کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۰۰۸
تاریخ خبر:
گفت‌وگو با مدیرعامل آژانس پلاتین

پلاتین، آژانسی که با کفش‌های خودتان قدم برمی‌دارد/ هویت‌سازی عامل اصلی موفقیت پلاتین

پلاتین، آژانسی که با کفش‌های خودتان قدم برمی‌دارد/ هویت‌سازی عامل اصلی موفقیت پلاتین

امروزه ارتباطات و بازاریابی بخشی پیچیده و اساسی از تلاش‌های یک شرکت است. حتما می‌دانید که هر شرکتی برای برقراری ارتباط با بازار و فروش محصول و خدمات خود از ابزارهایی کمک می‌گیرد. ارتباطات بازاریابی (Marketing Communications)  که به اختصار MarCom  نامیده می‌شود، شامل ابزارهایی است که شرکت‌ها برای انتقال پیام‌هایی در مورد محصولات و خدمات خود به کار می‌گیرند. استفاده از این ابزارها ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم باشد و با هدف ترغیب افراد به خرید، به کار می‌رود. بخش مدیریت بازاریابی از ابزارهای ارتباطی برای ایجاد آگاهی از برند در بین مشتریان بالقوه کمک می‌گیرد و از این طریق، تصویری از محصول در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند.

1K2A9979از جمله شرکتهای مطرح در این حوزه آژانس بازاریابی و ارتباطات پلاتین است که با ارائه‌ی راهکارهای اختصاصی، نیاز اصلی کسب و کارهای متوسط و بزرگ را در لایه‌‌ی یکپارچه سازی و بهبود فعالیت های ارتباطی پاسخ می‌دهد. خدمات شرکت پلاتین طی 10 سال گذشته در همکاری با برند‌هایی نظیر (گروه صنعتی گلرنگ)، (افق کورش)، (شیرینی لیلی)، (گروه صنعتی نظری)، (فرش بهشتی) و ... بوده است. به گفته فرشاد پورصادق مدیر عامل شرکت پلاتین در طول این سال‌های فعالیت، همراهی با بزرگترین برندهای داخلی و خارجی، یکی از بزرگ‌ترین دست‌آوردهای تیم پلاتین بوده که توانسته با ارائه خدمات مختلف، اعم از مشاوره، برندینگ و راه کارهای ارتباطات و بازاریابی، همراهی ارزشمندی را در کنار آن‌ها خلق کند.

مدیر عامل شرکت پلاتین در گفتگو با سایت هفت صبح در خصوص حوزه فعالیت این شرکت می‌گوید: از جمله فعالیتهای مهم ما، کمپین 360 درجه، BSD  یا همان توسعه راه‌حل های مدیریتی در کسب و کار است. ما به عنوان یک تیم، تیم مارکتینگ، فروش، منابع انسانی و یا تیم های مختلفی را در برندهای مختلف خلق کرده و نظارت می کنیم؛ در واقع یکپارچه سازی مدیریتی را در بیزینس به وجود می آوریم و در ادمه به پرداخت هویتها بر اساس حواس مختلف، هویت‌سازی می کنیم.

 

وی در خصوص هویت سازی برندها می گوید: هویت سازی شامل: هویت بصری، هویت کلامی و رفتاری، هویت آوایی، لامسه و هویت بویایی است. هویت بصری یعنی هر آن چیزی که مخاطب در رابطه با یک برند می بیند، هویت اوایی، اواها و موسیقی ها‌یی است که مختص یک برند است، هویت بویایی، بویی که ناخودآگاه مخاطب را به یاد برند مورد نظر می اندازد.

به گفته پورصادق، هویت سازی بخشی اصلی از فعالیت های شرکت پلاتین است. شرکتی 10 ساله که 30 درصد از "کش" خود را با توجه به نتورکش صادر می کند و 70 درصد آن را برای برندهای پریمیوم در ایران ارائه می دهد.

وی در ادامه می افزاید: آژانس بازاریابی و ارتباطات پلاتین با ارائه راهکارهای اختصاصی درصدد بهترین نتیجه از یک برند است. یکی از مواردی با اهمیت برای ما این است که ما کالا فروش نیستیم، یعنی نسخه ای که برای برند x دیزاین می کنیم با نسخه ای که برای برند y طراحی می کنیم متفاوت است زیرا دغدغه هر برند با دیگری متفاوت است.

پورصادق با بیان اینکه ما نیاز اصلی کسب و کارهای متوسط و بزرگ را در لایه یکپارچه سازی و بهبود در فعالیت های ارتباطی شان انجام می دهیم می افزاید: خدمات خود را طی 10 سال گذشته با گروههای صنعتی بزرگی از قبیل : گلرنگ، افق کوروش، فرش بهشتی تبریز، شیرینی لیلی شمال، گروه صنعتی نظری و ...انجام داده ایم.

این مدیرعامل جوان و موفق موارد بسیار مهم در موفقیت و روند اهداف شرکت پلاتین را اینگونه بیان می کند: چند موضوع برای من بسیار حائز اهمیت است: 1- اینکه اصلی ترین ویژگی سیستم من منابع انسانی بسیار قدرتمندی است که توانسته اند تاثیرات بسیار جدی در کسب و کارهای مختلف به وجود آورده و نتایج درخشانی را در سیستم ثبت کنند. 2- دومین ویژگی اینکه ما به دنبال افزایش کمی مشتری هایمان نیستیم زیرا اعتقاد داریم نتیجه گرا بودن هدف اصلی مان است؛ ما همواره به دنبال این هستیم که بتوانیم دایره وسیعی از خدمات را برای تعداد محدودی از برندها به وجود آوریم و در این چارچوب تاثیرگذاری و نتیجه بیشتری را خلق کنیم، از بحث مارکتینگ و ارتباطات تا برندینگ و مدیریت فضای دیجیتال وکمپین های 360 درجه.

وی در خصوص چشم انداز آینده می گوید: چشم انداز من این است که شنیدن نام پلاتین برای برندها، تداعی شرکتی باشد که با کفشهای خود آن برند قدم بر می دارد، کاستومایز شده برایشان کار می کند، دغدغه شان را می فهمد و دیتا محور آنها را به سمت نتیجه سوق می دهد. در واقع چشم انداز آینده من این است که ما به عنوان یک شرکت نتیجه گرا جزو 3 شرکت مطرح در حوزه ارتباطات باشیم.

پورصادق، رقیب را نقطه مثبت خود دانسته و در پاسخ به اینکه نسبت به رقبا در چه جایگاهی هستید؟ معتقد است: ما رقبای زیادی در مارکت نداریم زیاد اعتقاد داریم نسخه ها برای مخاطب و برندها اختصاصی نوشته نمی شود؛ اما من رقیب را مثبت می بینم زیرا رقیب است که باعث شده من اکنون اینجا باشم.

وی با بیان اینکه همواره همه تلاشم را برای موفق شدن رقیبم انجام می دهم می افزاید: اگر بتوانم به رقیب خود چیزی بیاموزم تا بتواند اتفاقی را درون خود به وجود آورد در این صورت من هم برد کرده ام زیرا به اعتقاد من تا وقتی پله نباشد بالا رفتنی هم وجود ندارد، بنابراین رقیب برای من و من برای او مانند پله پیشرفت هستیم.

مدیرعامل شرکت پلاتین در خصوص انتخاب نام این شرکت می گوید: ما کاتالیزوری هستیم که داخل فرایندها شده و بدون تغییر به آن فرآیند سرعت بخشیده سراغ فرایند بعدی می رویم. در علم شیمی، کاتالیزور به این معنی است؛ از سوی دیگر مشتری هایمان سگمنت پریمیوم جامعه اند یعنی سعی مان جذب مشتری هایی است که دارای فرهنگ سرمایه‌گذاری هستند، تلاش مان برای جذب اینگونه برندهاست؛ مثلا در صنعت آرد، کیک نظری، در صنعت فرش، فرش بهشتی تبریز یا صنعت زنجیره ای با افق کوروشی که بیش از 3 هزار شعبه دارد کار می کنیم.

وی به بزرگترین ری برندینگ ایران اشاره کرده و می افزاید: افق کوروش بزرگترین ری برندینگ ایران است که در آغاز کار ما این گروه زنجیره ای، نزدیک به دو هزار شعبه داشت و در پایان به بیش از 3 هزار شعبه رسید که کار بسیار دشوار و البته شیرینی بود. بنابراین خود را مانند کاتالیزوری دیدیم و برندهایی هم که با آنها سر و کار داریم پریمیوم؛ با توجه به اینکه از گران ترین کاتالیزور های خلقت، پلاتینیوم است ما از آن الهام گرفته و نام پلاتین را برگزیدیم.

 

کدخبر: ۵۵۲۰۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر