کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۵۳۴
تاریخ خبر:

کشف مجسمه ۲۰۰ میلیارد ریالی عتیقه در تهران + عکس

کشف مجسمه ۲۰۰ میلیارد ریالی عتیقه در تهران + عکس

کارشناسان قدمت این مجسمه باستانی را ۲۰۰۰سال اعلام کردند

سرهنگ علی قاسم پور با اشاره به پرونده اخیر قاچاق پایتخت گفت: در پی اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی، عوامل کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس دو نفر قاچاقچی آثار باستانی را شناسایی کردند که این افراد مجسمه فلزی باستانی از جنوب کشور به تهران انتقال داده و قصد فروش آن را داشتند. مجسمه پس از انتقال به تهران به محله خلیج فارس منتقل شده که تیم عملیاتی این کلانتری به همراه عوامل یگان انتظامی میراث فرهنگی، مخفیگاه متهم که مجسمه داخل آن نگهداری می شد؛ شناسایی کردند.

عنیقه

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: همکاران من پس از هماهنگی های قضایی به نشانی اعلامی اعزام شده و موفق شدند در یک عملیات ضربتی هردو نفر قاچاقچی را دستگیر کنند. در بازرسی اولیه از مخفیگاه متهمان مجسمه مذکور کشف و به کلانتری منتقل شد.پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد که یک نفر خریدار عتیقه‌جات قصد خرید این مجسمه را به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال داشته است.

 

وی افزود: کارشناسان قدمت این مجسمه باستانی را ۲۰۰۰سال اعلام کردند و متهم به جرم خود مبنی بر خریدو فروش آثار باستانی اعتراف کرد. همچنین با اقدامات فنی پلیسی هویت خریدار مذکور شناسایی و دستگیری وی در دستور کار عوامل پلیس قرار گرفت.

 

منبع: ايسنا
کدخبر: ۵۶۲۵۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر