کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۶۰۸
تاریخ خبر:

سریال پنج قسمتی آتش‌سوزی‌های این هفته

سریال پنج قسمتی آتش‌سوزی‌های این هفته

یک انبار گوگرد، یک بیمارستان، یک کارگاه‌ سپاه، یک خوابگاه و یکی از سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران در چهار روز اخیر آتش گرفتند

هفت صبح| از چهارشنبه هفته گذشته تا دیروز شنبه، در چهار نقطه ایران پنج مورد آتش‌سوزی اتفاق افتاد. اولین حادثه مربوط به چهارشنبه شب و در یکی از کارگاه‌های مراکز سپاه در استان اصفهان بود. ساعاتی بعد از اولین حادثه، حدود ساعت سه صبح پنجشنبه یک بیمارستان سوانح سوختگی در کرمانشاه آتش گرفت. بعد از ظهر پنجشنبه هم یک انبار گوگرد در غرب بندرعباس سوخت که منجر به انتشار گاز خطرناک دی‌اکسید گوگرد در آن منطقه شد. در تهران هم یک خوابگاه دخترانه آتش گرفت و روز گذشته یکی از سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران در آتش سوخت. در این حوادث دو نفر شهید و حداقل 12 نفر مصدوم شدند که جزئیات آن را در ادامه می‌خوانید.

 

یک: بامداد چهارشنبه روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان اعلام کرد که در یکی از مراکز کارگاهی سپاه در این استان، بر اثر نشت گاز یک نفر شهید و دست کم 10 نفر مصدوم شدند. ساعاتی بعد اعلام شد تعداد شهدای این سانحه افزایش یافته است. شهید سروان پاسدار مجتبی نظری از شهر قهدریجان و سرهنگ دوم پاسدار مختار مرشدی از شهرستان فریدونشهر در این حادثه به شهادت رسیدند. مراسم تشییع پیکر شهید نظری روز گذشته در قهدریجان اصفهان برگزار شد و تشییع پیکر شهید مرشدی هم امروز در فریدونشهر برگزار می‌شود. همچنین حال دو نفر از مصدومان این حادثه وخیم اعلام شده است. در بیانیه‌ای که سپاه پاسداران منتشر کرده محل دقیق وقوع حادثه اعلام نشده است. 

 

دو: صبح پنجشنبه، ساعت سه و 24 دقیقه صبح از بیمارستان گلستان شهر کرمانشاه با ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تماس گرفته شد و خودروهای اطفایی و امدادی از سه ایستگاه به این بیمارستان اعزام شدند. در همان دقایق اول آتش‌سوزی، تیم مدیریت بحران بیمارستان با همکاری آتش‌نشانی توانستند آتش‌سوزی را مهار کنند. با توجه به دودگرفتگی راهرو و اتاق‌ها، امدادگران به تخلیه پرسنل و بیماران پرداختند که 23 بیمار و 13 نفر از پرسنل به بیرون از ساختمان هدایت شدند. بیمارانی که در این بیمارستان بستری بودند با آمبولانس به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شدند.

 

10 نفر از این بیماران در بخش آی‌سی‌یو یا مراقبت‌های ویژه، هشت نفر در بخش سوختگی و پنح نفر در بخش پیوند مغز استخوان بستری بودند. منشا این آتش‌سوزی در یکی از اتاق‌های طبقه دوم ساختمان بود اما هنوز علت آن مشخص نشده و در دست بررسی است. آنطور که مدیر بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرده آتش‌سوزی در یک اتاق شروع شده و به اتاق‌های دیگر همان بخش سرایت کرده است.

 

در این حادثه هیچ کدام از بیماران دچار آسیب جانی نشدند اما یکی از نیروهای خدماتی بیمارستان در حین کمک برای انتقال بیماران دچار التهاب در ناحیه صورت شد که در حال حاضر گفته می‌شود وضعیتش مطلوب است. به گفته مدیر بحران دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان گلستان به حالت عادی بازگشته و اورژانس بیمارستان پذیرش بیماران جدید را انجام می‌دهد. این بیمارستان در شمال کرمانشاه واقع شده و مرکز تخصصی درمانی سوانح و سوختگی است. عملیات اجرایی این بیمارستان در سال 90 شروع شد و در آبان 98 به بهره‌برداری رسید. به عبارتی تنها پنج سال از بازگشایی این بیمارستان می‌گذرد.

 

سه: بعدازظهر پنجشنبه هشتم شهریورماه، انبار گوگرد جامد «شرکت کهن‌آرا صنعت» در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدن و فلزی و صنایع غرب بندرعباس آتش گرفت و باعث بروز علائم التهاب و مسمومیت در بعضی از کارگران شد. آنطور که مشخص است ابتدا آتش‌سوزی در این انبار دیده نشده و از بوی بسیار زننده و التهاب‌آوری که در فضا منتشر شده بود، افراد متوجه شدند حادثه‌ای رخ داده است. تیم‌های اضطراری شرکت نفت ستاره خلیج فارس با تجهیزات به محل حادثه رفتند و پس از ارزیابی صحنه و گازسنجی‌های متناسب از گازهای منتشر شده ناشی از حریق گوگرد، اقدام به کنترل حریق کردند.

 

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل صنایع غرب بندرعباس در این باره توضیح داد: « با توجه به حجم وسیع گوگرد دپو شده در منطقه و گستردگی حجم آتش، دستور فراخوان منابع اضطراری صنایع غرب بندرعباس صادر و با همکاری تیم‌های آتش‌نشانی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه، منطقه ویژه، آلومینیوم المهدی، اسکله شهید رجایی، نفت آفتاب و آتش‌نشانی شهر بندرعباس نسبت به اطفا حریق اقدام شد.» گازی که از سوختن گوگردهای جامد دپو شده در سطح وسیعی در منطقه منتشر شد، گاز دی‌اکسید گوگرد بود که بسیار سمی و التهاب آور است. به گفته این فرمانده ارشد، اگر به موقع از گسترش این آتش‌سوزی جلوگیری نمی‌شد تبعات فاجعه‌باری برای منطقه به همراه داشت. این حادثه تلفات جانی نداشت و آتش به موقع مهار شد.  

 

چهار: ساعت 9 و شش دقیقه جمعه شب در بلوار کشاورز خیابان کبکانیان یک خوابگاه دخترانه آتش گرفت. در این ساختمان یک منزل دو نیم طبقه با چندین اتاق به خوابگاه تبدیل شده بود و زمان آتش‌سوزی حدودا 20 نفر در آن زندگی می‌کردند. آتش سوزی در طبقه دوم این ساختمان رخ داده و دو اتاق در این طبقه کاملا شعله ور شده بودند. به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، همه افراد به سلامت از محل حادثه خارج شدند و فقط یک نفر دچار مصدومیت شد. 

 

پنج: ساعت حدود شش و نیم عصر روز گذشته، سالن 26 نمایشگاه بین‌المللی تهران در خیابان سئول در آتش سوخت. به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی محل آتش سوزی سوله‌ای بود که به پارکینگ‌های خودروهای برقی اختصاص داشت. در مجموع حدود ۲۰ دستگاه خودرو برقی که ویژه حمل بازدیدکنندگان نمایشگاه بوده در آتش سوخته است. صدا و سیما علت این آتش سوزی را اتصال برق در سیستم سرمایشی اعلام کرده است. گفته می‌شود کسی در این حادثه مصدوم نشده است. محل آتش‌سوزی 500 متری سالن اجلاس سران و 500 متری ساختمان شیشه‌ای صداوسیماست. این آتش‌سوزی زمانی رخ داد که نمایشگاه صنعت ساختمان در نمایشگاه بین‌المللی در حال برگزاری بود. 

 

کدخبر: ۵۶۵۶۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر