کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۵۶۷
تاریخ خبر:

بازار خودرو پا به پای ارز گران می‌شود

بازار خودرو پا به پای ارز گران می‌شود

از آغاز سال جدید ماشین‌ها بین 5 ‌ تا 70 میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند

بازار خودرو ترمز برید؛ بهترین اصطلاحی است که برای این بازار بدون خریدار می‌توان عنوان کرد. بازاری که اختلاف قیمتی کارخانه و بازار به شدت زیاد شده و پا به پای بالا رفتن نرخ ارز این ماشین‌ها هم گران می‌شوند. تحویل خودرو از کارخانه که بسیار سخت و زمانبر است و خرید از این بازار گران هم که منطقی نیست.

از آغاز سال جدید ماشین‌ها بین 5 ‌ تا 70 میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند. بررسی روند بازار خودرو حاکی از آن است که از ابتدای معاملات امسال، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو ۲ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۳۴۲ میلیون تومان رسید. پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز از ابتدای امسال، ۱۶ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان رسیده است.

در این میان، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ از ابتدای معاملات امسال تاکنون ۴۰ میلیون تومان گران شده و ۶۶۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم ۴۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و ۸۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. در عین حال، پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ از ابتدای امسال در حدود ۲۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۸۳۵ میلیون تومان شد.

 تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار یک میلیارد تومان قیمت پیدا کرد. تارا دنده‌ای V۱ هم با افزایش ۷۵ میلیون تومانی، ۸۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است. گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود. دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۱۵ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۱۵ میلیون تومانی، ۶۲۰ میلیون تومان است. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. ساینا S دنده‌ای بنزینی هم ۱۰ میلیون تومان گران شده و ۴۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۹۰۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ هم ۳۰ میلیون تومان گران شده و به قیمت ۸۶۰ میلیون تومان رسیده است.

 

 

 

منبع: خبر آنلاین
کدخبر: ۵۵۵۵۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر