کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۲۱۱
تاریخ خبر:

انواع شانه فرش چیست ؟ ۵ تفاوت فرش ۷۰۰ شانه با ۱۲۰۰ شانه

انواع شانه فرش چیست ؟ 5 تفاوت فرش 700 شانه با 1200 شانه

رپورتاژ آگهی|ممکن است این سؤال برای شما نیز پیش آمده باشد که فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه؟ حتماً شما هم در زمان خرید فرش با اصطلاحاتی همچون 700 شانه یا 1200 شانه روبه‌رو شده‌اید. این اصطلاح نشان‌دهندۀ تعداد گره‌های موجود در یک متر عرض فرش است. فرش‌ها با شانه‌های مختلف دارای خصوصیات متفاوتی هستند و در قسمت‌های مختلفی از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به شکل کامل به تفاوت فرش ۷۰۰شانه با ۱۲۰۰شانه می پردازیم.

انواع شانه فرش

 

به تعداد گره‌هایی که در یک متر از عرض فرش وجود دارد شانه گفته می‌شود. در واقع زمانی یک فرش 700 شانه است که تعداد گره‌های عرضی آن در یک متر برابر با 700 باشد. فرش‌ها دارای شانه‌های مختلفی هستند و شما می‌توانید بر اساس بودجه و کاربرد خود یکی از انواع فرش ماشینی را سفارش دهید و خریداری کنید. البته باید دقت داشته باشید که فرش‌هایی که شانۀ بیشتری دارند معمولاً گران‌تر هستند. از جمله انواع شانۀ فرش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرش 700 شانه: فرش‌های 700 شانه وزن سبکی دارند و اغلب برای آشپزخانه و راهروها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • فرش 1000 شانه: این نوع از فرش‌ها نسبت به فرش 700 شانه قیمت بیشتری دارند و انتخابی مناسب برای اتاق‌های نشیمن محسوب می‌شوند.

  • فرش 1200 شانه: این فرش‌ها قیمتی بالاتر از سایر فرش‌ها دارند و بسیار ظریف هستند. البته باید دقت داشته باشید که وزن این فرش‌ها بسیار سنگین‌تر از فرش‌های دیگر است.

 

مشخصات و ویژگی فرش 700 شانه

 

برای این که به شما بگوییم فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه بهتر است در ابتدا شما را با فرش‌های 700 شانه آشنا کنیم. در عرض این فرش‌ها تعداد 700 گره وجود دارد و همین مسئله باعث شده تا به آن‌ها فرش 700 شانه گفته شود. تعداد گره در طول یک متر این فرش‌ها یا همان تراکم آن‌ها برابر با 2100 الی 3000 است. البته اغلب فرش‌های 700 شانه، تراکم 2550 دارند و این تعداد گره طولی برای آن‌ها متداول‌تر است.

 

فرش 700 شانه

 

در این فرش‌ها معمولاً از 8 الی 10 رنگ استفاده می‌شود و استفاده از رنگ‌های بیشتر در آن امکان‌پذیر نیست. این فرش‌ها با استفاده از دستگاه‌های به‌روز و مدرن بافته می‌شوند و از دوام بالایی برخوردار هستند. باید دقت داشته باشید که فرش‌های 700 شانه نسبت به سایر فرش‌ها ضخامت بیشتری دارند و همین مسئله باعث شده تا میزان پوسیدگی و پارگی در آن‌ها بسیار کم باشد. علاوه بر این، بهتر است بدانید که قیمت فرش‌های 700 شانه بسیار پایین است و بسیاری از افراد از این فرش‌ها در خانۀ خود استفاده می‌کنند.

 

مشخصات و ویژگی فرش 1200 شانه

 

در این قسمت برای پاسخ به سؤال فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه می‌خواهیم به بررسی مشخصات فرش‌های ۱۲۰۰ شانه بپردازیم. این فرش‌ها معمولاً دارای تراکم طولی 3000 هستند و از این نظر بافتی ظریف‌تر و زیباتر دارند. در واقع طرح‌ها و نقش‌های این فرش از ظرافت بسیار بالایی برخوردار هستند و رنگ‌های استفاده‌شده در آن‌ها به دو دستۀ 8 رنگ و 10 رنگ تقسیم‌بندی می‌شود.

 

در واقع برای این که متوجه شوید فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه می‌توان گفت شباهت طرح و نقش‌های روی فرش‌های 1200 شانه بسیار شبیه به فرش‌های دستبافت است. لطافت این فرش‌ها نیز بسیار بالا است و زمانی که روی آن راه می‌روید می‌توانید بافت نرم فرش را زیر پاهای خود احساس کنید. البته باید بدانید که قیمت فرش‌های 1200 شانه از تمامی فرش‌های موجود در بازار بیشتر است و این مسئله به‌علت کیفیت، ظرافت و لطافت بیش از حد آن‌ها است.

 

فرش 1200 شانه

 

تفاوت فرش ۷۰۰ شانه با ۱۲۰۰ شانه

 

فرش‌های 700 شانه و فرش‌های 1200 شانه تفاوت‌های مهمی با یکدیگر دارند. این فرش‌ها از خصوصیات منحصربه‌فردی برخوردارند که با شناخت آن‌ها می‌توانید راحت‌تر برای خرید فرش موردنظر خود تصمیم بگیرید. در ادامه شما را با مهم‌ترین تفاوت‌های فرش‌های 700 شانه و 1200 شانه آشنا می‌کنیم:

 

تفاوت در تراکم فرش

 

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها میان فرش‌های 1200 و 700 شانه تفاوت در تراکم آن‌ها است. شما می‌توانید با شناخت انواع تراکم در زمان خرید فرش بهتر عمل کرده و محصول باکیفیت‌تری را انتخاب کنید.

 

میزان تراکم فرش‌های 700 شانه کمتر از فرش‌های 1200 شانه است. البته باید دقت داشته باشید که فرش‌ها در تراکم‌های مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید میزان تراکم فرش را از طریق فروشنده متوجه شوید. دقت داشته باشید که میزان تراکم فرش‌ها معمولاً 3 برابر شانۀ آن‌ها است.

 

تفاوت در میزان خاب فرش

 

اگر می‌خواهید بدانید فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه باید به میزان خاب آن‌ها نیز توجه داشته باشید. معمولاً فرش‌های 700 شانه از خاب بیشتری برخوردار هستند و فرش‌های 1200 شانه خاب کمتری دارند. در واقع می‌توان گفت بر اساس میزان خاب فرش‌های 700 شانه انتخاب بهتری برای نشستن و خوابیدن محسوب می‌شوند. ارتفاع خاب در این فرش‌ها حدود 11 میلی‌متر و در فرش‌های 1200 شانه 8 میلی‌متر است.

 

تفاوت از نظر میزان ضخامت

 

مسئلۀ بعدی که باعث ایجاد تفاوت در فرش‌های 700 شانه و 1200 شانه می‌شود میزان ضخامت آن‌ها است. در واقع میزان شانۀ فرش با ضخامت آن رابطۀ معکوس دارد. معمولاً فرش‌های 1200 شانه ضخامت کمتری دارند و انتخاب مناسبی برای اتاق نشیمن و پذیرایی محسوب می‌شوند. علاوه بر این، ضخامت بیشتر فرش‌های 700 شانه باعث شده تا افراد نرمی بیشتری را احساس کنند و راحت‌تر روی آن بنشینند یا دراز بکشند.

 

تفاوت از لحاظ دوام و طول عمر

 

مسئلۀ بعدی که ممکن است باعث ایجاد تفاوت میان فرش‌های 1200 و 700 شانه شود، میزان دوام و ماندگاری آن‌ها است. اگر تصور بر این باشد که مواد و الیاف یکسانی در بافت فرش‌ها به کار رفته باشد می‌توان بر اساس ضخامت و خاب فرش‌ها دوام و طول عمر این فرش‌ها را تخمین زد. فرش‌های 700 شانه به‌علت این که از ضخامت بیشتری برخوردار هستند ماندگاری و دوام بیشتری دارند و شما می‌توانید در محیط‌های خانۀ خود که رفت‌وآمد بیشتری وجود دارد از این فرش‌ها استفاده کنید.

 

تفاوت در فرش‌های 1200 و 700 شانه از نظر نحوه نگه داری

 

اگر می‌خواهید بدانید فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه بهتر است به نحوۀ نگه‌داری آن‌ها توجه کنید. فرش‌های 700 شانه با فرش‌های 1200 شانه نگه‌داری و شیوۀ شستشوی متفاوتی دارند. فرش‌های 700 شانه به‌علت این که تراکم کمتری دارند، گردوغبار راحت‌تر درون آن‌ها نفوذ می‌کند؛ اما شستن آن‌ها ساده‌تر از سایر فرش‌ها است.

 

خرید فرش‌های 700 و 1200 شانه از فرشچین

 

حال که متوجه شدید فرش ۷۰۰ شانه بهتر است یا ۱۲۰۰ شانه بهتر است بدانید فروشگاه اینترنتی فرشچین یکی از بهترین مراکز فروش فرش‌های ماشینی 1200 و 700 شانه است. شما می‌توانید این فرش‌ها را از طریق وب‌سایت، تلگرام، شمارۀ تماس و واتساپ سفارش دهید و آن‌ها را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید. فروشگاه فرشچین همواره فرش‌هایی با کیفیت بالا را به دست شما مشتریان عزیز می‌رساند.

 

برای خرید از فرشچین میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام کنید

 

  • سایت: farshchin.com

  • تلگرام: t.me/Farshchin_kashan

  • اینستاگرام: farshchin_kashan@

  • تلفن: ۰۹۱۳۹۶۱۲۵۲۳ – ۰۹۱۳۲۶۴۲۰۳۶

 

کدخبر: ۵۵۳۲۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر