند و در ساعت ۴:۲۰ بعد از ظهر، منزل ایشان ظاهرا با سه موشک رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب می‌شود پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.

ایشان دیپلمات و رایزن دوم در سفارت بودند که گذرنامه دیپلماتیک و اقامت دیپلماتیک در اینجا داشتند و در واقع بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و کنوانسیون ۱۹۷۳ این‌ حمله به عنوان جنایت از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است.

صهیونیست‌ها ضمن اینکه این جنایت را مرتکب شدند به حوزه امنیت کشور سوریه نیز تعدی کردند زیرا که تامین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است. ایشان در مدت زمان حضورشان در سوریه فعالیت مستشاری داشتند.

 

کدخبر: ۵۵۱۹۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر