کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۱۸۴
تاریخ خبر:

انواع پی آر پی و کاربرد آن ها

انواع پی آر پی و کاربرد آن ها

رپورتاژ آگهی| پی ار پی از روش های پیشرفته‌ درمانی پوست و ترمیم بافت‌ های بدن است که حتما تا به حال نام آن را بارها شنیده اید. روش درمانی ایمن و تاثیر گذار پی ار پی کاربردهای فراوانی داشته و با توجه به اینکه در درمان ریزش مو، جوانسازی پوست و مشکلات مفصلی موثر است، توانسته است محبوبیت زیادی را به دست آورد. در انواع پی ار پی (PRP)، با استفاده از اجزای خون خود فرد، بافت های آسیب دیده در نواحی صورت، گردن، سر و سینه و سایر قسمت های بدن او، تحریک و بازسازی می شوند.

 

انواع پی آر پی - تصویر 1

 

پی ار پی چیست؟

 

پی آر پی در واقع پلاسمای غنی از پلاکت است که کاربرد زیادی در زیبایی و درمان افراد دارد. همانطور که می دانید، پلاسما، قسمت مایع خون است که گلبول‌ های سفید، قرمز و پلاکت ‌ها توسط آن گردش می ‌کنند. پلاکت موجود در پلاسما به عملکرد های بهبود رشد کمک کرده و باعث بهبود و بازسازی بافت ‌ها می ‌شود. پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی، از پلاسما و پلاکت خون تشکیل شده است. در حقیقت این محلول، خونی است که نسبت به حالت طبیعی، پلاکت بیشتری دارد. برای به دست آوردن محلول پی ار پی، چند سی سی از خون از فرد گرفته شده و در چندین لوله آزمایشگاهی قرار می‌ گیرد. پلاکت ‌ها با دستگاه سانتریفیوژ متمرکز و فعال می‌ شوند. سپس محلول آماده شده به بدن مراجعه‌ کننده تزریق خواهد شد. فاکتورهای رشد پلاکت ‌ها بعد از تزریق آزاد شده و به افزایش سلول ‌های ترمیمی کمک خواهند کرد.

 

آشنایی با انواع پی آر پی

 

انواع پی ار پی می تواند جهت جوانسازی و درمان بسیاری از مشکلات افراد استفاده شود. در ادامه به برخی از انواع روش های درمانی پی آر پی می پردازیم:

 

پی آر پی صورت

 

پی آر پی صورت، نیز از انواع پی ار پی است که جهت جوانسازی پوست‌ هایی استفاده می شود که بر اثر عوامل مختلف شادابی خود را از دست داده‌ اند. در حقیقت باید گفت که پی آر پی صورت، یک روش درمانی جدید جهت محافظت از پوست صورت در مقابل روند پیری است. البته لازم به ذکر است که استفاده از روش prp  صورت تنها فرآیند پیری پوست را کند می ‌کند. این راهکار درمانی تاثیر زیادی بر روی زیبایی ظاهری و در نهایت اعتماد‌ به‌ نفس افراد دارد. در روش پی ار پی صورت، از خون افراد برای تقویت سلول‌ ها و به دنبال آن جوانسازی پوست صورتشان استفاده می ‌شود. همچنین در این روش از انواع دستگاه های جوانسازی پوست جهت تزریق و افزایش اثربخشی نیز استفاده خواهد شد.

 

پی آر پی مو

 

ریزش موی سر برای تمام افراد یک رویداد ناراحت کننده است. در سال های اخیر روش های درمانی زیادی برای رفع این عارضه ابداع شده است. روش  پی ار پی مو یکی از موثر ترین روش ها جهت درمان ریزش مو، رشد مجدد و ضخامت مو به شمار می آید. در واقع پی آر پی با تحریک رشد مو می تواند به درمان ریزش مو کمک کند.

 

همانطور که می دانید پلاکت ها در رشد، تکثیر و بازسازی سلول ها نقش موثری دارند. بر اساس تحقیقات انجام شده، عوامل رشد می توانند روی سلول های بنیادی در فولیکول مو اثر گذاشته و موجب ایجاد فولیکول های جدید و سپس رشد مو شوند. در این درمان، مقدار کمی خون از بیمار گرفته شده و با سانتریفیوژ کردن آن به مدت 10 دقیقه، پلاسمای غنی از پلاکت را جدا کرده و گلبول های قرمز خون را از بین می برند. سپس پی آر پی به دست آمده توسط پزشک در پوست سر تزریق می گردد.

 

انواع پی آر پی - تصویر 2

 

پی آر پی زیر چشم

 

بهره گیری از روش های موثر جهت زیبایی و درمانی مانند پی آر پی می تواند فرآیند آسیب دیدگی پوست اطراف چشم را آهسته تر کرده و سیاهی زیر چشم را کاملا رفع کند. در این روش درمانی ابتدا از خود فرد کمی خون گرفته می ‌شود. سپس پلاسمای خون از گلبول ‌های خونی جدا شده و یک محلول غنی از پلاکت، کلاژن پوست و فاکتورهای رشد سلولی به دست می ‌آید. بعد از خالص سازی این محلول، پلاسمای غنی به زیر چشم تزریق می شود.

 

پی آر پی برای درمان جای جوش و لک

 

زمانی که جوش ها بهبود می یابد، اثر آن ها در قسمت صورت و گردن به جا مانده و باعث پایین آمدن عزت نفس در افراد می شوند. گاهی این لک ها با کرم ها درمان نمی شوند و روش پی آر پی عملکرد بهتری روی آن ها خواهد داشت. درمان پی آر پی از آن جهت برای از بین بردن جای جوش مؤثر است که می تواند با برخورداری از پلاکت ها، فاکتورهای رشد و سایر ترکیبات به بهبود زخم ها کمک کند. معمولا این روش درمانی، به سه جلسه درمان نیاز دارد که باید میان این جلسات ۴ هفته فاصله باشد. پی ار پی از روش های ایمن و طبیعی برای از بین بردن جای جوش محسوب شده و حتی پوست شما را شفاف تر می کند. 

 

تزریق prp چقدر ماندگار است؟

 

به طور معمول در حدود چند هفته تا چند ماه پس از تزریق پی آر پی، نتایج به دست آمده قابل مشاهده هستند و این روش تقریبا ۱۸ ماه ماندگاری دارد. به صورت کلی، اکثر افراد تا دو سال می توانند از مزایای پی آر پی خود لذت ببرند. طول عمر این روش درمانی به موارد زیادی بستگی دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است.

 

  • سن افراد و نوع پوست آن ها ارتباط مستقیمی با ماندگاری PRP دارد. هر اندازه افراد جوان تر باشند، نتایج پی آر پی ماندگاری طولانی تری خواهد داشت.
  • تکنیک مورد استفاده برای PRP  نیز می تواند بر ماندگاری و دوام آن تأثیر بگذارد. یک پزشک با تجربه از تکنیک‌ های تزریقی دقیق استفاده کرده و پی آر پی را به نواحی تزریق می کند که نتایج بادوام ‌تری از آن به دست ‌آید.
  • سیگار کشیدن علاوه بر تاثیرات منفی بر روی ریه ها، موجب آسیب به پوست فرد و کاهش ماندگاری پی آر پی نیز می شود.
  • استفاده بیش از اندازه از لایه بردار و شستشو بیشتر از حد پوست می تواند در کاهش ماندگاری این روش موثر باشد. 
  • مدیریت استرس تاثیر بسزایی در سلامت پوست داشته و موجب کاهش مشکلات پوستی می شود. لازم است فرد کاملا ریلکس بوده و استرس خود را مدیریت کند.

 

بهترین کلینیک برای پی ار پی 

 

امروزه روش پی آر پی از بهترین روش‌ ها برای زیبایی و درمان به شمار می رود. کلینیک زیبایی مهرافروز یکی از بهترین کلینیک‌ های ارائه دهنده خدمات ویژه جوانسازی پوست و همچنین درمان بسیاری از بیماری ها از طریق انواع پی ار پی است. این کلینک با بهره گیری از پزشکان متخصص و دستگاه‌ های پیشرفته و به روز دنیا می تواند نیاز بیماران را به بهترین نحو ممکن برطرف نماید. شما می توانید با پزشکان کلینیک تخصصی پوست و مو مهرافروز مشورت کرده و بهترین روش درمانی را برای خودتان انتخاب نمایید.

انواع پی آر پی - تصویر 3

 

نتیجه گیری

 

در حال حاضر در کلینیک های تخصصی از انواع پی ار پی برای جوانسازی و سلامت پوست و مو و بخش های مختلف بدن استفاده می شود که تقریبا نتایج طولانی مدتی را برای افراد به دنبال خواهد داشت. عوارض جانبی بسیار کم در این روش درمانی، نشان ‌دهنده پیشرفت قابل توجه و چشمگیر در حوزه زیبایی و درمانی است. البته لازم است افراد قبل از انجام این روش زیبایی با یک متخصص پوست با تجربه مشورت کنند و اطمینان حاصل نمایند که این روش برای آن ها موثر خواهد بود. پس از آن می توانند برای انجام PRP  به کلینیک ‌های معتبر و با سابقه مراجعه نمایند. 

 

کدخبر: ۵۵۴۱۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر