کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۰۴۰
تاریخ خبر:

هوندا سیویک با ۲۰۰ اسب بخار آمد

هوندا سیویک با 200 اسب بخار آمد

شرکت هوندا اولین جزئیات از سیویک هیبرید ۲۰۲۵ را منتشر کرد‌.

روزنامه هفت صبح| هوندا‌ سیویک از آن دسته خودروهایی بود که یک زمانی در ایران طرفداران زیادی داشت و حتی به آن لقب سامورایی در لباس هاچ‌بک را داده بودند. ژاپنی خوش‌استایل که روزگاری در خیابان‌های شهر برای خودش حکمرانی می‌کرد.

2

در واقع اوج محبوبیت هوندا در ایران، به دهه ۹۰ میلادی باز‌می‌گردد. زمانی که سیویک و آکوردهای جوان‌پسند درخیابان‌های تهران و دیگر شهرها پادشاهی می‌کردند. حالا که اخبار حضور نسل جدید هوندا سیویک به گوش می‌خورد، به هر حال آدم دلش می‌خواهد ‌‌لاستیک‌های این خودرو هم ‌کف خیابان‌های ایران را لمس کند!

 

مشخصات هوندا سیویک 2025 
شرکت هوندا اولین جزئیات از سیویک هیبرید ۲۰۲۵ را منتشر کرد. این خودرو به احتمال زیاد از قوای محرکه‌ای با حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. اگرچه اطلاعات زیادی از هوندا سیویک هیبرید ۲۰۲۵ منتشر نشده اما قبلاً تایید شده سدان قرمز رنگی که در تصاویر دیده می‌شود، امسال راهی بازار خواهد شد.

1

البته نسخه هاچ‌بک سیویک هیبرید نیز قابل انتخاب خواهد بود. با توجه به تصاویر می‌توان گفت دماغه سیویک کمی پهن‌تر شده و ورودی‌های هوا نیز تغییر یافته‌اند. همچنین گوشه‌های سپر با ورودی‌های کم‌عرض خود ما را به یاد سیویک تایپ R می‌اندازند. بخش بالایی جلوپنجره هم تغییر یافته ‌ اما به نظر می‌رسد چراغ‌های جلو و عقب تغییری نداشته‌اند. همین موضوع درباره درها و دیگر بخش‌های بدنه سیویک سدان هم صدق می‌کند.


مشخصات ظاهری هوندا سیویک هیبرید 
پدال درباره مشخصات ظاهری این خودرو نوشته است: در تصاویر رینگ‌های جدیدی را برای مدل هیبرید می‌بینیم و همچنین انتظار می‌رود تغییرات مشابهی در نسخه بنزینی سیویک ۲۰۲۵ هم اعمال شود. هوندا می‌گوید مدل‌های استاندارد سیویک هم برخی به‌روزرسانی‌های بصری معمول را دریافت خواهند کرد؛ اما زیر پوست سیویک هیبرید ۲۰۲۵ همان قوای محرکه هیبریدی به‌کار رفته در آکورد هیبرید سدان و CR-V هیبرید شاسی‌بلند وجود خواهد داشت.


مشخصات فنی  
درصورتی‌که ژاپنی‌ها این قوای محرکه را دست‌کاری نکنند، به احتمال زیاد شاهد قدرت ۲۰۴ اسب بخاری خواهیم بود که بسیار بیشتر از خروجی ۱۸۰ اسب بخاری سیویک بنزینی با پیشرانه 1/5 لیتری توربوست. حتی این خودرو قوی‌تر از سدان سیویک Si اسپرت با ۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود.

البته سیویک تایپ R با قدرت ۳۱۵ اسب بخار همچنان دست بالاتر را در این خانواده خواهد داشت اما سیویک هیبرید به عنوان دومین سیویک قوی خانواده شناخته می‌شود و این خود بیانگر اهمیت مدل هیبریدی برای هونداست.

 

کدخبر: ۵۵۳۰۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر