کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۹۶۵
تاریخ خبر:

درمان سریع اگزما پوست سر با بهترین دکتر پوست ومو

درمان سریع اگزما پوست سر با بهترین دکتر پوست ومو

اگر مبتلا به این بیماری یا مشکوک به آن هستید، می‌توانید از پزشکان باسابقه و حرفه‌ای دکترتو به صورت آنلاین و حضوری برای درمان کمک بگیرید

اگر دچار خارش، قرمزی و پوسته‌شدن پوست سر شده‌اید، احتمالا به اگزما پوست سر مبتلا هستید. به این اختلال درماتیت سبورئیک هم گفته می‌شود. این بیماری می‌تواند به‌صورت مزمن ظاهر شود و چندین سال طول بکشد. این بیماری مزمن گاهی بدون هیچ‌گونه علت خاص و به‌خودی‌خود از بین می‌رود و گاهی هم باید توسط یک متخصص، به مدیریت و درمان آن پرداخت.

اگرچه این بیماری در گذشته درمان خاصی نداشت ولی امروز با پیشرفت فناوری‌های پزشکی می‌توان به رفع آن امیدوار بود. سامانه دکترتو، متخصصان پوست و مو زیادی را به شما معرفی می‌کند. اگر مبتلا به این بیماری یا مشکوک به آن هستید، می‌توانید از پزشکان باسابقه و حرفه‌ای دکترتو به صورت آنلاین و حضوری برای درمان کمک بگیرید.

چه عواملی باعث اگزما پوست سر می‌شوند؟

درماتیت سبورئیک معمولا در دوران بزرگ‌سالی یا دوران بلوغ بروز پیدا می‌کند. چنانچه این بیماری در نوزادان شناسایی شود، به‌عنوان کلاه گهواره شناخته می‌شود و زمانی که نوزاد به یک سالگی برسد، این بیماری به‌خودی‌خود رفع می‌شود.

احتمالا می‌پرسید که علت ایجاد اگزمای سر چیست؟ به‌طور کلی، 3 عامل ژنتیک، تغییرات هورمونی و پاسخ غیرطبیعی از سیستم ایمنی بدن مانند یک واکنش آلرژیک از مشخصه‌های ایجاد این بیماری هستند. اگزمای پوست سر با علائمی همچون قرمزی، تورم، خارش، سوزش و مومی‌شدن پوست سر همراه است.

آیا راهکارهای خانگی برای درمان اگزما پوست سر می توانند مفید باشند؟

اگر به درماتیت سبورئیک مبتلا هستید، شاید بخواهید طبق توصیه‌های اطرافیان‌تان، از ماسک‌هایی مانند عسل، روغن گل رز و درخت چای، آلوئه‌ورا، شست‌وشو با چای و مواردی از این قبیل استفاده کنید ولی علم پزشکی چنین توصیه‌ای به شما ندارد.

ممکن است پوست شما نسبت به ماسک‌ها و موادی که استفاده می‌کنید، واکنش آلرژیک داشته باشد و شما ندانید. در این صورت ممکن است با تشدید علائم اگزما مواجه شوید. بهتر است قدم‌های خود را بااحتیاط بردارید و با مشورت پزشک اقدامات درمانی خود را آغاز کنید.

آیا می توان برای درمان اگزما پوست سر از ویزیت آنلاین متخصص پوست کمک گرفت؟

درمان سریع اگزما پوست سر با بهترین دکتر پوست ومو -

درصورتی‌که جزء مبتلایان به درماتیت سبورئیک هستید، می‌توانید از ویزیت آنلاین دکتر پوست برای درمان خود بهره ببرید. در این صورت می‌توانید از مزایایی همچون کاهش هزینه‌های زمانی و مسافتی رفت‌وآمد، تداخل کمتر با مسئولیت‌های مراقبت از کودک یا سالمند، کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های واگیردار در مراکز عمومی، نیاز به مرخصی کاری کمتر و دسترسی راحت‌تر به پزشک بهره‌مند شوید.

دکتر آنلاین پوست و مو چگونه به درمان اگزما پوست سر از راه دور می پردازد؟

در اغلب مواقع، بیماری درماتیت سبورئیک با توصیه‌های پزشکی از راه دور قابل درمان است و نیازی نیست در جلسه‌های درمانی متعدد، به مطب یا درمانگاه مراجعه کنید. دکتر پوست آنلاین ازطریق توصیه‌هایی مبنی‌بر تغییر سبک زندگی، معرفی دارو و محصولات مراقبتی به درمان بیماران کمک می‌کند.

تغییرات موثر در سبک زندگی برای درمان اگزمای پوست سر

شما با همکاری و دستورالعمل‌های پزشک آنلاین، می‌توانید علت اگزمای پوست سر را بشناسید و درمان کنید. پزشک ممکن است به شما توصیه کند تا:

  • تاثیر مواد غذایی را بر درمان یا تشدید مشکل خود شناسایی کنید؛
  • تاثیر آب‌وهوایی منطقه سکونت را بر درمان بیماری خود تشخیص دهید؛
  • به محصولاتی که برای مو استفاده می‌کنید دقت کنید؛
  • و استرس و فشارهای روانی را که اخیر داشته‌اید بشناسید.

معرفی محصولات مراقبت از پوست و مو برای درمان اگزمای پوست سر

طی جلسات درمانی با دکتر پوست آنلاین، خواهید دانست که اگر اگزما پوست سر نتیجه محرک‌های طبیعی نباشد، از چه محصولات و شامپوهایی باید برای درمان یا کنترل این بیماری استفاده کنید.

ممکن است پزشک شما شامپوهایی حاوی روی پیریتون، اسید سالسیلیک، کول تار، سولفید سلنیوم و گوگرد را به شما پیشنهاد دهد. همچنین امکان دارد با تشخیص واکنش‌های آلرژیک شما، توصیه‌هایی مبنی‌بر عدم مصرف برخی محصولات بهداشتی داشته باشد.

توصیه های دارویی برای درمان اگزمای پوست سر

متخصص آنلاین با تجویز کرم‌های کورتیکواستروئیدی، استروئیدهای موضعی و داروهایی همچون مونتازون (الوکون)، فلوکینولون استونید و بتامتازون سعی در بهبودی مشکل شما دارد. البته ناگفته نماند که این داروها اغلب در مواقع تشدید بیماری تجویز می‌شوند.

درصورتی‌که اگزمای بیمار به کرم‌های استروئیدی پاسخی ندهد، پزشک ممکن است داروهای موضعی مانند تاکرولیموس (پروتوپیک) یا پیمکرولیموس( ایدل) را برای مصرف توصیه کند. البته برخی متخصصان یک داروی ضدقارچی به نام فلوکونازول (دیفلوکان) را تجویز خواهند کرد.

اگر درماتیت، منطقه وسیعی از پوست سر را درگیر کرده باشد، باید از آنتی‌بیوتیک خوراکی استفاده کنید. متخصص پوست معمولا فلوسلوکساسین را به‌مدت یک هفته تجویز می‌کند. اگر به پنی‌سیلین این دارو حساسیت داشته باشید، دکتر کلاریترومایسین را به شما پیشنهاد خواهد داد.

چه زمانی برای درمان اگزما پوست سر باید به پزشک مراجعه کرد؟

درمان سریع اگزما پوست سر با بهترین دکتر پوست ومو -

تا زمانی که وضعیت شما طبیعی است، می‌توانید خدمات پزشکی لازم را از راه دور دریافت کنید اما اگر وضعیت شما عفونی یا تشدید شود و با علائمی همچون خارش شدید، احساس سوزش، تاول پوستی یا چرک سفید و زردرنگ مواجه شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید؛ چراکه ممکن است بیماری شما فقط اگزما نباشد. باید احتمال وجود اختلالاتی همچون پسوریازیس، عفونت قارچی یا رزاسه را هم در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

بهترین راه برای درمان اگزما پوست سر، تشخیص به‌موقع آن و آغاز دوره درمان است. بنابراین، اگر در پوست سر خود احساس خارش یا سوزش دارید، در اولین فرصت از سامانه دکترتو به بهترین متخصصان پوست و مو مراجعه کنید. به‌هیچ‌عنوان خودسرانه دارو مصرف کنید چون مصرف داروی اشتباه بثورات پوستی را شدیدتر می‌کند و روند درمان را مشکل‌تر. متخصص پوست با توجه به تجربیات خود در این زمینه، متناسب با بیماری شما دارو تجویز خواهد کرد.

اگر مشکل شما شدید نباشد، می‌توانید بدون نیاز به حضور فیزیکی در مطب، از قابلیت خدمات پزشکی از راه دور استفاده کنید. سامانه دکترتو، این امکان را به شما داده تا نحوه ارتباط با دکتر مد نظرتان را انتخاب کنید. خواه به‌صورت تماس صوتی باشد و خواه تصویری. این پزشک با ارائه توصیه‌های مراقبتی لازم جهت مدیریت بیماری و پیشگیری از تشدید آن، کمک می‌کند تا تجربه درمانی سریع و آسان را به‌دست بیاورید.

 

 

کدخبر: ۵۵۸۹۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر