کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۸۲۰
تاریخ خبر:

نصب گلس نانو در مترو، محافظ یا مخرب؟

نصب گلس نانو در مترو، محافظ یا مخرب؟

گلس نشکن به قیمت شکستن گوشی!

هفت صبح| مرد با ته پیچ‌گوشتی چند ضربه محکم به صفحه نمایش گوشی قدیمی‌اش می‌زند و با صدای بلند می‌گوید: «مسافران محترم، گلس نانو، بهترین و مقاوم‌ترین محافظ صفحه نمایش گوشی است؛ در چهار دقیقه نصب می‌شود و برای همیشه خیالتان از بابت صفحه نمایش گوشی راحت می‌شود». مرد با شور و هیجان خاصی توضیح می‌دهد که گلس نانو دستگاهی، برای همیشه گوشی را از خط و خش و آب و ضربه مقاوم می‌کند و حتی اگر از ساختمان چهار طبقه هم بیفتد، خط بر نمی‌دارد.

 

توجه‌ها که جلب می‌شود، کیف فلزی نقره رنگش را بالا می‌گیرد و توضیح می‌دهد همه چیز با دستگاه و جلوی چشم مشتری انجام می‌شود. بعد در کیفش را باز می‌کند و رو به مسافران مترو می‌گیرد. داخل کیف فلزی چند قطره و یک دستگاه سفید رنگ است که گویا کار اصلی را همان انجام می‌دهد.

 

چند بار با صدای بلند می‌گوید: «گلس از مغازه 150هزار تومان نخر، من اینجا با 80هزار تومان بهترین و محکم‌ترین گلس را روی گوشیت نصب می‌کنم». به اینجا که می‌رسد، یکی از مسافران واگن بانوان گوشی‌اش را از کیفش بیرون می‌آورد و با صدای بلند مرد جوان را صدا می‌زند. مرد که فکر می‌کند مشتری پیدا کرده با شوق چند قدم بلند بر می‌دارد، ولی وقتی چهره خشمگین او را می‌بیند. چند قدم عقب می‌رود.

 

خانم مسافر بلند می‌شود و با صدایی که به همه برسد می‌گوید، لطفا کسی فریب نخورد. من این گوشی‌ام را تازه خریده‌ام، ولی گلس نداشت. مغازه‌دار می‌گفت با اجرت 200هزار تومان می‌گیرد، من فکر می‌کردم گلس‌های مترو هم مثل مال مغازه است. اما نمی‌دانستم مایع است و در گوشی نفوذ می‌کند و میکروفن گوشی را از راه می‌اندازد. حالا نه تنها یک میلیون و 500هزار تومان برای تعمیر گوشی داده‌ام، تازه تعمیرکار موبایل گفته، این گلس هیچوقت از روی صفحه نمایشت کنده نمی‌شود.

 

اما داستان گلس‌های نانویی که در مترو نصب می‌کنند اصلا چه هست؟ یکی از فروشنده‌های موبایل که در مغازه‌اش، نصب گلس و تعمیرات گوشی هم انجام می‌دهد به هفت صبح می‌گوید، گلس نانویی اگر به شکل گلس‌های معمولی باشد، خیلی هم خوب است و مقاومت گوشی و صفحه نمایش را بالا می‌برد. اما گلس‌های مایعی که با دستگاه‌های حرارتی در مترو نصب می‌کنند، گوشی را از بین می‌برد. چون دیگر بعد از نصب نمی‌توان این گلس را از گوشی جدا کرد.

 

مشکل دیگر این مدل گلس‌ها این است که نور خورشید به‌مرور صفحه نمایش گوشی را زرد می‌کند. اما بدترین قسمت ماجرا این است که گلس‌های نانویی ضربه را به داخل گوشی منتقل می‌کنند و به جای این که جلوی آسیب به صفحه نمایش را بگیرند، ‌باعث خرد شدن آن می‌شوند. یعنی به جای اینکه گلس بشکند، صفحه نمایش زیر گلس از بین می‌رود.

 

کدخبر: ۵۵۸۸۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر